Sunday, April 16, 2017

רמות מנשה

תאריך :  16-4-2017

תחנת דלק בצומת אליקים - חציית מחלף אליקים - כביש 672 - אליקים - צומת כניסה לעין העמק - נחל שופט - עין ריחנייה - מפל הטרוורטין - מועצה איזורית מגידו - כביש גישה לעין השופט - שביל אופניים ליד רמת השופט - נחל שלף - עין דמומית - עין מחוללים - למרגלות דליה - רכס מצפון לנחל רז - נחל רז - עין רזוב - עין פוארות - עין דולה - כביש 672 - חניון אשחר - ליד עין פירחה - מאגר פירחה - נחל תנינים - נחל דליה - נחל שלף - דרך המוביל - רמות מנשה - נחל מנשה - עין כלנית - נחל בודד - חצייה מתחת כביש 70 - ליד השער של מחנה אליקים - כביש גישה לאליקים  - תחנת דלק בצומת אליקים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת אליקים (על כביש צומת אליקים לדלית אל כרמל)

• בערב החג השני של פסח החלטתי על מסלול באיזור רמות מנשה הירוק והפורח
    תכננתי מסלול שיעבור בחלק הלא מיוער של רמות מנשה בצד המערבי אבל לא מערבה לכביש 6
    לכן בגלל האילוץ שבחרתי עלינו וירדנו כמה רכסים , אבל סך הכל טיול יפה בנופים פסטורליים
  • יצאנו מתחנת הדלק שבצומת אליקים (1) ובנקודה 2 עלינו על הכביש שחצה את צומת אליקים והמשכנו בשולי הכביש עד הכניסה למושב אליקים (3)
    פה נכנסנו למושב בכדי לחסוך רכיבה בכביש
    רכבנו עד היציאה האחורית מהמושב בנקודה 4 והלאה בדרכי 4X4 בשדות עד חיבור לכביש 672 בצומת הכניסה לעין העמק בנקודה 5
    מכאן עוד קטע קטן בכביש ובנקודה 6 ירדנו בדרך ה 4X4 היורדת לנחל שופט
  • דהרנו בירידה עד עין ריחנייה (7)
    פה פנינו לדרך ימינה העולה טיפב ואז יורדת עד איזור מפל הטרוורטין והטחנה בנחל שופט
    פה בצומת הדרכים בנקודה 8 פנינו לדרך 4X4 שעולה לדרום מערב בשיפוע לא נחמד אבל רכיב לאיזור המועצה היזורית מגידו
    בצומת הדרכים בנקודה 9 בה פגשנו את הדרך העולה מעין אריה (10) בו ניתן להתרחץ
    המשכנו בכביש איזור המוסכים והמועצה עד היציאה לכביש לרמת השופט ועין השופט בנקודה 11
  • רכבנו בכביש ובמקום שזה התאפשר חברנו לשביל האופניים הסלול בנקודה 12
    המשכנו קטע קצר בשביל האופניים ובנקודה 13 חצינו לכיוון הכביש
    אחרי כמה מטרים בכביש ירדנו לדרך 4X4 בסימון שבילים כחול בנקודה 14
    מכאן רכיבה בדרך 4X4 בנחל שלף
    בנקודה 15 פנינו לדרך 4X4 ימינה עד לעין דמומית (16) שנמצא בתוך הסבך
    המעיין יפה ומתאים לשחייה
  • מהמעיין חזרנו חזרה לצומת בנקודה 15 ורכבנו בדרך שלאורך נחל שלף עד עין מחוללים בנקודה 18
    פנינו שמאלה וחצינו את הזרימה בעין מחוללים והמשכנו בדרך הטובה לכיוון דליה ובצומת בנקודה 19 פנינו ימינה לדרך 4X4 שמטפסת עד הצומת בנקודה 20
    פה פנינו לדרך 4X4 פחות טובה ובצומת הדרכים בנקודה 21 טיפסנו עד נקודה 22 על הדרך המסומנת בירוק
    עלינו עם הדרך הטובה על קו הרכס עד כביש 672 וחצינו אותו והמשכנו עם הדרך בצידו השני
    הדרך ממשיכה כדרך 4X4
    בנקודה 24 ירדנו עם הדרך שעוברת בערוץ יובל של נחל רז עד צומת הדרכים בנקודה 25
  • מפה רכבנו בדרך היפה בנחל רז
    הנוף היה אירופאי עם עשב ירוק ופרות
    בנקודה 26 הגענו לכביש 672
    פנינו בכביש כמה עשרות מ' שמאלה ונכנסנו בנקודה 27 לחניון אשחר
  • הרכיבה בקטע זה היא היפה ביותר באיזור בעונה זו
    רכבנו בדרכי ה 4X4 מעל מאגר פירחה (28)
    קצת אחרי המאגר הגענו לגדר מהצד הפנימי שלה (29)
    יש מעבר מצד ימין שעוקף את השער עם הליכה של כ 10 מ'
    השער , הגדר והשילוט המפחיד נעשו כנראה ע"י קיבוץ גלעד כדי להסיר אחריות ובצדק משטויות שאנשים יעשו במקום
    השילוט מזהיר מפני טביעה , רחצה וכדו'
    המשכנו בדרך עד חיבור לדרך ליד נחל תנינים בנקודה 30
  • מכאן רכיבה לאורך נחל תנינים מצידו הצפוני ובנקודה 31 פנינו לדרך שמטפסת לצפון מערב
    הדרך קצת מג'עג'עת על שלוחות עד נקודה 32
    פה בנקודות 32 פנינו שמאלה וימינה והמשכנו בדאבל בנוף יפה משמאל עד חיבור לדרך שיורדת לנחל דליה בנקודה 33
    דהרנו למטה , חצינו את ערוץ נחל דליה , טיפסנו לשלוחה וירדנו לערוץ נחל שלף
    בנקודה 34 פנינו שמאלה על ציר המוביל בכיוון כביש 6
    קצת לפני הגשר שניתן לעבור מתחתיו פנינו ימינה בנקודה 35 ורכבנו בדרך המקבילה לכביש 6 שעולה עד ליד קיבוץ רמות מנשה בנקודה 36
  • פה הקפנו עם דרך ה 4X4 ממערב לקיבוץ עד ליד יציאה אחורית מהקיבוץ בנקודה 37
    מפה ירידה בדרך לכיוון נחל מנשה
    רכבנו ימינה לאורך נחל מנשה ובנקודה 38 טיפסנו עם דרך לשלוחה
    הדרך עוברת בצידה המערבי של השלוחה ולפעמים יורדת עם ערוצון ועולה עד שמגיעין לדרך שעוברת במעבר מתחת כביש 70 בנקודה 39
    אחרי החצייה טיפסנו בדרך העולה עד ליד השער של מחנה אליקים בנקודה 40
    ירדנו מכאן בכביש המוליך לבסיס עד הכניסה מול תחנת הדלק מכביש 672 בנקודה 41
    חצינו את הכביש אל תחנת הדלק ולאוטו (1)