Sunday, April 23, 2017

בין כפר יונה להרצליה

תאריך :  23-4-2017

כפר יונה - ליד בית הראשונים של כפר יונה - ליד אנדרטת פיגוע בית ליד - צומת בית ליד - גנות הדר - נורדיה - קרית השרון - חורשת הסרג'נטים -  ליד אצטדיון נתניה - איזור תעשייה פולג - כביש 563 - אודים - נחל פולג - פרק יקום - תחנת דלק אלון ביקום - גשר הולכי רגל מעל כביש 2 ביקום - דרך מקבילה לכביש 2 - מגרש גולף געש - שמורת חוף השרון - געש - מרכז קניות געש - שמורת חוף השרון - ארסוף - שכונת נוף ים - סידני עלי - הרצליה - צומת כפר שמריהו - רשפון - דרך מקבילה למסילה - כביש 20 שבבניה - חציית כביש "צומת הדרים-שפיים" - חצייה מעל המסילה - בית יהושע - כפר נטר - אבן יהודה -  יער אילנות המערבי - צומת פרדסיה - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

• בגלל שידעתי שהשבוע לא יצא לי לרכב הרבה , יצאתי ביום ראשון לרכיבה ארוכה יחסית של בוקר
  • יצאתי מהבית בכפר יונה (1) ובנקודה 2 יצאתי מתחומי כפר יונה בנקודה 2 ובדרכי 4X4 עד הכביש המשובש שבין אנדרטת בית ליד ופרדסיה (4)
    הכביש הזה היה בעבר בתוך מחנה בריטי גדול ובהמשך עם הקמת המדינה בתוך מעברה גדולה
    פניתי צפונה ומיד בנקודה 5 ליד האנדרטה (מצפון לה) פניתי לדרך 4X4 שהופכת חולית אבל רכיבה בד"כ בחלקה הנמוך
    בנקודה 6 הגעתי לרחבת האוטובוסים של צומת בית ליד
  • חציתי את הכביש במעבר התת קרקעי מתחת כביש 4 ורכבתי בשולי כביש 57 עד הכניסה לכיוון גנות הדר ונורדיה
    חציתי את נורדייה ויצאתי מהמושב בחלקו הדרומי ליד שער בית האבות בנקודה 9
    המשכתי בכביש פנימי עד תחנת הדלק בכביש 4 בנקודה 10
  • מכאן בדרכים שחלקן סלולות עד צומת הדרכים בנקודה 11
    פה פניתי מערבה בדרך שחוצה את גבעות החול האדום הרכס עד שכונת קרית השרון מאחורי חורשת הסרג'נטים בנקודה 12
    רכבתי דרך השכונה עד הגשר לאיזור התעשייה ומגרש הכדורגל של נתיה (13)
    רכבתי על המדרכה שעל הגשר והלאה בשטח איזור התעשייה
    בנקודה 14 אין מעבר ולכן חזרתי קצת אחורה
    חציתי את איזור התעשייה על המדרכות עד צומת הכניסה לאיזור התעשייה מכביש 563 בנקודה 15
  • פה רכבתי במדרכה ובשולי הכביש עד הכניסה לאודים בנקודה 16
    חציתי את מושב אודים עד היציאה ממנו בנקודה 18 אל דרך 4X4 שיורדת לכיוון ערוץ נחל פולג
    קצת לפני זה התפתיתי לבדוק ירידה לחוות סוסים שמסתיימת בגדר בחווה בנקודה 17 ולא מאפשרת יציאה מהמושב
    מנקודה 18 המשכתי בדרכי 4X4 וחציתי את הגשר מעל נחל פולג בנקודה 19
    המשכתי בגדה המערבית של הנחל לשמורת יקום (20)
  • רכבתי בדאבלים בפרק יקום
    בנקודות 21 המים חוסמים את השביל שהיה כאן בעבר ולכן עליתי בסינגל רכיב בחלקו שעולה על שולי רכס הכורכר ויורד לדאבל עד נקודה 22
    פה פניתי לסינגל שמטפס בקלילות וזורם עד כביש הכניסה לפרק יקום בנקודה 23
    מכאן בכביש לתחנת הדלק אלון ביקום בנקודה 24
  • חציתי מעל כביש 2 בגשר הולכי הרגל בנקודה 25 ומשם רכבתי בדרך ה 4X4 המקבילה לכביש 2 ממערב לו
    בנקודה 26 בדיוק לפני שטח מגרש הגולף פניתי מזרחה
    בנקודה 27 בצומת הדרכים המשכתי בדרך סביב מגרש הגולף
    בנקודה 28 עברתי בשער צר בגדר לסינגלים חוליים בחוף השרון
    צפיתי על הים והמשכתי עד היציאה משטח הפרק ליד מגדל המים בנקודה 29
    חציתי את קיבוץ געש עד נקודה 30
    פה ירדתי דרומה לאיזור החנויות הנטוש למחצה והלאה בנקודה 31 בדרך הסלולה לשכונה החדשה של געש
  • בצומת הדרכים בנקודה 32 פניתי בדרך ה 4X4 שממזרח לשמורת חוף השרון ורכבתי עד צומת הכניסה לארסוף בנקודה 33 והלאה בדרכי ה 4X4 החוליות עד הצומת בנקודה 34 ליד גן הפסלים
    מכאן הלאה בדרכי 4X4 עד נקודה 36 בשולי שכונת נוף ים של הרצליה
  • המשכתי ליד סידני עלי ובנקודה 37 לרחבת כורכר וממנה בסינגל קצר שבעבר היה עביר ועכשיו מצריך ירידה מהאופניים ל 2 מ' למעבר מכשול (נקודות 38) והתחברות לרח' גלי התכלת
    המשכתי ברחובות הרצליה עד מחלף כפר שמריהו אותו חציתי במעברי החצייה בנקודה 39
    המשכתי ברחובות הרצליה לכיוון הפנייה לרשפון בנקודה 41
  • רכבתי ברחוב הראשי של רשפון ופניתי בנקודה 42 ברחו לכיוון המסילה
    בנקודה 43 פניתי לדרך שדות עד הפנייה לדאבל ימינה בנקודה 45
    בנקודה 44 נמצאת שלולית החורף של רשפון שהיו בה עדיין מים
    המשכתי בדרך המקבילה למסילה ולכביש שעדיין לא נחנך ממערב למסילה
    בנקודה 46   הדרך מתעקלת ומקבילה לכביש הלא פתוח עדיין
    בנקודה 47 עליתי על הכביש ורכבתי עליו ימינה קטע קצר עד שבנקודות 48 רכבתי בדרך לא ברורה בשטח בנייה מצפון לכביש
    עברתי מתחת לגשר בכביש 20 והמשכתי בדרך מקבילה למסילה ממערב עד מפגש עם כביש "מחלף הדרים-שפיים" בנקודה 49
  • חציתי את הכביש והמשכתי בדרך ה 4X4 בצידו השני במקביל וממערב למסילה
    בנקודה 50 חציתי על גשר כביש מעל המסילה והמשכתי בדרך ממזרח למסילה לקטע הכביש הישן בנקודה 51 אחרי שעברתי מתחת כביש 563
  • פניתי בקטע הכביש הישן ימינה ונכנסתי למושב בית יהושע בנקודה 52
    בנקודות 53 שביל אופניים חדש
    בנקודה 54 המשכתי ברחוב הראשי שממשיך לכפר נטר
    בנקודה 55 לפני המכולת של כפר נטר פניתי שמאלה ועליתי ברחוב לבית השומר של אבן יהודה והלאה שמאלה בדרך סלולה למחצה מבית השומר ולרחובות אבן יהודה עד היציאה ממנה לדרך 4X4 ליד הכניסה לבית ספר הדסים בנקודה 56
  • רכבתי בדרך היורדת ליער אילנות (57) וחציתי את היער
    בנקודות 58 פגשתי סינגל אופנועים מאד חולי ולכן עזבתי אותו אחרי כמה עשרות מ' רכיבה בו והמשכתי בדרכי 4X4
    הדרך מיער אילנות יוצאת צפונה ועברה ליד לולים עד הצומת בה עברתי בתחילת הטיול בנקודה 11
    פה המשכתי בדרך שעוברת במקביל לכביש 4
    בנקודה 59 עליתי לכביש ליד צומת פרדסיה וחציתי את כביש 4 במעבר החצייה
  • המשכתי ברחובות פרדסייה עד היציאה ממנה צפונה בנקודה 60
    המשכתי בדרך הסלולה לשעבר מפרדסיה צפונה ופניתי בנקודה 61 לדרך שהיתה פעם דרך פרדסים והיום דרך 4X4 ליד איזור בנייה
    בנקודה 62 נכנסתי עם הדרך למטע אבוקדו ויצאתי ממנו בנקודה 63 מעבר לסוללה לדרך שדות איתה רכבתי עד כניסה לכפר יונה בנקודה 2
    המשכתי ברחובות כפר יונה עד הבית (1)