Friday, June 23, 2017

סיבוב יפה בדרום הגולן

תאריך :  23-6-2017

חנייה של עין פיק -  כביש 98 - א תלילת - כביש 98 - צומת אל על - כביש לאליעד - שביל אופניים מעל נחל אל על - מסיל אבו חסן - ליד אבני איתן - עין נוב - חציית נחל אל על - ליד נטור - אתר אום אל קנטיר - מעל נחל סמך - שביל סובב נטור - בויות אבו רוג'ום - מג'דוליא - כביש לנטור - ליד מאגר חיספין - חיספין - שביל אופניים בין חיספין לנוב - נוב - שביל אופניים בין נוב לאבני איתן -  אבני איתן - חציית כביש 98 - ליד ציר המערכת - א תולילת - עין אי"ה - כביש גישה למיצר - כביש 98 - חנייה של עין פיק

נקודת יציאה : חנייה של עין פיק

• אחרי מספר ביקורים לאחרונה ללא אופניים באתר בית הכנסת המשוחזר באום אל קנטיר החלטתי לתכנן מסלול  שבין השאר יעבור שם , בנוסף לביקור במספר מעיינות להתקררות
    לאחרונה ננתה רשת מרשימה של שבילי אופניים סלולים שמרשתת את כל יישובי וחלק מאתרי דרום הגולן
    זהו פרוייקט מרשים שמדהים איך ערי הארץ העשירות לא עושות דבר כזה ביניהן כדי להוריד אלפי כלי רכב מהכבישים
    אם למשל היו שבילים כאלה בין נתניה , הרצליה , רעננה ות"א , אנשים יכלו לרכב בקלילות לעבודה בלי להתמודד עם דרכים חוליות או להתאבד בכבישים
    רכבנו בחלק מהשבילים האלה
  • יצאנו מהחנייה של עין פיק (1) וראינו שהדרך בה רכבנו בשנה שעברה צפונה במקביל לכביש נחסמה ע"י שכונה חדשה ומגודרת של היישוב אפיק
    לכן יצאנו בנקודה 2 לכביש 98 ורכבנו בו קטע קצר צפונה עד נקודה 3
    פה פנינו ימינה לדרכי שדות ומטעים עד שחזרנו לכביש 98 בנקודה 5
    רכבנו קטע קצר לאורך הכביש עד צומת אל על בנקודה 6
  • פנינו בכביש לאליעד צפונה ומיד בנקודה 7 פנינו ימינה לדרך 4X4 וממנה הגענו לשביל האופניים הסלול ההולך לאורך הגדה הדרומית של נחל אל על
    רכבנו עם השביל שעובר בשולי היישוב אבני איתן עד נקודה 9 קצת לפני עיקול 90 מעלות בשביל
    הסינגל משביל האופניים לעין נוב

פה ירדנו מהשביל שמאלה ורכבנו בסינגל עד המצוק
    פה השארנו את האופניים וירדנו רגלית לבריכה הנהדרת של עין נוב (10)
    בעין נוב

פה במעיין הנהדר יש ספסלים ובריכה נהדרת בעומק של כ 160 ס"מ
    אחרי הרחצה בבריכה המוצלת עלינו חזרה לאופניים ואיתם לשביל (9)
  • המשכנו מכאן בדרך 4X4 מקבילה לנחל אל על ובנקודה 11 ירדנו שמאלה לדרך שיורדת לערוץ היבש כאן וחוצה אותו ועולה במתינות לגדה השנייה
    חציית נחל אלעל

אחרי מעבר בדרך שהיו בה פרות הגענו לרפת שניתן להכנס אליה דרך שער בקר מתיל והלאה לחיבור לדרך טובה בנקודה 12
    העלייה מנחל אל על

פה רכבנו בדרך טובה עד נקודה 13 ליד דרך הגישה לאום אל קנטיר
    מספר מטרים לפני הדרך פנינו לדרך סלולה לאופניים מקבילה לדרך הרכב ורכבנו עליה עד נקודה 14
    פה דרך האופניים מתחברת לדרך הרכב
    המשכנו עם הדרך עד איזור אתר אום אל קנטיר (:מעיין הקשתות") ההולך ונבנה וכרגע השבילים הרשמיים אליו חסומים (15)
    בית הכנסת באום אל קנטיר

המשכנו וירדנו מדרך השרות של האתר בנקודה 16 לאתר בית הכנסת המשוחזר בנקודה 17
    פה נתתי הסבר לחבר'ה על סיפור האתר ועל ההסטוריה של בתי הכנסת התלמודיים בגולן
    המשכנו בשביל האתר עד המעיין המשופץ ששימש כנראה בתעשיית הפשתן בכפר התלמודי שהיה פה (18)
    אום אל קנטיר , בדרך מבית הכנסת למעיין

סובב נטור

רכבנו בדרך ה 4X4 וחלפנו על פני מספר דולמנים
    דולמן ליד שביל סובב נטור

בנקודה 20 יש שלט ליד שביל לאתר מג'דוליא בו נמצא כנראה שריד של בית כנסת מתקופת בית שני
    לא ירדנו לאתר
    מג'דוליא

המשכנו עם הדרך עד חיבור לכביש הגישה ליישוב נטור בנקודה 21
  • רכבנו קטע קצר בכביש הגישה ליישוב ובנקודה 22 פנינו לדרך 4X4 דרומה ואז מזרחה לכיוון חיספין
    בערך בנקודה 23 חברנו לשביל אופניים סלול עד לפשפש אחורי ליישוב חיספין בנקודה 24
    רכבנו בכביש שבתוך חיספין עד היציאה דרך פשפש בנקודה 24A
    רכבנו בשביל האופניים עד נוב אליה נכנסנו בפשפש בנקודה 25
    חצינו את נוב בשביל אופניים מקביל לרחוב שלאורך הגדר ויצאנו בפשפש בנקודה 26
    המשכנו בשביל אופניים סלול עד כניסה אחורית לאבני איתן בנקודה 27
    חצינו את אבני איתן ברחובות ודרכים ויצאנו ביציאה אחורית בדרך בנקודה 28 שהובילה אותנו עד חיבור לכביש 98 בנקודה 29
  • אחרי חציית הכביש המשכנו בדרך סלולה בין מטעים דרום מזרחה בכיוון הרוקד
    פנינו מערבה לדרכי מטעים טובות בנקודה 30 ויצאנו לכביש המערכת בנקודה 31
  • פה רכבנו בקטע קצר ומינימלי לאורך גדר המערכת עד נקודה 32 והלאה בדרכי מטעים ושדות עד דרך שבעבר היתה סלולה לאורך המצוק בנקודה 33
    רכבנו בדרך בשולי המצוק וחלפנו על פני בסיס צה"ל ולידו בסיס או"מ עד צומת הכבישים הבטחונים בנקודה 34
    פה פנינו דרומה בכביש עד נקודה 35
    תחילת הירידה לעין אי"ה , מפגש שלושת הגבולות

פה פנינו שמאלה ודהרנו במורד עד צומת הפנייה לכיוון עין אי"ה בנקודה 36
    רכבנו בדרך ה 4X4 עד ליד עין אי"ה שהוא בריכה נהדרת עם נוף מדהים (37)
    עין אי"ה

הבריכה לא מוצלת אבל יש מספר עצים בסביבה
  • מעין אי"ה , אין ברירה וצריך לטפס חזרה כמו שבאנו עד נקודה 35 והלאה לנקודה 34
    פה בצומת פנינו בכביש הגישה ליישוב מיצר למערב צפון מערב עד צומת הפנייה למיצר בנקודה 38 והלאה בכביש שמאלה לנקודה 2 ופנייה לחנייה (1)