Friday, June 09, 2017

חזקה

תאריך :  9-6-2017

אנדרטת חטיבה 679 - מרגלות הר שיפון - חרבת עין אל ורדה - רמתנייה - חושנייה - כביש 87 - צומת בשן - דרך לתל שעף א סנדיאן - רכס חזקה - מרגלות תל א סמקת - תל א שעף אל כביר - הר חזק - תל חריעה (הר קורטם) - חרבת מומסייה - חציית כביש 98 - בריכת הצ'רקסים - כביש 98 - דרך בין תל עין זיוון להר בני רסן - ליד חרבת צורמן - כביש 98 - עין מוקש - כביש 98 - צומת עין זיוון - על מורדות הר אביטל - צומת אביטל - כביש 91 - אנדרטת חטיבה 679

נקודת יציאה : אנדרטת חטיבה 679 (מדרום מערב לאורטל)

זמן : 5:23 שעות (הזמן ארוך מהרגיל בגלל כחצי שעה או קצת יותר שהתבזבז על פינוי אחד מהחבר'ה)

• החום הצפוי הפנה אותי מיד לתכנון מסלול באיזור גבוה ויבש
    החלטתי על החלק הגבוה של מרכז הגולן
    אכן היה נעים יותר מאיזורים אחרים בארץ , אבל היה חם מאד
  • יצאנו מהאנדרטה של חטיבה 679 (נקודה 1) לצומת דרכים ליד הכניסה לאנדרטה מהכביש (2) ופנינו ימינה לדרך שעוברת בחורש יפה תוך מעבר שער בקר שפתחנו וסגרנו
    בנקודה 3 חברנו לדרך הסלולה שעוברת ליד הר יוסיפון
    רכבנו בדרך מזרחה עד נקודה 4
  • פה פנינו לדרכי טנקים דרומה
    בדרכי הטנקים בין הר שיפון לרמתנייה

רכבנו בדרכי הטנקים בכיוון רמתנייה
    בנקודה 5 הגענו למרגלות שרידי הכפר רמתנייה
    פה נתתי הסבר על ההתיישבות הצ'רקסית בגולן ועל היישובים בגולן שהיו פה עד מלחמת ששת הימים
    נותן הסבר ברמתנייה (צילום דורון כהן)

בנוסף היה ברמתנייה ניסיון התיישבות יהודית (אגודת בני יהודה) של תושבים מצפת ב 1885
    המשכנו בדרך שעוברת בין שתי הגבעות שמרכיבות את הכפר 6 והמשכנו ליד עוד כפר צ'רקסי (חושנייה) שהיה בחלקו הדרומי מחנה (7)
    בדרכי הטנקים בין רמתנייה לחושנייה

בגלל שבקטע שליד שרידי המחנה הדרך חרושה ע"י טנקים ומלאה קוליסים , רכבנו בסינגל קרוב לשרידי גדר הבסיס הנטוש והלאה בדרך עד כביש 87 בנקודה 8
  • פה פנינו לאורך הכביש
    רכבנו בכביש עד צומת בשן בנקודה 9
    פה פנינו ימינה ומיד אחרי מטרים בודדים שמאלה (10) לדרך 4X4 קוצנית ומוזנחת שעולה במתינות לכיוון תל שעף א סינדיאן
    בצומת בנקודה 11 פגשנו דרך 4X4 טובה יותר המסומנת גם בסימון שביל הגולן
    בדרך המוזנחת העולה מצומת בשן לכיוון תל שעף א סינדיאן

• פה התחלנו בטיפוס ארוך בדרכי 4X4 טובות לראש רכס חזקה
    בנקודה 12 פנינו שמאלה ורכבנו בנקודות 12 על דרך סלולה ואז שוב צפונה בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים מתחת תל א סמקת (13) והלאה בעלייה עד צומת הדרכים למרגלות תל א שעף אל כביר
    מכאן חברנו לדרך הסלולה שמטפסת אל צומת הדרכים בנקודה 15 למרגלות הר חזק
    על רכס חזקה

• מפה מתחילה הירידה
    דהרנו בירידה בדרך הסלולה עד נקודה 16
    פה בצומת פנינו ימינה לדרך 4X4 שמטפסת , אבל במהרה ממשיכה בגובה אחיד בחורש אלונים עד צומת הדרכים בהר קורטם (ג'בל חריעה) (נקודה 17)
    טיפסנו בדרך 4X4 תלולה אל המוצב הישן והלא מאויש שבתל חריעה בנקודה 18
    מכאן יש תצפית יפה מזרחה לסוריה
    על הר קורטם - תל חריעה

• ירדנו מהתצפית (18) לצומת (17) והמשכנו בירידה תלולה ומדורדרת מסומנת בסימון שביל הגולן עד צומת הדרכים בנקודה 19 למרגלות הר בני רסן עליו נמצאות טורבינות להפקת אנרגיה מרוח
    פנינו כאן שמאלה במורד דרך לבנה טובה עד כביש 98 בנקודה 20
    חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך 4X4 עד בריכת הצ'רקסים בנקודה 21
    המעיין נמצא מספר מטרים משמאל לדרך
    בריכת הצ'רקסים

• טבלנו בבריכה המצויינת שגובה המים בה היה נמוך מבעבר אבל עומקה עדיין בחלק מהמקומות מעל 1.80 מ'
    מבריכת הצ'רקסים חזרנו לכביש 98 (נקודה 20) ונסענו בשוליו עד נקודה 22
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4 שעולה במתינות וניתן ממנה לפנות לכיוון הר בני רסן
    אנחנו המשכנו עם הדרך מזרחה בין תל עין זיוון והר בני רסן
    הדרך שבין הר בני רסן לתל עין זיוון

אחרי שעוברים את הפנייה להר בני רסן הדרך יורדת ומתחברת בנקודה 23 לדרך סלולה שמשמשת את הצבא
    פה פנינו שמאלה לדרך הסלולה שעוברת ליד שרידי הכפר צורמן והעלייה למוצב 109
    בנקודה 24 הדרך חוברת לכביש 98
    המשכנו מערבה בכביש 98 עד נקודה 25 בה פנינו דרומה בדרך 4X4 שהובילה לעין מוקש (26)
    עין מוקש

• בעין מוקש התרחצנו במעיין הנהדר שעומקו בין 6-8 מ'

המשכנו חזרה מעין מוקש לכביש 98 (נקודה 25)
    פה פנינו שמאלה בכביש ורכבנו עד צומת עין זיוון (27)
  • פנינו ימינה בצומת בהמשך כביש 98 ומיד אחרי כמה מאות מ' פנינו שמאלה (28) לדרך סלולה שמטפסת לבריכת מים מעל עין זיוון (29)
    הדרך הטובה נגנרצ בנקודה 30 בגדר
    מצראנו מעבר סביר מעל הגדר ואכבנו בדאבל דרדרתי שיורד לכיוון צומת אביטל
    רובנו דהר במורד הכייפי בדאבל (לעתים סינגל) עד נקודה 31
    אז הודיעו לנו האחרונים שאחד החבר'ה נפל על הראש ואיבד הכרה
    חזרנו למעלה לעזור , בינתיים הרוכב שנפגע התעורר
    ירדנו איתו בהליכה ואחד הרוכבים מיהר להביא אותו לצומת אביטל (בסופו של דבר הרוכב שנפגע הלך לבית חולים בצפת ונבדק כולל CT ראש , קיבל 3 ימי מנוחה והכל בסדר)
    בנקודה 31 פנינו שמאלה עד צומת אביטל בנקודה 33
    מכאן בגלל העיקוב החלטנו לא להמשיך בדרכי ה 4X4 המתוכננות לסיום אלא דהרנו במורד כביש 91 עד האוטו (1)