Friday, February 17, 2017

בין תל גדור לשפך נחל פולג

תאריך :  17-2-2017

תחנת דלק פז אם הדרך - חצייה מעל כביש 2 במחלף בית ינאי - כביש גישה למכמורת - מכמורת - חוות הקקטוס - חדרה מערב - תל גדור - סינגל מכמורת - חוף מכמורת - מכמורת - שפך נחל אלכסנדר - גשר הכביש מעל נחל אלכסנדר - חוף בית ינאי - סינגל בית ינאי - בית ינאי - גשר הולכי רגל בית ינאי - חרות - ביתן אהרון - מחלף חבצלת - גן לאומי אביחיל - שושנת העמקים - סינגל שושנת העמקים - מלון בלו ביי - סינגל המנחת - טיילת נתניה - מעל חוף הרצל - ליד חוף ארגמן - בריכת דורה - שמורת האירוסים - חוף פולג - רח' זלמן שזר - רח' פנחס לבון - רח' בן צבי - רח' רזיאל - רח' עמק חפר - אביחיל - חצייה מתחת כביש 2 - גבעת שפירא - בת חן - הבית הגדול - סינגל ביתן אהרון - חרות - כפר ויתקין - תחנת דלק פז אם הדרך
  • בתחילת השבוע עשה רושם שהולך להיות שלג משובח בצפון שיסתיים ביום חמישי והחלטתי לרכב ביום ששי במסלול שלג בהר מירון
    ביום חמישי כשקיבלתי דיווחים שהשלג ירד רק בפסגת המירון ומהצהריים לא היו משקעים בצפון הבנתי שצריך לשנות
    החלטתי על מסלול ללא בוץ באיזור מצוקי הכורכר והחוף של השרון
    אכן יצא מסלול טוב ללא טיפת בוץ ומתאים לימי גשם או מיד לאחריו
  • יצאנו מתחנת הדלק שליד קניון אם הדרך (1) ורכבנו על בסינגלון עד הכיכר שלפני הגשר של מחלף בית ינאי עליו חצינו (2) ובנקודה 3 פנינו ימינה לכביש המוביל למושב מכמורת
    רכבנו בכביש ליד מושב מכמורת ובצומת הדרכים אחרי מכמורת המשכנו בדרך ה 4X4 לחוות הקקטוס
    הדך הזו חולית אבל עכשיו מהודקת לחלוטין ובקטע זה הדרך למרות שהיא בחול , רכיבה גם בקיץ
    הדרך ממשיכה צפונה בנקודה 5
    בצומת הדרכים בקודה 6 המשכנו בדרך הימנית יותר שעוברת ליד מספר מרבדי כלניות
    בנקודה 7 לפני השטח הבנוי של שכונת חדרה מערב פנינו בדרך שמאלה
    רכבנו עם הדרך הטובה ובהמשך בדרכים חוליות שכרגע אחרי הגשמים מהודקות עד מפגש עם הדרך בסימון שבילים כחול בנקודה 8
  • פה מתחיל קטע הסינגלים של מצוקי הכורכר של מכמורת
    טיפסנו בסינגל לראש תל גדור
    מכאן רכיבה כייפית בסינגלים על מצוק הכורכר
    פה ושם קטעי חול שהפעם אחרי הגשמים כולם היו רכיבים
    הנוף של הים , האלמנטים הלונה פרקיים , והפריחה היו נהדרים
    בנקודה 10 מסתיים קטע הרכיבה על המצוק וירדנו בערוצון אל החול המהודק שבחוף
  • רכבנו בחוף מכמורת עד היציאה ממנו בנקודה 11 (ההמשך חסום באיזור של בתי הספר השונים)
    בנקודה 12 עלינו על המדרכה שליד כביש הגישה לחוף ולמכמורת
    רכבנו על המדרכה דרומה ובנקודה 13 נכנסנו לדרך הסלולה לשפך נחל אלכסנדר
    בנקודה 14 עברנו סביב שער הרכב ורכבנו בדרך המקבילה לנחל אלכסנדר מצפון עד השפך בנקודה 15
  • המים בשפך היו עמוקים והחלטנו לא להרטב בקור הזה
    יש הרבה פעמים שניתן לחצות כאן בלי להרטב (עמוק של כמה סנטימטרים ולפעמים רצועת חול ברוחב של מטר בערך
    חזרנו חזרה לנקודה 14 , חצינו את נחל אלכסנדר על הגשר של הכביש שמצידו מעבר למעקה יש שביל אופניים/הולכי רגל (16)
    מיד אחרי הגשר דילגנו מעל המעקה ורכבנו בשביל המסומן בסימון שביל ישראל עד לקו החוף
    השביל למרות המעבר בשטח חולי היה די רכיב (בגלל הגשם שירד השבוע)
    המשכנו ברכיבה בחוף בית ינאי עד היציאה ממנו בנקודה 17
  • פה טיפסנו על מצוק הכורכר בסינגל שבראש המצוק וממערב לבתי המגורים חושף נוף יפה של הים
    בנקודה 18 מסתיים הסינגל של המצוק ופונים בדרך לרחובות מושב בית ינאי
    המשכנו במושב בית ינאי ולפני נקודה 19 פנינו משמאל לגדר בית הספר הדסה נעורים לשביל המקביללכביש 2 וחוצה בגשר הולכי הרגל שמעל כביש 2 בנקודה 19
    ירדנו מהשביל בצידו השני ומיד בנקודה 20 פנינו ימינה להרחבה של מושב חרות
  • בנקודה 21 ברח' ההדרים פנינו לדרך טובה שרובה מכורכר ולכן ללא בוץ בין פרדסים שהובילה אותנו עד מחסום רכב בצד האחורי של מושב ביתן אהרון בנקודה 22
    חצינו את המושב ובנקודה 23 עלינו על הכביש שמגיע למחלף חבצלת
    רכבנו בשולי הכביש וטיפסנו איתו לכיוון הגשר שעובר מעל כביש החוף וירדנו מצידו השני לכיוון חבצלת השרון
  • קצת לפני חבצלת השרון בנקודה 25 פנינו לדרכים חוליות שעכשיו היו מהודקות לחלוטין
    רכבנו בדרכי המטעים והשדות ובנקודה 26 פנינו שמאלה לדרך 4X4 מבוססת על שרידי דרך סולינג שהובילה אותנו ליישוב שושנת העמקים ולכביש (החסום בהמשכו דרומה) שמחבר בין חבצלת השרון לנתניה בנקודה 27
  • רכבנו בכביש כמה מ' דרומה ובנקודה 28 נכנסנו למערכת סינגלים על מצוק הכורכר
    זוהי שוב רכיבה נהדרת על המצוק
    בנקודה 29 יש נגמר הסינגל בגלל שהמצוק נחתך בשטח פרטי ואח"ח ערוץ
    חברנו עם הסינגל לכביש בנקודה 30
    רכבנו בכביש המשובש החסום לרכב באיזור המלון שעל המצוק
    בנקודה 31 שוב פנינו לכיוון המצוק בדאבל ובמהרה בסינגל על המצוק ואחר כך בשולי המנחת של בי"ח לניאדו
    בנקודות 32 נגמר הסינגל ועלינו על שביל סלול עם מדרגות שמטפס מחוף הים וליד הכביש הופך לטיילת נתניה
  • מכאן רכבנו ברצף על הטיילת הנהדרת של נתניה שעוברת כל הזמן על קצה המצוק
    בנקודות 34-35 יש הפסקה של כמה עשרות מ' בטיילת ורוכבים ברחוב
    בנקודה 36 מסתיימת הטיילת
    מכאן רכבנו בדרכי 4X4 ובר בשטח בשטח בנייה עד שולי רח' בן גוריון בנקודה 37
    מכאן רכיבה על שטח העפר בשולי הכביש עד שמורת האירוסים בה עצרנו לצילום אירוס הארגמן הפורח כאן עכשיו בנקודה 38
  • המשכנו על המדרכה הרחבה עד צומת הרחובות בנקודה 39
    פה פנינו בשביל האופניים שמסומן על המדרכה וכשהסימון מסתיים , סתם על המדרכה הרחבה עד הירידה לים לחוף פולג בנקודה 40
    פה ירדנו בשביל הנוח היורד לכיוון החוף
    בנקודה 41 הגענו לדרך החוף ורכבנו עד ליד שפך נחל פולג לים בנקודה 42
  • בגלל צורך בעמידה בזמנים החלטתי לחצות את נתניה בדרך המהירה ביותר , בקו ישר כמעט
    טיפסנו בדרך שהופכת לכביש היוצא מחוף פולג וממשיך ומתחבר לשכונה ברח' זלמן שז"ר בנקודה 43
    המשכנו וחצינו את צומת הרחובות פנחס לבון ושלום עליכם בנקודה 44
    המשכנו צפונה דרך מרכז נתניה (צומת רח' הרצל ורח' רזיאל בנקודה 46) והלאה עד הכניסה למושב אביחיל  בנקודה 47
    רוב הרכיבה היתה על מדרכות רחבות
  • נכנסנו לאביחיל ורכבנו ימינה ברח' העצמאות שהוציא אותנו לחלק המזרחי של היישוב ובנקודה 48 צפונה עד הצומת בנקודה 49
    פה פנינו ליציאה מהמושב לכביש הפנימי שחוצה מתחת כביש 2
    מיד אחרי החצייה מתחת לכביש פנינו צפונה בדרך עפר טובה גם לרכב פרטי (50)
    בנקודה 51 נכנסנו לרחובות גבעת שפירא ובת חן ויצאנו לכביש בין צומת חבצלת לכפר ויתקין בנקודה 52
  • פה רכבנו צפונה בשולי הכביש ופנינו לבית הגדול ומרפסת התצפית שלו בנקודה 54
    פה מתחיל סינגל חמוד (סינגל ביתן אהרון) ברמה טכנית בינונית , סימגל ביתן אהרון .
    רכבנו בסינגל שמסתיים בדרופ לא רכיב לרובנו ובדרך 4X4 בנקודה 54
    המשכנו עם דרכי הפרדסים עד לכביש (55) וחצינו אותו להמשך רכיבה בדרכי פרדסים עד שולי המושב בית חירות בנקודה 56
    המשכנו דרך המושב ובנקודה 57 פנינו צפונה
    חצינו צפונה ברחובות את חרות וכפר ויתקין ובנקודה 58 פנינו מערבה לכביש שליד אם הדרך בנקודה 59 ומשם חזרה לתחנת הדלק (1)