Friday, March 03, 2017

ציחור אוביל סירה

תאריך :  3-3-2017

תחנת טרנספורמציה ושאיבה של קצא"א ליד נחל ציחור - חניון לילה נחל ציחור - נחל ציחור - תלם ציחור - מעל בקעת צחיחה - נחל ציחור - צוקי אוביל - נחל סירה - מישור אוביל - תחנת טרנספורמציה ושאיבה של קצא"א ליד נחל ציחור

נקודת יציא
ה : תחנת טרנספורמציה ושאיבה של קצא"א על כביש 40 קצת יותר מ 3 ק"מ צפון מערבית לצומת ציחור

• ליום הראשון של הטיול השנתי בחרתי מסלול שפרסם דודי אלון לפני קצת יותר משנה
    המסלול עובר באיזור די בתולי והרכיבה היא בקטעים רבים בר בשטח או על קוליסים של רכב וגם הרבה נאקבים או שבילים ששמו בעלי חיים וכדו'
    העבירות היא בדרך כלל קלה בכל השטח
    לעומת זאת המרחבים העצומים זרועי האבנים , בעיקר הצור התאכזר אל הצמיגים שלנו
    בקבוצתנו כמות הפנצ'רים בטיולים מעטה ביותר בגלל תחזוקה טובה של הצמיגים/סוגי הצמיגים/ניפוח נכון/טיובלס ....
    הפעם כמות הפנצ'רים היתה אין סופית , עוד לא קרה לנו דבר כזה באף טיול
    היה חשש שייגמרו הפנימיות והתולעים
  • יצאנו מתחנת הטרנספורמציה הענקית שליד כביש 40 בנקודה 1
    רכבנו במהרה בר בדרך ובמהרה בר בשטח לדרום דרום מזרח עד איזור חניון הלילה של נחל ציחור (3)
    פה רכבנו בערוץ הרחב של נחל ציחור עד נקודה 4 בה פנינו לערוץ של יובל שלו העוקף מדרום את רכס תלם ציחור המרשים
  • מכאן רכיבה בערוץ שמדרום לתלם ציחור
    גם הפנצ'ר הראשון מ 1000 היה כאן
  • המשכנו בשטח נוח לרכיבה בכיוון כללי עלייה עד ראש מצוק בנקודה 8
    מכאן רכבנו על קו הרכס/מצוק עם נוף יפה נפרס לפנינו של בקעת צחיחה
    בנקודה שהיא שיא הגובה , התחלנו בירידה עד חציית דרך 4X4 בסימון שבילים ירוק בנקודה 10
    בגלל שהירידה נטחנה ע"י ג'יפים ירדנו בנקודות 10 בסינגל קצר חצי מהירידה
    בקטע האחרון שוב בדרך הירוקה עד ערוץ נחל ציחור בנקודה 11
  • המשכנו מכאן בטיפוס מתון ביותר במעלה יובל רחב של נחל ציחור
    קצת לפני נקודה 12 טיפוס תלול קצר אל הרמה שמצפון
    אחרי העלייה רכבנו מזרחה והגענו בנקודה 13 לנקודת תצפית מרשימה מעל המצוק שמעל אחד הערוצים של נחל ציחור
    מכאן צפונה תוך חציית המישור הגדול עד נקודה 14 בה יש ירידה מאד טכנית שרובה לא רכיב בגלל האבנים והסלעים הפזורים בה (נקודות 14)
    מהקצה של נקודות 14 רוכבים בנאקב אל הערוץ והלאה בנחל סירה המרשים
  • בנקודה 15 הגענו ל"סלע השטן" , תופעה גיאולוגית מרשימה שנוצרה מהמסת סלעי הגיר והתגבשות הקלציט
    המשכנו מהסלע בנחל סירה ובשוליו ועלינו בעלייה מתונה מזרחה וירדנו לנקודה 17
    מכאן צפונה בערוץ רחב
    משום מה לא זיהיתי את נקודה 2 בה עברנו בראשית היום ולכן פניתי בה והקפתי את מתקן חברת החשמל עד כביש 40 (18)
    רכבתי מעבר למעקה הבטיחות ובכניסה למתקן החשמל נכנסתי עד האוטו (1)