Friday, March 31, 2017

מרכז ומזרח הגלבוע

תאריך :  31-3-2017

גן גורו - דרך מקבילה לכביש 669 - כביש עלייה לגלבוע - עלייה מעל חפציבה - הסרפנטינות - הר ברקן - הר אחינועם - חניון האירוסים - סינגל רום גלבוע - דרך נוף גלבוע - ליד גדר ההפרדה - כביש הגלבוע - מירב - מלכישוע - הר מלכישוע - הר אבנר - מעל נחל בזק - חציית נחל אבנר - חציית כביש 667 - חציית נחל אבינדב - מפעל הפקת חשמל ממים מופלים - עין מודע - עין שוכה - עין שוקק - נחל קיבוצים - הסחנה - גן גורו

נקודת יציאה : חנייה של הגן גורו

• התחזיות המפחידות השבוע דחו את ההחלטה של על טיול יום ששי עד יום רביעי
    הבנתי שלא יהיה באמת גשם והחלטתי שמזג האוויר הנעים שיהיה בסוף יתאים לטיול בגלבוע שעכשיו בשיא פריחתו ואירוס הגלבוע גם הוא פורח (התאריך הרשמי הוא 21 במרץ
    הבעיה תמיד מאיפה לעלות , ובגלל שרציתי להגיע לאיזור מלכישוע ולרדת בדרך מעל נחל בזק , נאלצנו לטפס בעלייה האכזרית שמעל חפציבה
  • יצאנו מחניון הגן גורו בנקודה 1
    בנקודות 2 רכבנו בדרך 4X4 מקבילה לכביש 669 עד תחנת הדלק
    מכאן קטע קצר בכביש העולה לגלבוע ובנקודה 3 פנינו ימינה לדרכי מטעים טובות שהביאו אותנו לתחילת העלייה התלולה אחרי המחצבה בנקודה 4
  • פה התחלנו בטיפוס האכזרי בדרך ה 4X4 בה השיפוע עובר מספר פעמים את ה 20 מעלות
    השיפוע מתחיל להפוך לנורמלי בנקודה 5 כשמגיעים לסרפנטינות שזו דרך בסימון שבילים שחור
    הסרפנטינות מסתיימות בדרך נוף הגלבוע ממש לפני ראש הר ברקן בנקודה 6
    מכאן בכביש מטפים קצת ובנקודות 7 עלינו לראש הר ברקן ליד מגדל התצפית
    באיזור זה בעבר היו הרבה אירוסים
    עכשיו לא ראינו אירוסים כאן , דבר שכבר ידעתי מדיווחים של אחרים
  • חזרנו לדרך נוף הגלבוע ודהרנו בירידה עד הכניסה לחניון האירוסים (8)
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4 עד מפגש עם סינגל רום הגלבוע של קק"ל בנקודה 9
    תחילת הרכיבה בסינגל היתה קצת מעצבנת , הרבה ג'עג'וע (הסינגל עולה יורד בצורה מעצבנת ומיותרת - כמו שזכרתי הרבה קטעים ממנו ברכיבות עבר) אבל בהמשך הוא נהיה זורם יותר
    בנקודות 10 הסינגל חובר לכביש ואז שוב סינגל
    קצת לפני העליות בכיוון מעלה גלבוע פגשנו ריכוז יפה של אירוס הגלבוע ליד הסינגל
    בנקודות 11 חתכנו בר בשטח מהסינגל אל הדרך האדומה שליד גדר ההפרדה
  • מכאן רכבנו בדרך 4X4 טובה בסימון שבילים אדום
    בעליות שמתחת לבריכת המפעל להפקת חשמל מאנרגיית נפילה של מים הדרך סלולה כדי להקל בעליות
    בהמשך מעבר בחורשה יפה והלאה עד חיבור לכביש הגלבוע בנקודה 12
  • פה רכבנו בכביש עד החניון בכניסה לקיבוץ מירב בנקודה 14
    אחרי הפסקה קצרה המשכנו בכביש הגלבוע לכיוון מלכישוע
    רובנו ירדו בנקודה 15 לדרך 4X4 דרדרתית וטיפסו קיר אכזרי עד לנקודה 16
    עדיף כנראה לרכב בכביש במקום
    המשכנו מנקודה 16 בטיפוס בכביש למלכישוע עד שער המקום שהוא כפר גמילה (17)
  • מכאן רכיבה בדרך שמקיפה את המקום ומנקודה 18 בה פנינו בצומת הדרכים ימינה , התחלנו בירידה
    עברנו ליד ריכוז גדול של אירוס הגלבוע בנקודות 19
    המשכנו בירידה שהלכה ונהיתה תלולה - איזה כיף
    הדהרה נסתיימה בסוף הירידה שחשפה נוף נהדר של נחל בזק , גדר ההפרדה , צפון השומרון ועמק בית שאן
    סוף הירידה בצומת הדרכים בנקודה 21 במפגש עם הדרך המסומנת בכחול
  • מפה רכיבה בדרך למרגלות הגלבוע
    חצינו את כביש 667 בנקודה 22
    המשכנו הלאה בדרך עד כביש המחצבה (23) והלאה בדרך הטובה למרגלות הגלבוע
    בנקודה 24 נמצאת בריכה ענקית של מפעל הפקת חשמל ע"י הפלת המים מלמעלה
    בצומת הדרכים בנקודה 25 פנינו שמאלה בדרך לעין מודע
    חצינו את השער המונע ממכוניות להכנס לשטח
    עצרנו לטבילה בעין מודע (26)
    המים היו נעימים (~24 מעלות)
  • המשכנו מעין מודע בדרכי עמק המעיינות לבריכות נחל הקיבוצים : עין שוכה (28) ועין שוקק (29) והלאה בדרכים הטובות עד הכניסה האחרורית לסחנה בנקודה 30
    המשכנו דרך מגרש החנייה שמאחורי הסחנה והלאה לדרך שממערב לסחנה עד חניון הגן גורו בנקודה 1