Sunday, May 21, 2017

מכפר יונה לת"א וחזרה

תאריך :  21-5-2017

כפר יונה -פרדסיה - צומת פרדסיה - יער אילנות המערבי - אבן יהודה - כפר נטר - בית יהושע - דרך מקבילה למסילה ממזרח - ליד ביצת פולג - דרך מקבילה למסילה ממערב - חציית כביש "צומת הדרים-געש" - מעבר מתחת כביש 20 - רשפון - הרצליה - צומת כפר שמריהו - הרצליה פיתוח - מלון דן אכדיה - ליד המרינה של הרצליה - קניון ארנה - ליד מלון מנדרין - חוף תל ברוך - ליד שדה דוב - מגדלור ליד רידינג - עמוד היל המערבי - פרק הירקון - ספורטק - גשר הולכי רגל ליד מרכז רבין - רמת אביב - מערות אפקה - חצייה מתחת נתיבי איילון בנחל אחיה - גשר הולכי הרגל של מחנות גלילות - ליד מחנות גלילות - גליל ים - הרצליה - ליד שדה תעופה הרצליה - נחלת עדה ליד כביש 531 - נחלת עדה חצייה מעל כביש 531 - פרק רעננה - חציית כביש אחורי לבני ציון - מנחת בני ציון - חציית כביש "צומת הדרים-געש" - ביצת פולג - דרך מקבילה למסילה ממזרח - תל יצחק - כביש 563 - אבן יהודה - צומת הדסים - קדימה - יער קדימה - תוואי כביש 562 שבבנייה - גאולים - ינוב - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

• מזג האוויר הנעים משך אותי לרכיבה ארוכה
    ניצלתי גם את המעבר בת"א לבדוק כמה נקודות שרציתי לקראת הדרכת מסלול רכיבה בעקבות צליחת הירקון במלחמת העולם הראשונה
    בדקתי גם את המכשולים שנוצרו עם הכבישים החדשים שנפתחו ונפתחים בשרון
  • 1-5 יצאתי מהבית בכפר יונה (1)
    יצאתי מכפר יונה לשדות שממערב לה בנקודה 2 והלאה דרך מטע האבוקדו (3) במעבר קטן מעל סוללה אל המטע והלאה ליד הפרדסים עד מעבר לפרדסיה בנקודה 4
    מכאן ברחובות פרדסיה ודרך המרכז המסחרי עד צומת פרדסיה בה חציתי את כביש 4 בנקודה 5
  • 5-14 מתחנת האוטובוס בצומת פרדסיה ירדתי לדרך ה 4X4 החולית שממערב לכביש 4 והמשכתי לצומת הדרכים בנקודה 6
    רכבתי בדרך ליד הלולים ליער אילנות המערבי והלאה בדרכי 4X4 עד הככר בכניסה להדסים (9) והלאה ברחובות אבן יהודה ליד בית השומר (מבנה שמירה מתקופת המנדט בנקודה 12) וימינה לכפר נטר (13)
    המשכתי דרך כפר נטר ובית יהושע עד היציאה מבית יהושע בנקודה 14
  • 14-20 פה נכנסתי לשרידי הכביש הישן ובנקודה 15 עברתי עם הדרך שמקבילה למסילה ממזרח מתחת כביש 563
    המשכתי בדרך לאורך המסילה
    בנקודה 16 , בכדי לא להמשיך בכביש "צומת הדרים-געש" , עברתי במעבר מתחת למסילה לדרך שממערב לה והמשכתי עם הדרך תוך חציית כביש
    "צומת הדרים-געש"ליד המחסום בנקודה 17
    בנקודה 18 הדרך עוברת מתחת לגשר בכביש 20
    מיד אחרי הגשר עליתי על קטע כביש 20 בכיוון דרום שכבר סלול אבל עוד לא נפתח
    הקטע הנ"ל מסתיים בנקודה 19 ומכאן המשכתי בדרך ה 4X4 עד רשפון בנקודה 20
  • 20-23 רכבתי ברחובות רשפון והלאה דרך הרצליה עד מחלף כפר שמריהו בנקודה 22
    חציתי את הצומת שמעל כביש 2 במעברי החצייה והלאה דרך הרצליה פיתוח עד החנייה של חוף הים שמדרום למלון אכדיה בנקודה 23
  • 23-29 חברתי לכביש שליד המרינה של הרצליה וקניון ארנה
    בנקודה 24 פניתי ימינה לדרך הכורכר שמעל הים לכיוון הקאנטרי קלאב
    בנקודות 25 חציתי את מגרש החנייה והמשכתי בשבילי האופניים המסומנים על המדרכות דרך תל אביב
    בצומת בנקודה 27 פניתי ימינה לכיוון חוף תל ברוך
    מהחנייה של חוף תל ברוך בנקודה 28 רכבתי בשביל האופניים שלאורך הטיילת עד ליד המגדלור של נמל ת"א בנקודה 29
    ליד המגדלור מוצב "עמוד היל" , אחד מבין 3 עמודים המציינים את נקודות הצליחה של הדיוויזיה הסקוטית ה 52 את הירקון בדצמבר 1917
  • 29-33 רכבתי לאורך פרק הירקון מהצד הצפוני וחציתי מעל שדרות רוקח בגשר הולכי הרגל (הרכיב) שליד מרכז רבין בנקודה 30
    המשכתי ברחובות רמת אביב
    באיזור נקודה 31 חיפשתי באיזור מגרשי החנייה של תצפית טובה לדרום
    המשכתי וחזרתי לרחובות (32) וצפיתי מאחת מנקודות התצפית לדרום ומזרח (ראה תמונה)
    המשכתי ברחובות רמת אביב עד היציאה לשטח צפונה בנקודה 33
  • 33-39 יצאתי מרמת רביב בדאבל צפונה שעובר ליד בהמשך ליד מערות הקבורה וממשיך עד מעבר מתחת לנתיבי איילון במעבר מסודר יחד עם ערוץ נחל אחיה (34)
    מהצד השי של נתיבי איילון רכבתי בדרך 4X4 צפונה עד ליד גשר הולכי הרגל של מחנה גלילות בנקודה 35
    חציתי על הגשר שמצריך עלייה במדרגות על הגשר
    אחרי הגשר רכבתי צפונה בכביש של המחנות
    ממגרש החנייה של אחד הבסיסים בנקודה 36 יצאתי לדרך 4X4 והלאה בדרכים עד קיבוץ גליל ים בנקודה 37
    חציתי את גליל ים והלאה את רחוב הרב קוק בנקודה 38 בצומת הכניסה לגליל ים
    המשכתי ברחובות הרצליה עד הצומת ליד שדה התעופה של הרצליה ברחוב הבריגדה היהודית בנקודה 39
  • 39-45 רכבתי בשולי הכביש לשכונת נחלת עדה
    יצאתי מנחלת עדה בנקודה 40 ורכבתי בדרכי 4X4 חוליות עד ליד כביש 531 בנקודה 41
    המשכתי בדרך מקבילה לכביש עד שהדרך מסתיימת בנקודה 42
    מכאן הלכתי בנקודות 42 בר בשטח ללא שביל מוגדר עד הפרדס
    משם בדרכי פרדסים עד חיבור לדרך טובה בשולי נחלת עדה בנקודה 43
    רכבתי בדרך עד הגשר החקלאי שעובר מעל כביש 531 בנקודה 44
    מהצד השני המשכתי בדרכי 4X4 עד לכביש של פרק רעננה בנקודה 45
  • 45-50 רכבתי על המדרכה שליד פרק רעננה עד קצה השכונה בנקודה 46 (במפה עוד לא רואים שהשטח בנוי עד ממזרח לנקודה 42)
    פה פניתי לדאבל לפרדס עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 47
    רכבתי בדרכים הלבנות
    בנקודה 49 יש מחסום לרכב שמעבירים את האופניים בקלילות מעליו
    המשכתי בדרכים הטובות עד הכביש המשובש שמגיע לשער האחורי של בני ציון בנקודה 50
  • 50-57 רכבתי הלאה בדרכי 4X4 ליד המנחת והלאה בין נקודות 51 ל 52 לאורך שדה גידול דשא
    פה התעכבתי קצת בגלל תקלה בכסא המתכוונן שהפסיק להנעל
    אלתרתי בעזרת אזיקונים תיקון שהחזיק בלי בעייה עד הבית (ראה תמונות)
    חציתי בנקודה 52 את כביש "מחלף הדרים-געש" ומצידו השני בדרך מקבילה לכביש שמחבר לדרך לאורך המסילה (53)
    המשכתי ברכיבה לאורך הדרך שממזרח למסילה עליה רכבתי בבוקר עד נקודה 54
    פה חציתי את הסוללה בשביל ברור והמשכתי בדרכי 4X4 עד קיבוץ תל יצחק (55)
    רכבתי בכביש ליד תל יצחק עד צומת הכניסה בנקודה 56 והלאה בשולי כביש 563 לצומת הכניסה לאבן יהודה בנקודה 57
  • 57-60 עליתי במדרכה לאבן יהודה ואז ברחובות היישוב עד הככר ליד בית ספר הדרים (9)
    פניתי ימינה בכביש עד צומת קדימה בנקודה 59
    חציתי את כביש 4 והמשכתי ברחובות קדימה (יש שביל/טיילת מורחק מהכביש בצד הדרומי של כביש הכניסה לקדימה)
    יצאתי מקדימה ליציאה לכיוון יער קדימה בנקודה 60
  • 60-1 מכאן רכיבה בדרך סלולה דרך יער קדימה
    בנקודה 61 פניתי שמאלה לדרך שליד יער קדימה ומקבילה לכביש 562
    בצומת החדשה בנקודה 62 נכנסתי לכביש 562 הסלול בקטע זה (אבל עוד לא פתוח) ורכבתי איתו עד כביש 5613 בנקודה 63
    דילגתי מעל מעקה הבטיחות ורכבתי קטע קצר לאורך כביש 5613 עד הככר בכניסה לתנובות , גאולים ושכונת רמת אמיר של צורן
    בככר בנקודה 64 פניתי שמאלה לגאולים ומשם למושב ינוב
    יצאתי מינוב ביציאה האחורית בנקודה 65
    כבר שנים אני רוכב בדרך בין כפר יונה לינוב ,אבל עכשיו היא נחצתה בחפירה בנקודה 66 בגלל הבנייה של כביש 562
    חציתי את החפירה במקום הנוח ביותר שמצריך הורדה של האופניים לתעלה והנפתן לצד השני ולעלות איכשהו
    מכאן בנקודה 67 נכנסתי לכפר יונה והמשכתי עד הבית בנקודה 1
    נראה שבעתיד במקום לעבור בינוב ארכב ישירות מנקודה 63 בתוואי כביש 562 שהולך ונבנה וכולו כבר הוכשר כדרך עפר עד כפר יונה