Saturday, March 04, 2017

ארץ החרוטים

תאריך :  4-3-2017

צומת פנייה למתקן רפאל 1 מכביש 40 - סביב הר המישר - סביב מצפה המישר - למרגלות נ.ג 399 - ליד הר מכביר - מעל פרסת ומצוק עשוש - יובל של נחל עשוש - נחל עשוש - ציר המעיינות - למרגלות שלוחת עומר - נחל עומר - נחל שביה - צופר

נקודת יציא
ה : צומת הפנייה למתקן רפאל צפון (רפאל 1) מכביש 40

נקודת סיום : ליד בית הספר לנהיגה בצופר

• ביום השני של הטיול השנתי עשינו מסלול שעשה ופרסם דודי אלון לפני שנה עם תוספות בעיקר בחלקו האחרון שהביא אותנו דרך שביל המעיינות ומואה אל הסיום בצופר
    זהו מסלול נהדר שחולף בחבל ארץ שאחד ממאפייניו אלו גבעות משאר בצורת חרוט , ומכאן שם הטיול
    נראה שהצור כאן גרם לפחות פנצ'רים מהיום הקודם
  • יצאנו מצומת הפנייה למתקן רפאל (נקודה 1) ורכבנו על הכביש עד נקודה 2
    פה פנינו ללא שביל מוגדר (היו קוליסים בהתחלה) ורכבנו לעתים בר בשטח ולעתים בסינגל/נאקב כלשהו בשטח המישורי והנוח בד"כ לרכיבה
    בנקודה 3 חצינו אגן של ערוץ נחל רחב ובהמשך רכבנו בערוץ רחב עד נקודה 4 על מצוק בערוץ
    ירדנו באבל לערוץ ומכאן רכיבה יפה בקניון חווארי המזכיר את מסלול חריץ בחוואר
    בנקודה 5 פנינו עם שביל שיצא מהערוץ החווארי והגענו למרגלות החרוט הנהדר שבנ.ג 399 ועצרנו בנקודה 6
    פה חלקנו טיפסו על החרוט המרשים (ראה תמונות)
    פגשנו כאן קבוצה של מטיילים רגליים
  • המשכנו מכאן ברכיבה בשבילים צרים שמג'עג'עים וחוצים ערוצונים
    פה ושם הליכה קצרה עם האופניים , באיזור היו הרבה בולבוסים מרשימים
    מנקודה 7 המשכנו שוב בערוץ חווארי
    בנקודה 8 טיפוס קצר וכנ"ל בנקודה 9
    בנקודה 10 שוב טיפוס תלול קצר ומלמעלה רכיבה במישור רחב ומצורר לפעמים עד נקודה 11
    פה יש תצפית מרשימה על המצוק הענק של נחל עשוש והפרסה שלו מתחתינו (ראה תמונות)
  • אחרי ההתפעמות המשכנו ברכיבה בנאקב צפונה בעלייה מתונה ואז ירידה קלה עד נקודה 12
    בנקודות 12 נאקב טכני ולא רכיב בגלל האבנים והסלעים שבו שיורד ליובל של נחל עשוש
    בהמשך רכיבה בערוץ הרחב והנוח
    בנקודה 13 טיפסנו בשביל רכיב חלקית בגלל תלילותו וחצינו את השלוחה וירדנו ברכיבה לצידה השני בנקודה 14 בערוץ היובל
    מכאן רכיבה נוחה בערוץ הרחב ובהמשך רכיבה בדרך
    הדרך התחברה בנקודה 15 לדרך השחורה העוברת בנחל עשוש
  • הדרך בנחל עשוש טובה וללא דשדש
    רכבנו מכאן בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 16 בה פגשנו דרך עם סימון שבילים אדום וסימון שביל ישראל
    המשכנו בדהרה בעלייה מתונה מאד בדרך האדומה
    בנקודה 17 המשכנו עם השביל האדום שפוגש פה את שביל ישראל לאופניים הבא ממכתש רמון וממשיך כאן מזרחה בנחל עשוש
    אנחנו המשכנו לצפון צפון מזרח במה שנקרא ציר המעיינות
    בנקודה 18 חצינו את הדרך השחורה הנקראת גם דרך הבשמים ובנקודה 19 חלפנו למרגלות המצודה של מואה
  • המשכנו מכאן בדרכי 4X4 ללא סימון שבילים בערוצו הרחב של נחל עומר לכיוון צופר
    הדרכים כאן לא ברורות לגמרי אבל רואים את צופר משלב מסויים וקל להתמצא
    בנקודה 20 עלינו על דרך 4X4 טובה ופנינו בה ימינה ובנקודה 21 פנינו שמאלה לדרך 4X4 שעוברת לא רחוק מגדר היישוב ובסופה בנקודה 22 הכניסה אותו דרך שער צדדי לרכב שהיה פתוח ליישוב צופר