Wednesday, March 15, 2017

אגמון אלכסנדר (אגמון חפר)

תאריך :  15-3-2017

כפר יונה - שכונת מקב"ת ינוב - כביש גישה לינוב - חציית כביש 57 - חציית כביש גישה לבורגתא - נחל אלכסנדר - חציית כביש "בורגתא-בארותיים/עולש" - ליד תצפית מאגר משמרות - מפגש נחל שכם ונחל אלכסנדר - "אגמון אלכסנדר" ("אגמון חפר") - נחל אלכסנדר - צומת חפר - למרגלות תל חפר - פרק נחל אלכסנדר - גשר הצבים - חרבת סמארה - חצייה מתחת כביש 2 - כביש גישה למכמורת - חוף בית ינאי - סינגל מצוק בית ינאי - בית ינאי - חציית גשר הולכי הרגל מעל כביש החוף - חרות - ביתן אהרון - בת חן - ליד גבעת שפירא - כביש "אביחיל-כפר ידידיה" - דרך נוף נחל אביחיל - בית יצחק - צומת בית ליד - אנדרטת פיגוע בית ליד - כפר יונה

נקודת יציא
ה : כפר יונה

משתתפים : לבד

• יצאתי לרכיבת בוקר באיזור הבית בעמק חפר/נחל אלכסנדר
    סיבוב שלא תכננתי , אלא התגלגלתי עם המסלול בהתאם לחשק ולממצאים מעניינים בשטח
    הופתעתי מההתפתחות המהירה של אגמון אלכסנדר הההולך ומפותח בבריכות הדגים של קיבוץ עין החורש ליד העוגן
    רכבתי גם באיזור השכונה החדשה המזרחית של כפר יונה ההולכת ונבנית ששוב ניתן לחצות את האיזור בדרך מכפר יונה לצומת הכניסה לינוב ואין צורך לעבור בתוך ינוב
    השם הרשמי של האגמון כפי שנודע לי יותר מאוחר הוא : אגמון חפר
  • יצאתי מהבית (1) והמשכתי מזרחה ברח' הברוש והלאה ברח' הצבעוני עד הקצה הנוכחי של כפר יונה (2) פה עברתי סביב הער הרכב והמשכתי ברחוב שסביבו נבנים הבניינים החדשים של שכונת מקב"ת ינוב
    בנקודה 3 ממשיכים בדרך עפר טובה שמשמשת את המשאיות לבנייה של האתר והלאה בדרכי פרדסים ומטעים קצת חוליות אבל רכיבות עד חיבור לכביש הכניסה לינוב (4)
    המשכתי לצומת הכניסה לינוב (5) וחציתי את כביש 57
    המשכתי בדרך המקבילה לכביש מדרום והלאה לחציית כביש הגישה לבורגתא (6) והמשך בדרך 4X4 בנקודה 7
  • מכאן בדרך לאורך גדתו המערבית של נחל אלכסנדר עד צומת הדרכים בנקודה 11
    פה אחרי חציית הגשרון שעובר על התעלה פניתי שמאלה והמשכתי על גדתו הצפונית של נחל אלכסנדר
  • בנקודה 12 יש גשר אירי אותו חציתי שמאלה לכיוון הכניסה לאתר אגמון אלכסנדר ההולך ומפותח כאן סביב בריכות הדגים (ראה : http://www.hefer.org.il/park_tsiporim)
    נכנסתי לדרכי האתר בנקודה 13 מיד אחרי חציית הגשר האירי שבו זרימה של סנטימטרים בודדים
    בנקודה 14 נמצאת הנקודה הגבוהה ביותר ויש שם סככת תצפית
    נבנו כאן פרגולות ודרכי כורכר וכן מספר מבני תצפית מעץ שיוכלו להסתיר את הצופים בעופות המים
    בנקודות 15 יצאתי מאיזור האגמון בסינגל קצר שמגיע לקצה של הגדר (מפגש הגדר עם סוללה וסבך - לכן אין גדר) ויצאתי לדרך 4X4
    המשכתי בדרכי 4X4 עד ליד הגשר על נחל אלכסנדר בנקודה 16
  • פה פניתי שמאלה והמשכתי בדרך לאורך גדתו הדרומית של נחל אלכסנדר עד נקודה 17
    פה פניתי ימינה ורכבתי על גשר מעל הנחל והלאה בדרך עד צומת חפר בנקודה 18
  • חציתי את כביש 4 במעבר החצייה המרומזר ורכבתי בשולי הכביש לכפר ויתקין מספר מטרים ופניתי בנקודה 19 דרומה לדרך שמובילה לבית הקברות של מעברות ולתל חפר
    המשכתי בדרך הטובה לכל רכב ליד בית הקברות והלאה לכיוון פרק נחל אלכסנדר אליו פניתי עד חיבור לשביל הסלול בנחל אלכסנדר (20)
    מכאן רכיבה בשביל הנחל עד ליד גשר הצבים (22)
  • חציתי את הדרך הסלולה העוברת את גשר הצבים (23) והמשכתי בסינגל קצר ליד מה שהיה בעבר גן הארועים "ליד הנחל" והמשכתי בדרך
    בנקודה 24 עברתי מתחת גשר הרכבת ופניתי צפונה לדרך המקבילה למסילה ממערב
    בנקודה 25 פניתי לסינגל שמסתיים אחרי כ 800 מ' בדרך 4X4 שבפארק נחל אלכסנדר
    פניתי ימינה בנקודה 26 בדרכי החניון וטיפסתי עם דרך עד נקודה 27
    פה נכנסתי לסינגל חולי עם רכיבות מפוקפקת עד חרבת סמרה ומשם ירדתי בסינגל ירידה טכני קליל חזרה לדרך שלאורך הנחל בנקודה 28
  • המשכתי בדרך ובנקודות 30 בסינגל קצר עד ליד הגשר של כביש החוף מעל נחל אלכסנדר (31)
    עברתי מתחת לגשר ומתחת לגשר של הכביש המוליך למכמורת ומיד ברחבה הגדולה פניתי אחורה ועליתי לכביש הגישה למכמורת
    רכבתי בכביש דרומה עד הפנייה לחוף בית ינאי בנקודה 32
  • נכנסתי לחנייה של החוף וחציתי אותה ומהקצה הדרומי טיפסתי בסינגל על מצוק הכורכר העולה לבית ינאי
    הסינגל בנקודת 33 מאפשר רכיבה על מצוק הכורכר מערבית לבתי המושב
    מסוף הסינגל יצאתי בדרך לרחובות המושב והלאה ברחובות עד השביל לגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בנקודה 34 שהכניסה אליו משמאל לשער של בי"ס נעורים
  • אחרי חציית הגשר פניתי בצומת הרחובות במושב חרות בנקודה 35 ימינה וירדתי ברחוב והלאה ברח' ההדרים עד נקודה 36
    פה פניתי ימינה לדרך פרדסים טובה שהובילה אותי עד הכניסה האחורית למושב ביתן אהרון 37
    רכבתי דרך ביתן אהרון עד הכניסה לגן המשחקים בנקודה 38
    מכאן בשבילים בגן וסינגל/דאבל אל הכביש הפנימי בין כפר ויתקין למחלף חבצלת (39)
  • חציתי את הכביש והמשכתי בשביל/מדרכה שבצידו המזרחי ונכנסתי ליישוב בת חן (40)
    מכאן ברחובות עד חציית גן בנקודות 41
    יצאתי בדרך סלולה מהיישוב ובנקודה 42 בצומת דרכים פניתי ימינה בדרך כורכר טובה עליה תמיד נוסעות מכוניות עד חיבור לכביש הפנימי בין אביחיל לבית יצחק בנקודה 43
  • רכבתי בכביש הפנימי עד הפנייה לדרך הנוף בנקודה 44
    הדרך עוברת דרומה לאורך גדתו המערבית של נחל אביחיל
    בנקודה 46 פניתי לדרך מזרחה שחוצה את נחל אביחיל על גשר וממשיכה עד הכניסה למושב בית יצחק בנקודה 47
  • המשכתי ברחובות בית יצחק ובנקודה 48 יצאתי לדרכי פרדסים ושדות
    בחרתי בדרכים שנראו פחות חוליות שהובילו אותי עד צומת דרכים בנקודה 49
    פה פניתי לדרך חולית אבל רכיבה שעוברת מקביל לכביש 4 עד נקודה 50
    מכאן הדרך נגמרת ונאלצתי לרכב בשוליים הרחבים של כביש 4 (נקודה 50) ליד צומת בית ליד עד הצומת (51)
  • חציתי במעברי החצייה והמשכתי על המדרכה שליד המחנה הצבאי הנטוש ומיד אחריו נכנסתי בנקודה 52 לדרך 4X4 שהביאה אותי אל האנדרטה לחללי פיגוע בית ליד בנקודה 53
    רכבתי בדרך הסלולה והמשובשת דרומה ומיד בנקודה 54 פניתי לדרך 4X4 בשדות ובפרדסים שעוברת לא רחוק מבית הראשונים (55) שבו השתכנו הפועלים הראשונים שהכשירו את אדמות כפר יונה בשנות ה 30
    בנקודה 56 נכנסתי לכפר יונה , יש פה שער רכב צהוב שסגור בלילה וניתן להולכי רגל לעבור מימינו במעבר צר ברוחב בן אדם
    מכאן דרך הרחובות עד הבית (1)