Friday, February 10, 2017

ירוק , אדום , צהוב ולבן

תאריך :  10-2-2017

שכונת גבעת המורה בעפולה - כביש לכפר דהי - דרך נוף יער גבעת המורה - סינגל יערות גבעת המורה - חרבת קרה - גבעות בולק - נחל שיזפים - חציית כביש 716 - חציית כביש 717 - סינגל נחל יוסף - נחל יוסף - דרך נוף רמת צבאים - חורשת יואב - חורשת שלום - מצפה יוס ודוד - דרך נוף רמת צבאים - סינגל מרצץ - מעל נחל יששכר - פרק תעשיות צבאים - עיי חמדיה - נחל חמדיה - חרבת רודם - שרידי טיילת באיזור תעשייה בית שאן - כביש 71 - תחנת רכבת בית שאן - נחל חרוד - יער בית שאן - ליד תל נהרון - ליד תל בית שאן - הגשר הקטוע - גשר שאן - חציית כביש 90 - כביש 71 - קניון הבזלת - סינגל נחל חרוד - ליד חרבת חסידה - כביש 71 - ליד מעוז חיים - ליד תל דבא - שמורת חורשת זקום מעוז חיים - חציית וואדי אל חברי - תל כרפס - כביש גישה לכפר רופין - כפר רופין

נקודת יציא
ה : רחבת עפר בצומת רח' החסידה וקונטיקט בשכונת גבעת המורה בעפולה

נקודת סיום : בכניסה (בתוך הקיבוץ) של קיבוץ כפר רופין

• מזג האוויר היפה וכשבועיים ללא גשם משכו אותי לטיול בצפון , והפעם במסלול דומה למסלול משנה שעברה עם הרבה שיפורים .
    שם הטיול ניתן לו בגלל הנוף הירוק הבוהק ששולט בכל , כמות הכלניות שרובן אדומות באיזור מורדות גבעת המורה
    גם כמות גדולה מאד של רקפות באיזור האורנים בגבעת המורה
    הרבה פריחה צהובה במרחבי רמת צבאים והרכסים מצפונה
    לבן בגלל פריחת השקד , גם במטעי השקדים וגם בעצי השקד המפוזרים בהרבה מקומות לאורך הדרך
    הנקודות מתייחסות למפה המצורפת !
  • יצאנו מהקצה של שכונת גבעת המורה (נקודה 1) וטיפסנו בכביש , קטע קצר עד נקודה 2
    במקומות רבים בין האורנים יש "יערות" של רקפות
    הסינגל קל טכנית וזורם בירידה עד סוף הקטע בנקודה 5 בקצה היער
  • המשכנו בתוואי הסינגל בדרכי 4X4 עד נקודה 7
    תוואי סינגל גבעת המורה ממשיך מכאן שוב כסינגל ועובר בחרבת קרה , חוצה ערוץ יפה בנקודה 8 ומטפס במתתינות לגבעת בולק
    בנקודה 9 עזבנו את הסינגל והמשכנו בדרך 4X4 עד נקודה 10 , בה פנינו שמאלה לדרך שהובילה לפרדס קלמטינות
    לפני הפרדס יש מעבר קצר שמצריך לפעמים הליכה של 2-5 מ' ותמרון בין שרידי חפירות וגדרות
    צביקי מעין חרוד לקח אותנו לטעימה של קלמנטינות מסוג אודם ואור בפרדס של עין חרוד (11)
    אחרי הטעימות המשכנו בדרכי הפרדסים עד דרך ה 4X4 בנקודה 12
    פה המשכנו בדרך המקבילה לנחל שיזפים עד כביש 716 בנקודה 13
  • חצינו את הכביש ועלינו על דרך 4X4 מקבילה לכביש ממזרח
    בנקודה 14 חצינו את כביש 717 והמשכנו בדרכי שדות
    בנקודות 15 סינגל לא ברור לחלוטין בגלל הצמחייה הגבוהה שחיבר אותנו לסינגל נחל יוסף
    סינגל נחל יוסף הפתיע לטובה ונראה שעבר טיפול
    בשנים האחרונות היו בו קטעים עם צמחייה מאד גבוהה שבגללה נמנענו מקטעים בסינגל - עכשיו קטעים אלה היו משובחים וזורמים
    זרמנו עם הסינגל עד נקודה 16 בה התוואי הופך דרך 4X4 שמטפסת ועוברת ליד מטע שקדים גדול ופורח
    בנקודה 17 פנינו עם תוואי הסינגל שמכאן הוא אכן סינגל
    הסינגל עבר גם הוא טיפול וזורם יותר מבעבר
    מנקודה 21 המשכנו בדרך הנוף עד איזור התעשייה של רמת צבאים בנקודה 22
    מכאן הדרך ממשיכה כדרך 4X4 (ולא דרך לבנה) ומתחילה בירידה משובחת
    בנקודה 23 חלפנו על פני צומת הדרכים עם הדרך המסומנת בסימון שבילים שחור העולה מנחל יששכר
    המשכנו עם הדרך שמכאן מסומנת שחור שמתעקלת ועוברת ליד עיי חמדייה ויורדת לכיוון בית שאן
    הירידה הארוכה בדרך ה 4X4 מסתיימת בכביש 71 בנקודה 24 ליד איזור התעשייה בית שאן
  • פה פנינו לשרידי טיילת , מספר מטרים מצפון לכביש 91 ורכבנו עליה (יש שרידי ספסלים) עד כביש שנכנס לאיזור התעשייה בנקודה 25
    המשכנו בשולי כביש 91 עד הכיכר בכביש בנקודה 26 בה נכנסנו לכיוון תחנת רכבת העמק
  • בנקודה 27 ירדנו על הסוללה שליד התחנה ללא שביל עד דרך ה 4X4 שמתחתיה
    מכאן בדרכי 4X4 עד חיבור לדרך שלאורך הגדה הצפונית של נחל חרוד בנקודה 28
    התחלנו בדהרה בדרך שלאורך נחל חרוד
    בנקודה 29 הדרך הופכת שביל מסודר שעובר במנהרה נחמדה מתחת לכביש הגישה לבית שאן
    אחרי החצייה יש סינגל סלול לאורך נחל חרוד
    הסינגל הסלול מתפתל ובנקודה 30 פנינו לסעיף הימני של הסינגל (הסינגל הסלול שמאלה מטפס לאיזור התעשייה)
    הסינגל עובר בשרידי הגשר הקטוע המרשים ממשיך והופך לדאבל לא סלול איתו המשכנו
    בהמשך הוא הופך לדרך עד המעבר מתחת לכביש 90 בנקודה 31
    המעבר מתחת לגשר היה מלא מים , בוץ וג'יפה ובגלל שזכרנו משנה שעברה נפילה של נתי לג'יפה החלטנו פרט למשה פאר "הגיבור" לחצות את הכביש
  • חצינו את כביש 90 ורכבנו בשוליו ופנינו בנקודות 32 בכביש 71
    פנינו לדרך לגני חוגה ולקניון הבזלת
    בחניון של קנין הבזלת נכנסנו בנקודה 33 לסינגל שמוביל לגשר הולכי הרגל מעל נחל חרוד
    ממערב לגשר מספר מפלים בקניון הבזלת וממזרח לו קשת יפה בסלע שראינו לראשונה
    אחרי הגשר המשכנו בסינגל
    בנקודה 34 ירדנו מהסינגל בו רכבנו שהלך והתפוגג לסינגל צר וזורם
    זרמנו עם הסינגל המצויין בעל אופי לונה פרקי העובר מעל נחל חרוד עד נקודה 35
    בין נקודה 34 ל 35 יש סימון שבילים צהוב
  • מכאן המשכנו בדרכי 4X4 בשדות על איזור ככר הירדן (הע'ור) עד ליד חרבת חסידה בנקודה 36
    פה פנינו ימינה בדרך 4X4 שמובילה לכביש 71 בנקודה 37
    פנינו על הכביש המוביל למעבר הגבול לירדן מזרחה
    בצומת בנקודה 38 פנינו ימינה בכביש הגישה למעוז חיים וכפר רופין
  • בנקודה 39 פנינו לדרך סלולה מזרחה (הדרכים כאן סלולות בגלל המצב הבטחוני הבעייתי שהיה פה בסוף שנות ה 60 של המאה הקודמת - מיקוש וחבלה)
    בקטע קצר רכבנו בדרך 4X4 מקבילה לדרך הסלולה
    בנקודה 40 פנינו דרומה בדרך הסלולה
    בנקודה 41 פנינו לנקודת תצפית על גאון הירדן בנקודה 42

אחרי התצפית היפה ממנה ניתן לראות את איזור מעבר הגבול לירדן , חזרנו נקודה 41 והמשכנו בדהירה בדרך הסלולה עד צומת הדרכים בנקודה 45
    בדרך חלפנו על פני נקודות תצפית נוספות שאחת מהן על שרידי מוצב צה"לי נטוש (43)
  • בנקודה 45 פנינו לדרך למערב דרום מערב בין מטעי התמרים שחיברה אותנו בנקודה 46 לכביש הגישה לכפר רופין
    מכאן שמאלה בכביש עד הכניסה לכפר רופין ולאוטו שחנה מיד אחרי השער של הקיבוץ בנקודה 47