Friday, April 21, 2017

ירידות ועוד ירידות

תאריך :  21-4-2017

אנדרטת פלס"ר 7 - חציית כביש 98 - כביש לחרמונית - חרמונית - דרך סובבת החרמונית - כביש ממזרח לחרמונית - אנדרטת גדוד עוז 77 - סינגל עוז 77 - רכס הבוסטר - כביש 98 - מצפון להר בראון - איזור אל פורן - אל היש א שמלייה - כביש 978 - ליד ביר בלוע - קלע - נחל ספר - אנדרטת גדוד 129 - שיני הדרקון - סירת א דיב - ציר הנפט - וואדי מע'רה - וואדי חלווה - נחל ספר - נחל רחום - נחל ברכה - כביש 918 - תל אנפה - נחל קליל - חניון האקליפטוסים - הבנייס - הירדן - שדה נחמיה - גשר יוסף - טיילת כפר בלום - כפר בלום - כביש 9779 - תל נעמה - כביש 977 - צומת גומא

נקודת יציאה : אנדרטת פלס"ר 7 (2 ק"מ מצפון לאלרום)

נקודת סיום : תחנת דלק בצומת גומא

ירידות מצטברות : 1126 מ'

• ירון פירסט ביקש ממני לתכנן מסלול ברמת הגולן שגם יעבור בדולמן שנמצא ליד שמיר ובו חרותות בתקרתו
    בניתי מסלול שכולו ירידה , אולי הטיול מעוט העליות ביותר מכל טיולי קבוצת Northern riders
  • יצאנו מאנדרטת פלס"ר 7 (נקודה 1) וחצינו את כביש 98 שלידה ונכנסנו לדרך הסלולה העולה להר חרמונית
    בנקודה 3 פנינו שמאלה לדרך 4X4 המקיפה את הר חרמונית מצפון בשליש הגובה בערך
    המראות נהדרים מהדרך ובנקודה 4 ירדנו שמאלה בירידה תלולה , דרדרתית וכייפית לדרך הסלולה שלמרגלות המזרחיים של החרמונית בנקודה 5
    מכאן רכיבה בדרך הסלולה עד אנדרטת גדוד עוז 77 שמעל עמק הבכא (6)
  • פה אחרי הדרכה קצרה על הקרבות כאן וברמת הגולן במלחמת יום כיפור ,  המשכנו בסינגל עוז 77 משער המתכת הצר בנקודה 7
    הסינגל יורד ואחר עולה קצת עד הכביש הפנימי בנקודה 8
    זהו שטח אש ובאמצע שבוע סביר שתהיה בו פעילות צבאית
    דהרנו בדרכים המאובקות בירידה עם נופים נהדרים של הגולן וקצת פריחה
    בנקודה 12 הגענו ליד כביש 978
    בגלל שהמעבר בקצה הדרך היה שלולית עמוקה , דילגנו מעל הגדר כ 20 מ' מדרום ועלינו על הכביש
  • מכאן רכבנו צפונה בכביש ומיד בנקודה 13 פנינו שמאלה לדרך 4X4
    המשכנו בהרה בדרכי 4X4 ליד שרידי הכפר קלע
    ירדנו בדרך ה 4X4 הדרדרתית פה ושם עד מחסום שיני הדרקון (מחסום נגד טנקים) הסורי ממלחמת ששת הימים
    בנקודה 14 עצרנו ליד אנדרטת גדוד 129 מחטיבה 8 שעלה מכאן לקלע במלחמת ששת הימים
    המשכנו במורד הדרך בירידה משובחת עד שרידי הכפר סירת א דיב והמפגש עם ציר הנפט בנקודה 15
  • פנינו על ציר הנפט בכיוון ירידה עד נקודה 16
    פה פנינו ימינה בדרך לבנה טובה וירדנו בה עד נקודה 17
    פה עצרנו לחפש את הדולמן שעליו נמצאו לאחרונה חרותות - לראשונה שמוצאים על הדולמן דברים ציורים
    לפי עמוד ענן הדולצן מצויין בנקודה 18 בערך , אבל היינו בדיוק בנ"צ המצויין בעמוד ענן ושם בטוח אין דולמן
    יש מספר רב של דולמנים בסביבה אבל את הספציפי לא מצאנו
    השתמשנו גם בסרטון שצולם עם הארכאולוג שגילה אותו , אבל לא הצלחנו למצוא אותו (רואים את הניסיונות שלנו במפה ובהקלטה)
    החלטנו לוותר וחזרנו לדרך הלבנה בנקודה 19
  • המשכנו במורד הדרך
    בנקודה 20 פגשנו את הדרך האדומה (דרך הפטרולים הישנה)
    שניים החליטו לא לוותר על הרחצה בירדנינון והלכו לטבול בירדינון
    אני בגלל שהכרתי את צאן מרעיתי הנחתי שלא מספיק חם עכשיו לטבילה בירדינון הקפוא והעדפתי להסתפק בהמשך הדרך בטבילה בירדן ה"קצת יותר חם"
    פנינו ימינה באדום עד צומת הדרכים בנקודה 21
    פה המשכנו בירידה דרדרתית וכייפית לכיוון עמק החולה
    התכנון היה בנקודה 22 לחבור לכביש 918 , אבל ראינו שאין חיבור וצריך לחצות תעלה וסבך
    לכן רכבנו דרומה עד שמצאנו מקום בו הדרך חוברת לכביש בנקודה 23
  • מכאן צפונה בכביש עד העלייה לתל אנפה בנקודה 24
    העלייה לתל לא רכיבה והיא עוברת בין קירות פתל ומדרגות שבנה הרט"ג
    עצרנו למעלה (25) בצל למנוחה וארוחת בוקר
  • ירדנו מהתל חזרה לנקודה 24 והמשכנו בדרך מקבילה לכביש ממערב לו ואז בדרכי 4X4
    בנקודה 27 פגשנו את הדרך שמגיע מדרום ומתאימה לרכב
    משום מה לקחנו תחילה דרך ממזרח לתעלה וכשראינו שלא נוכל לחצות מערבה חזרנו שוב לנקודה 27 ורכבנו בדרך הטובה והלאה עד חניון האקליפטוסים ליד הבנייס (29)
  • פה רכבנו בדאבל/סינגל בגדה המזרחית של הבנייס שהופך לירדן ובקטע האחרון עובר ליד קיבוץ שדה נחמיה
    עוברים עם השביל ליד בית הקברות ואז ממערב לגדר הקיבוץ עד שיוצאים לכביש הכניסה לשדה נחמיה
    חברנו לשביל האופניים/טיילת בנקודה 30 ועברנו במנהרה מתחת לכביש (31) והלאה בטיילת היפה
    בנקודה 32 עצרנו לרחצה בירדן
  • מכאן המשכנו בטיילת עד הגשרון שעובר מעל הירדן לכיוון כפר בלום (33)
    פנינו לכיוון איזור הקייקים ויצאנו ממנו אל כביש 9778 בנקודה 34
    פנינו על הכביש דרומה , ומיד אחרי הקיבוץ פנינו בנקודה 35 לדרכי 4X4 שהביאו אותנו בסופו של דבר לכביש 977 בנקודה 36
    מכאן בשולי הכביש עד תחנת הדלק בצומת גומא בנקודה 37
    חבל שלא בונים שביל אופניים מקביל לכביש כמו שעשו בכבישים אחרים באיזור , זה היה מוריד הרבה דפיקות לב מהרוכבים כאן , כי צומת גומא היא מקום נוח לחנייה