Friday, May 05, 2017

מענית , גבעת עדה ועוד

תאריך :  5-4-2017

חנייה של המועצה האיזורית מנשה - נחל עירון - כניסה לקיבוץ ברקאי - חציית כביש 6353 - סינגל עוז - חצייה מתחת כביש 6 חצייה מתחת כביש 6353 - חרבת אל תפור - סינגל האלונים - חצייה מתחת כביש 6 בצומת ברקאי - נחל עירון - חצייה מתחת כביש 65 לאנדרטת משמר הגבול - ציר המוביל - חצייה מתחת כביש 6 - ליד חרבת בצלות - חצייה מתחת כביש 6 ביובל של נחל ברקן - ציר המוביל - תל ערן - סינגל המזרחי - סינגל השדרה - מעלה הכלבים - סינגל אלוני יצחק המזרחי - סינגל אלוני יצחק המערבי - ליד כפר גליקסון - חציית נחל ברקן - עין עירון - כביש 6503 - כרכור - צומת כרכור - כביש 6403 - ליד גן שומרון - עין שמר - ליד חרבת כרכור - חנייה של המועצה האיזורית מנשה

נקודת יציאה : חנייה של המועצה האיזורית מנשה

משתתפים : לבד

סינגל אלונים בלבד בפורמט TRK

סינגל אלונים בלבד בפורמט GPX

• קיבלתי השבוע ממשה שפירא קובץ של סינגל האלונים באיזור מענית שהוא בנה כבר מזמן והסינגל הוארך בהרבה ע"י חוג האופניים של אום אל קוטוף
    בכדי לבדוק את 1.1 הק"מ של הסינגל הוספתי עוד 30 ק"מ וקיבלתי מסלול חמוד באיזור שבין מענית לגבעת עדה
  • יצאתי מהחנייה של המועצה האיזורית מנשה (1) ורכבתי על המדרכה עד נקודה 2 בה פניתי צפונה לדרך 4X4 בשדות
    בנקודות 3 מתבצעת חפירה ארכאולוגית בשטח גדול
    המשכתי צפונה והדרך נגמרה בנקודה 5
    לכן חזרתי לנקודה 4 ופניתי לדרך שהובילה אותי עד הכניסה לקיבוץ ברקאי בנקודה 6
  • חציתי את הכביש ומיד בצומת נכנסתי לדרך 4X4 (כתוב שמובילה למנהלת אתר הבנייה)
    רכבתי עם הדרך שעוברת אכן ליד צריפים של אתר העבודות בכביש לחריש (7) וממשיכה במקביל לכביש מצפון לו
    בנקודה 8 עזבתי את הדרך וחציתי את הכביש לצידו הדרומי
    שם נכנסתי לדרך 4X4 המטפסת עד ליד כפה לא גבוהה ממנה צפיתי סביב (9)
    ירדתי חזרה לדרך והמשכתי אתה עד מפגש עם סינגל עוז בנקודה 10
  • דהרתי במורד סינגל עוז וחציתי אתו מתחת כביש 6 (נקודה 11) והלאה מתחת כביש 6353 (נקודה 12) והלאה בסינגל בטיפוס עד המפגש עם הדרך בנקודה 14 ליד חרבת אל תפור
    פניתי שמאלה בדרך וירדתי בה עד סינגל האלונים בנקודה 15
    הסינגל מסומן כרגע בסרט סימון
    רובו בירידה ואורכו כ 1.1 ק"מ והוא טכני קל וכולו מוצל
    הסינגל מסתיים בדרך בנקודה 16
  • פניתי שמאלה בדרך ובצומת הדרכים בנקודה 17 פניתי מערבה בדרך לכיוון צומת דרכים (18) והלאה למעבר מתחת כביש 6 במחלף ברקאי ועם הדרך המקבילה לכביש 65 עד חיבור לכביש העובר מתחת כביש 65 לאנדרטת משמר הגבול בנקודה 19
    עברתי מתחת לכביש (20)
  • מכאן עליתי על הדרך עד הפנייה לחנייה של אנדרטת מג"ב (21) והלאה צפונה בציר המוביל שהוא דרך לבנה טובה לכל רכב
    בנקודה 22 פניתי ימינה לדרך טובה שעוברת מתחת כביש 6 בנקודה 23
    בין נקודה 22 ל 23 היו שני שערים של מטעים שהיו פתוחים , אבל עלולים להיות סגורים לפעמים
    מיד אחרי המעבר מתחת לכביש 6 פניתי צפונה בדרך המקבילה לו ממזרח
    הדרך טובה אבל יש בה שתי עליות ואחריהן כמובן ירידות
    בנקודה 24 פניתי שמאלה למעבר מתחת כביש 6 ובצידו השני פניתי על ציר המוביל (25) המקביל לכביש 6
    המשכתי איתו צפונה עד נקודה 26
  • פה פניתי לסינגל לא ברור שמתחבר לדרך ולכניסה למערכת הסינגלים של תל ערן (28)
    ניתן להמשיך על ציר המוביל עוד מספר מטרים ולפנות בדרך 4X4 בנקודה 27 ולהגיע לאותו מקום
    בנקודה 28 פניתי שמאלה לסינגל ומיד בנקודה 29 נכנסתי לסינגל "המזרחי" שהוא סינגל טכני בינוני - אחד הטובים בגבעת עדה
    רכבתי בסינגל שתחילה עולה קלות ואחר כך יורד ומתפתל עד סופו בנקודה 30 על הדרך של ציר המוביל
  • פה רכבתי דרומה בציר המוביל ומיד בנקודות 31 רכבתי בדבל (שבעבר היה סינגל) עד חיבור לדרך ה 4X4 בנקודה 32
    חבל שהרבה זבל זרוק באיזור הזה
    המשכתי עם הדרך עד הפנייה לסינגל השדרה בגבעת הסינגלים העיקרית באיזור גבעת עדה בנקודה 33
    מסינגל השדרה יוצאים סינגלים רבים ומכאן שמו
    בנקודה 34 פניתי ימינה לאחד הסינגלים הנחמדים היורדים
    יצאתי ממנו לדרך הנקראת "מעלה הכלבים" בנקודה 35
  • מכאן בדרכי 4X4 לאחת האופציות של סינגל אלוני יצחק המזרחי בנקודה 36
    חציתי עם הסינגל את הכביש המוליך לקיבוץ כפר גליקסון בנקודה 37 והמשכתי בסינגל שפה נקרא סינגל אלוני יצחק המערבי עד הדרך בנקודה 38
  • פה רכבתי בדרכי 4X4 לדרום מזרח בדרך כלל עד הכניסה למושב עין עירון בנקודה 39
    חציתי את המושב עד כביש 6503 בנקודה 40
    פניתי על הכביש מערבה ומיד בנקודה 41 פניתי דרומה והמשכתי בדרכי 4X4 בשדות עד כרכור בנקודה 42
    חציתי את היישוב עד צומת כרכור בנקודה 43
  • המשכתי בשולי הכביש לעין שמר (כביש 6403) עד הפנייה לכיוון עין שמר בנקודה 44
    רכבתי בכביש הפנימי שבין קיבוץ עין שמר למושב גן שומרון והמשכתי איתו הלאה כשהוא הופך לדרך טובה בין השדות עד כביש הכניסה לכיוון בית הספר והמועצה האיזורית מנשה מכיוון כביש 65 בנקודה 45