Monday, May 08, 2017

מרכז השרון

תאריך :  8-5-2017

כפר יונה - שכונת שרונה בכפר יונה - ינוב - גאולים - שכונת רמת אמיר בצורן - כביש 562 - כביש גישה לעין שריד - ליד שלולית החורף עין שריד - עין שריד - דרך לב השרון - פורת - מנחת עין ורד - ציר המוביל - חציית כביש 563 - בפרברי טירה - ליד כפר הס - חרות - משמרת - נחל פולג - חציית כביש 554 - בית ברל - כביש גישה לניר אליהו - צופית - כביש 554 - שדה וורבורג - חצייה מתחת כביש 4 - בצרה - בני ציון - חרוצים - שמורת חרוצים - שמורת בני ציון - בני ציון - כביש 5511 - מחלף הדרים - חצייה מתחת כביש 563 - שביל הולכי רגל במחלף דרור - אבן יהודה - יער אילנות מערב- צומת פרדסיה - פרדסיה - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור (הקובץ חסר - מנסה לשחזר)

• יצאתי לרכיבת בוקר ארוכה בלי תוכנית מוגדרת
    הרעיון היה לרכב מכפר יונה לדרום מזרח ולהתגלגל בדרכים טובות ותוך כדי נבחר המסלול
  • יצאתי מהבית (1) ובנקודה 2 יצאתי לשכונה החדשה של כפר יונה ההולכת ונבנית
    הרכיבה ברחובות השכונה ובנקודה 3 פניתי לדרך שיוצאת מאיזור הבנייה
    פניתי לדרך צפונה עד שער לרכב ליד כביש הכניסה לינוב (4)
  • רכבתי דרך ינוב וחלפתי באיזור נקודה 5 בשטח בו היתה מעברה בעבר והלאה בנקודה 6 בהמשך הכביש דרך ינוב ולגאולים
    בצומת היציאה מגאולים (7) פניתי ימינה ובכניסה לרמת אמיר (8) שמאלה והלאה דרך השכונה של צורן עד הצומת על כביש היציאה מצורן בנקודה 9
    רכבתי על המדרכה וההמשך בשביל האופניים עד צומת הפנייה לעין שריד בנקודה 10
  • מכאן רכיבה במדרכה ובהמשך בכביש הגישה למושב עין שריד
    בנקודה 11 חברתי לשביל לב השרון המסומן בלב אדום
    מכאן זהו שביל כורכר טוב לעומת הדרכים החוליות שבסביבה
    בנקודה 12 הדרך חוצה את כביש הגישה לפורת ובהמשך באיזור 13 עברתי ליד מנחת האולטרלייט
    בנקודה 14 הגעתי לציר המוביל
  • פניתי ימינה לשביל המוביל ורכבתי עליו דרומה עד חציית כביש 563 והלאה בשביל המוביל בכיוון היישוב טירה
    בנקודה 16 ניתן לפנות ימינה לדרך 4X4 טובה לכיוון כפר הס
    אני המשכתי עוד דרומה ובנקודה 17 פניתי לדרך 4X4 שחיברה אותי לדרך טובה ליד לולים ועליה צפונה בנקודה 18 ועוד דרכים טובות עד צומת הדרכים בנקודה 19
  • פה פניתי לדרך סלולה דרומה עד לפני השכונה הצפון מערבית של טירה בנקודה 20
    רכבתי בדרכי שדות חוליות , רכיבות אבל לא כייפיות עד חיבור לדרך טובה בנקודה 21
    פניתי צפונה לכיוון כפר הס ובנקודה 22 מערבה בדרכים טובות מדרום לכפר הס עד חיבור לכביש פנימי ליד בי"ס בנקודה 23
  • פה פניתי שמאלה בכביש פנימי למושב חרות ומושב משמרת
    בנקודה 24 הגעתי לכיכר בכניסה למושב משמרת
    המשכתי ברכיבה שחוצה את מושב משמרת עד אחרי השער האחורי של המושב בנקודה 25
  • פניתי לדרך לדרום דרום מזרח שיורדת לכיוון ערוץ נחל פולג
    בנקודה 26 עצרתי ליד מבנה ששימש לבאר בעומק 46 מ' שנחפרה כאן בשנות ה 30 של המאה הקודמת
    במקום יש שילוט עם הסבר (ראה תמונות)
    המשכתי בדרכי 4X4 די חוליות אבל רכיבות פרט למ' פה ו 2 מ' שם באיזור נקודה 27
    הדרך הובילה לכביש 554 בנקודה 28
  • חציתי את הכביש והמשכתי מצידו השני בדרכי 4X4 גם הן חוליות אבל רכיבות לכיוון בית ברל
    בנקודה 29 יש עמדת שמירה קטנה (ראה תמונות)
    השער האחורי של בית ברל סגור ואי אפשר להכנס ולכן הקפתי את המוסד ממזרח עד חיבור לכביש לניר אליהו בנקודה 30
    רכבתי על הכביש בלית ברירה מערבה עד נקודה 31 בה פניתי לדרך 4X4 שהובילה אותי למושב צופית בנקודה 32
  • רכבתי במושב צופית בסיבוב במושב עד היציאה ממנו לכביש 554 בנקודה 33
    פה פניתי על המדרכה לצד הכביש עד הכניסה לשדה וורבורג בנקודה 34
    חציתי את שדה וורבורג שהוא מושב מאד ארוך עד סופו
    בנקודה 35 יצאתי מהמושב לדרך טובה שמובילה לשער האחורי של המושב בנקודה 36
  • מכאן המשכתי לרכב בדרך עד חיבור לכביש שיורד מתחת לכביש 4 ונכנס למושב בצרה בנקודה 37
    המשכתי ברכיבה ברחובות בצרה והלאה לבני ציון
    בין נקודות 38 ל 39 יש דרך בין הרחובות ומיד ליד נקודה 39 עצרתי במכולת של היישוב לגלידה
  • המשכתי מכאן דרך חרוצים ויצאתי מהמושב בנקודה 41 לדרכי 4X4 חוליות אך רכיבות
    בנקודה 42 עצרתי לשיחת טלפון וגיליתי בסוף השיחה שחסרים לי מספר תעודות וכרטיסים בנרתיק של הפלאפון
    מיד חזרתי לכיוון המכולת לבדוק אם הדברים נפלו שם
    חזרתי בדרך אחרת ליד שמורת בני ציון ובדרך הסלולה לשער האחורי של בני ציון בנקודה 45 והלאה למכולת בנקודה 37
    כמובן שלא מצאתי שם את הכרטיסים ולכן החלותי למהר הביתה כי חשדתי שהכרטיסים נפלו לי באוטו אתמול בלילה
  • נסעתי בכביש הגישה לבני ציון לצומת בנקודה 46 ואז צפונה עד הכיכר בנקודה 47
    מכאן רכבתי מתחת למחלף הדרים בנקודה 48 והמשכתי בדרך הסלולה מזרחה
    מכאן בדרך 4X4 חולית עד ליד תחנת הדלק סד"ש בנקודה 50
    המשכתי בכביש הפנימי שחוצה את כביש הגישה האחורי של לתל מונד בנקודה 51
    הכביש מוביל מתחת לכביש 563 ומיד אחרי החצייה בנקודה 53 נכנסתי למערכת שבילי האופניים וההליכה שחוצים בגשרים מעל כביש 4 בנקודה 54
  • חציתי את אבן יהודה
    בנקודה 55 דרך ללא מוצא החסומה שם אפילו לאופניים או הולכי רגל
    בקצה הצפוני של אבן יהודה בנקודה 56 נכנסתי לדרך שיורדת עד יער אילנות המערבי בנקודה 57
    חציתי את היער ובנקודה 58 אחרי היער רכבתי עם שביל לב השרון בדר השמאלית מבין השתיים המקבילות (זאת שמובילה ללולים)
    בנקודה 59 פניתי ימינה ורכבתי בדרך חולית רכיבה עד העלייה לצומת פרדסייה בנקודה 60
  • אחרי חציית כביש 4 בצומת רכבתי דרך פרדסיה ויצאתי מצידה השני בדרך שעוברת עכשיו באיזור בנייה (61)
    בנקודה 62 פניתי לדרך 4X4 עד למטע אבוקדו אליו ניתן להכנס בטיפוס מעל סוללה קטנה  בנקודה 63
    בנקודות 63 חציתי את המטע ובצד המזרחי דילגתי מעל סוללה לא גבוהה ויררדתי לדרך 4X4 ואיתה עד כניסה להולכי רגל בכפר יונה בנקודה 64
    מכאן דרך הרחובות עד הבית (1)