Friday, April 14, 2017

ההר הירוק תמיד

תאריך :  14-4-2017

תחנת דלק בצומת אליקים - דרך נוף - חרבת חרמש - מצפה נוף קרן הכרמל - נחל רקפת - דרך נוף הכרמל - חרבת נצורה - למרגלות המוחרקה - מצפור טייסת העמק - חציית נחל אלרואי - חציית נחל חוסיפה - ליד עוספייה - חניון בית השומר - חציית נחל יגור - חציית נחל סבך - עלייה לבית היערן - מצפור דוד אייזן - רום כרמל - כביש 672 - סינגל נחל אלון - בקעת אלון - נחל אורן - דליית אל כרמל - כביש 672 - עוקף מרכז דליית אל כרמל -כביש למוחרקה - כביש 672 - חניון אורן הסלע - חרבת סומקה - הר סומק - נחל מהר"ל - מטווחי אליקים - תחנת דלק בצומת אליקים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת אליקים (על כביש צומת אליקים לדלית אל כרמל)

• התחזית נשמעה מפחידה בהרבה ממה שבאמת היה ביומיים האחרונים , וכך באמת ציפיתי שיהיה
    אבל בכל זאת הכנתי מסלול שיתאים לכל תחזית וגם שהמסלול לא יהיה רחוק מדי לחברי הקבוצה , כך שלא נתקע בפקקים כשנסיים את הרכיבה
    לכן החלטתי על סיבוב ארוך בכרמל שבעצם סבב את כל הכרמל פרט לחלק הקרוב לחיפה והעיר חיפה
    המסלול כלל בעיקר דרכי 4X4 מסוגים שונים ואת סינגל אלון המשובח
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) ובקצה החנייה בכיוון צומת אליקים (2) המשכנו לדרך נוף לצפון מזרח שבהמשך מתחילה לטפס לחרבת חרמש
    הטיפוס הוא סביר בדרך בה בחרנו והעלייה מסתיימת במצפה נוף קרן כרמל בנקודה 4
  • המשכנו בדרך הנוף שמעל נחל רקפת ועוברת בין כרמי זיתים
    בנקודה 5 סוג האדמה של הדרך משתנה מדרך לבנה שבגשם לא בעייתית לאדמה חומה שעלולה להיות בעייתית בגשם
    במקרה כזה של גשם/בוץ יהיה כדאי לעלות כאן בכביש עד תחילת דרך נוף הכרמל
    לנו לא היתה בעיה כזו
    בנקודות 6 אחרי ירידה לערוץ טיפסנו קיר שאת רובו צריך לעלות רגלית
    ההמשך שוב דרך חומה טובה עד מפגש עם דרך נוף הכרמל בנקודה 7
  • מפה רכבנו בדרך נוף הכרמל כמעט במלוא אורכה (פעם ראשונה שאני רוכב ברצף את כולה - כמעט - פרט ל 2 הק"מ האחרונים לכביש נשר)
    בנקודה 8 חלפנו על פני הצומת אליה מתחברת הדרך העולה מיקנעם (אוסם/סולתם)
    בנקודה 9 צומת ממנה ניתן לעלות למוחרקה
    יש תצפית מצויינת במצפור טייסת העמק , אבל כל הדרך יש נקודות תצפית נהדרות על עמק יזרעאל , הגליל , ומישור חוף הגליל
    בנקודה 10 ליד בית היערן שמתחת לעוספייה ניתן לגוון בסינגל שיורד עד נחל יגור (מופיע במספר מסלולים באתר שלי) , הפעם המשכנו בדרך נוף הכרמל
    עד צומת הדרכים בנקודה 11
  • פה פנינו שמאלה לדרך תלולה ודרדרתית שמטפסת עד נקודה 12
    מכאן דרך בקו גובה בערך עד חיבור לדרך טובה שמססומנת בסימון שביל ישראל בנקודה 13
    פנינו אליה וטיפסנו בעלייה תלולה אבל בדרך טובה
    עברנו ליד מצפור דוד אייזן (14) שמנציח את סגן דוד אייזן ז"ל שנפל במלחמת ההתשה בתעלה (עוד מידע על דוד אייזן)
    בעבר היתה כאן מפת תבליט לש איזור התעלה עד שוונדלים הרסו אותה
    המשכנו בטיפוס בדרך עד לאיזור הבנוי של הכפר רום כרמל בנקודה 15
  • פה המשכנו דרך הכפר ובכביש היוצא לכביש "עוספייה-חיפה" בנקודה 16
    רכבנו על המדרכה שמצפון לכביש ואז חצינו לדרך בנקודה 17
  • פה ירדנו בדרך ה 4X4 הבנוייה על סלע קירטון עד מפגש עם סינגל נחל אלון שעובר בערוץ נחל אלון בנקודה 18
    סינגל אלון הוא סינגל ברמה טכנית בינונית ורכיב פרט ל 3 קטעים של מספר מטרים המצריכים הליכה
    אורכו כ 2 ק"מ
    הסינגל מסתיים בערוץ בבקעת אלון  שבנחל אורן במפגש עם דרך 4X4 טובה לארכו בנקודה 19
  • מכאן רכבנו במעלה המתון של נחל אורן
    בעבר היינו עולים מנקודה 20 לדלית אל כרמל בעלייה תלולה ברחובות היישוב
    הפעם פנינו ימינה בנקודה 20 והמשכנו בדרך/רחוב מקבילה לערוץ נחל אורן (בעתיד יהיו פה הרבה בתים ורחובות)
    בנקודה 21 חברנו לכביש הראשי שחוצה את דלית אל כרמל
  • רכבנו עליו קטע קצר ובצומת הרחובות בנקודה 22 פנינו לכביש העוקף את מרכז דלית אל כרמל
    הפעם לא עלינו בכביש העוקף (23) אלא המשכנו ברחוב שאין לו מוצא
    קצת לפני נקודה 24 הרחוב נגמר וממשיך כדרך 4X4
    בנקודה 24 פנינו לדרך 4X4 שמטפסת ומתחברת בכביש למוחרקה בנקודה 25
  • פה פנינו ימינה ורכבנו בכביש עד הצומת עם הכביש "דלית אל כרמל-אליקים" בנקודה 26
    פה דהרנו במורד הכביש בכיוון אליקים
    תחילה על המדרכה או על רחבת עפר לצד הכביש
    בקטע האחרון רכיבה בשולי הכביש עד ירידה לדרך 4X4 בנקודה 27 בה פונים לחניון אורן הסלע
  • מכאן רכבנו תחילה בדרך מקבילה לכביש ובמהרה הדרך מתרחקת מהכביש ומובילה לחרבת סומקה
    אל נקודה 28 יש ירידה דרדרתית (לפני הרבה שנים שבר רוכב שרכב איתנו את ידו במקום זה)
    בנקודות 28 יש עליית קיר שאת רובה לא רכבנו ובהמשך יש דרך 4X4 שהובילה אותנו לאיזור חורבת סומקה (29)
    חורבת סומקה היתה כפר יהודי בתקופת המשנה והתלמוד
  •  מכאן חברנו חזרה לדרך ה 4X4 הראשית בנקודה 30 והמשכנו תחילה בירידה באחד מיובלי נחל מהר"ל ובהמשך בטיפוס סביר עד האוכף בנקודה 31