Monday, March 27, 2017

לאורך ולרוחב השרון הצפוני

תאריך :  27-3-2017

מחלף אור עקיבא -  כביש 4 - חצייה מתחת כביש 4 - נחל עדה - גשר דרומי מעל הרכבת בבנימינה - ליד תל דודאים - חציית נחל עדה - שמורת אחו בניימינה - נחל ברקן - נחל משמרות - כרכור - בריכת חורף המטווח הישן - כביש 6503 - ליד כפר פינס - ליד עין עירון - תל אסור - עין ארובות - ציר המוביל ליד אנדרטת משמר הגבול - חצייה מתחת כביש 65 - דרך מקבילה לכביש 65 - חצייה מתחת כביש 6 בצומת ברקאי - נחל עירון - דרך מקבילה לכביש 6 - סינגל עוז - כביש 6353 - סינגל 6 - סינגל קפלן - סינגל האלכסון - נחל נרבתא - חצייה מתחת כביש 6 - מיסר - חציית כביש 5923 - ליד מצר - כביש 574 - צומת מצר - ליד גבעת הכלניות - דרך מקבילה לדרך 581 - כביש 581 - מחלף כביש 9 וכביש 61 - דרך מקבילה לנחל חדרה וכביש 9 - דרך נוף נחל חביבה - סינגל חביבה - כביש לשדה יצחק - נחל יצחק - תוואי המסילה המזרחית ליד אחיטוב - חציית כביש 581 - תוואי המסילה המזרחית - בית קברות של גן יאשיה - ליד גן יאשיה - ציר המוביל - חציית נחל שכם - נחל אלכסנדר - חציית כביש גישה לבורגתא - צומת כניסה לינוב - שכונת מקב"ת ינוב בכפר יונה - כפר יונה

נקודת יציאה : מחלף אור עקיבא

נקודת סיום : כפר יונה

משתתפים : 2 (ארי הצטרף אליי לחלק הראשון של הטיול)

• החלטתי על רכיבת בוקר ארוכה
    תאמתי עם ארי מפגש בצד המזרחי של אור עקיבא
    אני נסעתי עם אשתי בדרך לעבודתה בחיפה וירדתי במחלף אור עקיבא (1)
    מכאן תכננתי תפירה לפי איך שיזדמן בכיוון מענית ואז הביתה כשהמטרה להכיר דרכים ומקומות חדשים
  • יצאתי ממחלף אור עקיבא (1) ורכבתי על מדרכות ובגנים באור עקיבא עד הגן בצד המזרחי ליד הכניסה הראשית לעיר בנקודה 2
    פה בדקתי אפשרות של התחברות לדרך שתוביל למעבר המסודר מתחת לכביש 4 בנקודה 4 אבל הכל היה חסום ומגודר ולכן רכבתי בגן עד יציאה לכביש 4 בנקודה 3
    מכאן רכיבה בשולי הכביש בצידו המערבי (קטע קצר מאד בשוליים הרחבים מאד כאן) ומיד אחרי הגשר בנקודה 4 ירדתי מעבר למעקה לדרך
  • חציתי מתחת לגשר בדרך סלולה לרכב ונפגשתי עם ארי שבא מבנינמינה בצד המזרחי של המעבר
    מכאן בדרך עפר טובה עד נקודה 5
    פה חצינו דרומה את נחל עדה על גשרון ממתכת
    אז חצינו ללא שביל תעלה לצפון בנקודה 6 ואחריה עלינו על דרך שדות שהלכה והשתפרה עד נקודה 7 בה חברנו לדרך טובה מזרחה
    יכולנו לא לחצות על הגשרון (5) ולרכב בדרך כורכר טובה עד נקודה 7
  • מנקודה 7 רכבנו בדרך טובה בתקווה לחצות מתחת לגשר המסילה בנקודה 8
    הבעיה שנחל עדה העובר מתחת לגשר הרכבת היה מלא ועמוק ולכן לא יכולנו לעבור ופנינו צפונה ממערב למסילה עד מתחת גשר הכביש בדרום בנימינה בנקודה 9
    עלינו ורכבנו על המדרכה בגשר והלאה לדרך 4X4 מצפון לכביש בנקודה 10
    בנקודה 11 רכבנו מצפון לכביש לכיוון גבעת עדה עד שהוא נגמר בנקודה 11
  • פה , לא יודע למה , אבל אין דרך ליד הכביש וגם השוליים עלובים
    רכבנו בכביש קטע קצר עד נקודה 12
    פה פנינו לדרך שדות דרומה עד הגדה הצפונית של נחל ברקן בנקודה 13
    רכבנו בדרך מטעים מצפון לערוץ עד הסכר בנקודה 14
  • פה פנינו דרומה בדרכים טובות , עוברים עוד סכר ואת ערוץ נחל משמרות עד שנכנסים לרח' המייסדים בשכונה בכרכור
    רכבנו ברחובות עד נקודה 16 בה הגענו לדאבל שיוצא לכיוון בריכת חורף המטווח הישן בנקודה 17
    המשכנו בדאבל עד לרחוב בנקודה 18 וחברנו לכביש 6503
    חלפנו על פני הכניסה לכפר פינס ולעין עירון
    בנקודה 19 יצאנו לשטח
  • רכבנו בדרכי 4X4 בין שדות
    בנקודה 20 עברנו על גשרון מעל תעלה ורכבנו בדרכי 4X4 עד ליד החפירות של תל אסורשם בתל מצאו חלקלקה וחלקי חומה מתקופת הברונזה התיכונה (בערך 1800 לפני הספירה)
    העיר שהיתה כאן שלטה על הפתח של וואדי ערה שהיווה חלק מדרך הים
    המשכנו בדאבל שעבר ליד עין ארובות
    בין נקודות 22 יש סינגל שחובר תוך דילוג על גדר לדרך שמהווה את ציר המוביל (הדרך שלאורך המוביל הארצי)
  • פה עזב אותי ארי רכב בציר המוביל לבנימינה
    אני רכבתי בכביש הגישה לכיוון אנדרטת מג"ב ועברתי בנקודה 23 מתחת לכביש 65
    מיד אחר כך טיפסתי רגלית כמה מ' לדרך ה 4X4 המקבילה לכביש 65 בנקודה 24
    רכבתי על הדרך מדרום לכביש ובנקודות 25 חציתי מתחת לכבישי מחלף ברקאי בכביש 6
    המשכתי בדרך ה 4X4 שמקבילה לכביש 6 ממזרח עד נקודה 26
  • פה פניתי לדרך 4X4 ביער האלונים (וקצת אורנים)
    בנקודה 27 פניתי לדרך 4X4 עד מפגש עם סינגל עוז בנקודה 28
    מפה ירידה בסינגל עד שהוא מגיע קרוב לכביש לחריש בנקודה 29
  • פניתי לכביש 6353 ורכבתי בשוליו מרחק קצר על הגשר מעל כביש 6 ובנקודה 30 חציתי את הכביש ונכנסתי לדרך 4X4 שמטפסת אל הרכס והמשכתי עם הדרך שהופכת מקבילה לכביש 6 עד שהיא מגיעה לערוץ של נחל עירון בנקודה 31
    המעבר מתחת לכביש 6 וחיבור לדרכים וסינגלים ליד חריש נחסם , כלומר כל המעבר מתחת לגשר נחסם בפחים , כנראה מתבצעת בנייה בצד השני
    טיפסתי בדאבל שעולה לאנטנה 32 וירדתי בסינגל קצר לערוץ בנקודה 33
    עליתי בסינגל שש והלאה בסינגל קפלן עד נקודה 34
    פה ירדתי בסינגל האלכסון עד נקודה 35 בה חציתי את נחל נרבתא
  • רכבתי על דרך 4X4 מדרום לערוץ נחל נרבתא והלאה בדרכי 4X4 מתחת כביש 6
    בנקודה 37 פניתי לדרך 4X4 מקבילה בערך לכביש 6 עד שולי הכפר מיסר (38) והלאה לכביש 5923 שמוביל למיסר ולמצר בנקודה 39
  • חציתי את הצומת והמשכתי בדרך 4X4 טובה עד נקודה 40 מצפון לבקה אל ג'רבייה
    פה פניתי לדרכים בתוך יער אורנים שהיה יכול להיות יפה עם פריחה אבל הזבל הזרוק בו בכל מקום מרגיז - עצוב
    בנקודה 41 הגעתי ליד כביש 574 אליו דילגתי דרך עשב של כ 2 מ' מרחק
  • חציתי את הכביש וחיפשתי דרכים להמשך
    ניתן לראות במפה מספר ניסיונות שלי שהגיעו למבוי סתום
    תחילה בדרך מקבילה לכביש 6 ממזרח לו שנחסמת בגדר של מטע קטן שלא מאפשרת מעבר
    עליתי על שולי הכביש וחציתי בגשר מעל כביש 6 בנקודה 43 ובנקודה 44 ניסיתי כמה דרכים שגם הם נחסמו
    עברתי פה בעבר אבל הצמחייה כרגע גבוהה ולכן ויתרתי על ניסיונות כאן
    חלפתי בכביש 574 על צומת מצר והלאה עד נקודה 45 בה פניתי לדרך שמאלה
    עוד ניסיון קטן שמאלה שנעצר בגדר של לולים וחזרתי לדרך עד נקודה 47
    פה רכבתי בדרך 4X4 מקבילה לכביש 581
    בנקודה 48 אחרי תחנת הדלק הדרך נגמרת ואין דרך מקבילה בצד השני ליד מושב מאור
    לכן נאלצתי לאכב בשולי הכביש עד מחלף כביש 9 וכביש 581 בנקודה 49
  • פה ירדתי לדרך מערבה שמקבילה לכביש 9 מדרום לו עד צומת הדרכים בנקודה 50 ליד נחל חדרה
    חציתי את הגשר של הדרך מעל נחל חדרה ופניתי לדרך נוף נחל חביבה ורכבתי עליה דרומה
    בנקודה 51 נכנסתי לסינגל חביבה החמוד שמסומן בסימון של דרך הנוף
    הסינגל מלווה את נחל חביבה ממזרח לו
    הסינגל מסתיים בנקודה 52 בצומת הכניסה לשדה יצחק
    פניתי בכביש לשדה יצחק ובנקודה 53 פניתי לדרך שנראתה טובה דרומה , אבל מנקודה מסויימת הדרך נחרשה ורכבתי בתפר בין שני שדות עד התעלה הרדודה שליד תוואי המסילה המזרחית
    דילוג בוצי קצר ועליתי לדרך שליד הסוללה של המסילה המזרחית בנקודה 54
  • פה רכבתי בדרך עד כביש 581
    חציתי את הכביש , זהירות בחצייה כי יש שם עיקול בכביש ורכבים רואים את נקודת החצייה רק כשהם קרובים מאד
    בצד הדרומי של הכביש פניתי לדרך שמאלה ומיד ימינה להמשך הדרך ליד סוללת המסילה המזרחית ז"ל
    בנקודה 56 עזבתי את תוואי המסילה ופניתי לדרך עד ליד בית הקברות של גן יאשיה וחיבור לכביש לגן יאשיה בנקודה 57
  • רכבתי בכביש כמה עשרות מ' בנקודות 57 וליד השער של גן יאשיה המשכתי בדרך 4X4 מערבה עד חיבור לדרך בתוואי המוביל הארצי בנקודה 58
    פניתי לאורך ציר המוביל דרומה עד נקודה 59 בה פניתי על כביש פנימי לבית הספר היסודי של היישובים בסביבה והלאה עד הגשר מעל נחל אלכסנדר בנקודה 60
    אחרי חציית הגשר פניתי דרומה בדרך לאורך נחל אלכסנדר ממערב לו עד שהיא מתחברת לכביש הכניסה למושב בורגתא בנקודה 61
  • חציתי את הכביש והמשכתי בדרך 4X4 מקבילה לכביש 57 עד נקודה 62
    פניתי לצומת הכניסה לינוב וחציתי במעבר החצייה המרומזר את הצומת
    מיד אחרי כמה מטרים בכיוון ינוב פניתי בנקודה 63 לדרכי מטעים עד נקודה 64
    פה יש סוללה שחוסמת את הדרך
    עברתי רגלית את הסוללה והמשכתי בדרך הטובה מצידה השני בשכונה החדשה ההולכת ונבנית ("מקב"ת ינוב") בכפר יונה ומנקודה 65 בתוך כפר יונה עד הבית (1)