Friday, April 28, 2017

נחל ציפורי

תאריך :  28-4-2017

תחנת דלק בצומת אלונים - חציית כביש 75 - נווה עמיאל - שדה יעקב - תחנת רכבת כפר יהושע - חצייה מתחת כביש 722 - כביש לקרית חרושת - קרית חרושת - בית שערים - אנדרטת אלכסנדר זייד - שייך אברייך - טבעון - חצייה מתחת כביש 75 - סינגל סובב טבעון - סינגלי אבי סנפיר - חציית כביש לבסמת טבעון - ליד אלוני אבא - נחל ציפורי - עין הסוסים (עין יבקע) - מתחת הרדוף - תחנת הנזירים - למרגלות גבעת עליל - כביש בין עדי להרדוף - חציית כביש להרדוף -  כעבייה צפון - נחל ציפורי - כביש 7626 - דרך אחורית לבית לחם הגלילית - חציית נחל בית לחם - באר אבא - עין חזין - כביש 7513 - תחנת דלק בצומת אלונים

נקודת יציאה : חנייה תחנת דלק בצומת אלונים

• זהו עוד מסלול באיזור גבעות אלונים שפרעם שכולל הרבה סינגלים , חלקם בצל ומספר מעיינות כייפיים לרחצה
    המסלול מגוון עם הרבה צורות נוף וסוגי יישובים
  • יצאנו מתחנת הדלק בצומת אלונים (1) ומיד בצומת (2) חצינו את כביש 75 ודילגנו מעל מעקה הבטיחות בצידו הדרומי לדרך 4X4 עליה רכבנו מערבה ובנקודה 3 פנינו לדרך דרומה לכיוון מושב שדה יעקב
    חצינו את המושב ויצאנו מצידו השני לדרך 4X4 עד הכביש הנכנסלכפר יהושע בנקודה 5
    פה פנינו כמה מ' שמאלה לתחנת הרכבת לשלט יפה שהצובה הרכבת עם הסברים על רכבת העמק (6)
  • מכאן רכבנו בכביש מערבה ועברנו איתו מתחת לכביש 722 בנקודה 7 והלאה בכיוון קרית חרושת
    בדיוק לפני הכניסה לקרית חרושת בנקודה 8 פנינו ימינה לדרך 4X4 שמטפסת לצפון מזרח עד דרך בנקודה 9
    פה פנינו שמאלה בכוונה למצוא סינגל קצר שמופיע במפת שבילנט , אבל לא מצאנו
    המשכנו עם הדרך וטיפסנו בעלייה תלולה מעל עתיקות מאבה שערים עד הפנייה מקצה רחוב של טבעון לכיוון פסל אלכסנדר זייד בנקודה 10
    טיפסנו עד הפסל של אלכסנדר זייד על הסוס בנקודה 11
  • אחרי הסבר ודיון קצר על אלכסנדר זייד ועל שומרים אחרים בתקופת מאורעות 1936-1939 ירדנו בדאבל ליד קבר שייך אברייך וחברנו בנקודה 12 לדרך בה המשכנו לרחובות טבעון ועד גן השומרים בנקודה 13
    נכנבנו לגן ובנקודה 13 חברנו לסינגל השומרים
    סינגל זורם עם עלייה קצרה בקצה שהביא אותנו לרחובות טבעון ולמעבר מתחת לכביש 75 בנקודה 15
    פנינו ימינה מיד אחרי המעבר ובנקודה 16 נכנסנו לסינגל סובב טבעון
  • מכאן רכיבה בעיקר בסינגל סובב טבעון , אותו עזבנו לרגע כדי לחסוך טיפוס בנקודות 17
    בנקודה 18 עזבנו את סינגל סובב טבעון ורכבנו בדאבל לנקודה 19
    מכאן רכיבה בעיקר בסינגלים וקצת בדאבלים ודרכי 4X4 בקומפלקס סינגלי אבי סנפיר שחלקם מסומנים בסימון שביל אופניים של קק"ל אבל אין תעוד שלהם בשום מקום
    חצינו את הכביש לבסמת טבעון בנקודה 19A והמשכנו בסינגלים עד נקודה 20 לא רחוק מהכניסה למושב אלוני אבא
  • פה פנינו שמאלה וטיפסנו בסינגל עד הדרך בנקודה 21
    ירדנו עם הדרך לערוץ שחובר בסופו של דבר לנחל ציפורי
    בערוץ יש לפחות 3 שערי בקר מעצבנים שהמעבר בהם לא נוח למרות שהם לא מאד גבוהים , אבל אין פתיחה מהירה
    בנקודה 22 פנינו ימינה לדרך 4X4 טובה שהורידו אותנו לדרך הכחולה בערוץ נחל ציפורי בנקודה 23
    רכבנו בדרך ימינה עד עין הסוסים (עין יבקע) בנקודה 24
  • פה במעיין שחינו
    המשכנו מעין הסוסים בדרך לדרום מזרח ומיד בנקושדה 25 פנינו שמאלה לדרך 4X4 טובה שטיפסב ואז ירדה למרגלות הרכס שעליו בנוי היישוב הרדוף ומשמאלנו נחל ציפורי
    בנקודה 26 הגענו לטחנת הנזירים המרשימה שלידה דשא יפה (ראה תמונות)
    המשכנו עד צומת הדרכים בנקודה 27
  • פה לפני גבעת עליל פנינו עם הפיתול בנחל ציפורי ובנקודה 28 עזבנו את נחל ציפורי ימינה בדרך במעלה ערוץ של הנחל
    העלייה ראוכה ופה ושם תלולה
    העלייה הסתיימה בכביש בין עדי להרדוף בנקודה 29
    פנינו שמאלה ומיד ימינה בנקודה 30 להמשך בדאבלים שחלקם לא ברורים לחלוטין אבל רכיבים עד חיבור לכביש הגישה להרדוף בנקודה 30A
    מכאן נכנסנו לדרך נוף טובה עד נקודה 31
    פנינו בירידה בערוץ ודהרנו בה עד לכפר כעבייה והלאה בתוך הכפר עד המפגש עם הדרך בסימון שבילים כחול שלאורך נחל ציפורי בנקודה 33
  • פה פנינו שמאלה והמשכנו בדרכי 4X4 מזרחה במקביל לנחל ציפורי
    בנקודה 34 פנינו ימינה בצומת דרכים וטיפסנו במתינות עד כביש 7626
    פנינו על הכביש דרומה עד נקודה 35
  • פה פנינו ימינה לדרך לבנה בין שדות שמובילה לשער האחורי של בית לחם הגלילית
    עזבנו את הדרך והמשכנו בדרכי שדות טובות בירידה לעמק שמדרום לבית לחם הגלילית ואלוני אבא ומדרום לנו כביש 77
    בנקודות 37 רכבנו בדרך 4X4 סביב בריכה יפה (ראה תמונות) והלאה בדרכי 4X4 עד עין אבא הנהדר בנקודה 38
    פה עצרנו לשחייה בבאר העמוקה
    היה חבל לראות שגידרו סביב חלק מהבאר כנראה מחשש לתביעות אם מישהו יטבע (כך המועצות או בעלי המקום מראים שהם יוצאים ידי חובה מבחינת אחריות)
    המרגיז הוא שנהיינו מדינה של תביעות , יותר גרועה מארה"ב
    וכך כל אידיוט יכול לתבוע ובמקום לשלם על טיפשותו הוא מרוויח מטיפשותו
    הייתי מצפה שיהיה שלט שאומר שהרחצה באחריות המתרחץ בלבד ושהמקום מסוכן ועמוק
    בגלל הדבר הזה גופים מגדרים אתרים יפים ומסתירים אותם או מקשים על הגישה וגופים כמו רט"ג שוברים בריכות כדי להנמיכם לגובה של 60 ס"מ - מעצבן
  • מכאן המשכנו בדרכי 4X4 בין השדות עד עין חזין בנקודה 39
    גם כאן רואים שנעשה ניסיון גידור מכוער
    חלק מהחבר'ה שלנו לא התרחצו בבאר אבא אלא התרחצו כאן
    מכאן המשכנו עד היציאה של הדרך לכביש מצומת אלונים לבית לחם הגלילית בנקודה 40
    הפעם החלטנו לרכב בכביש עד תחנת הדלק (1)
    יש אפשרות לרכב בדרכי שדות בלי לעלות על הכביש (ראה כאן וכאן)