Friday, June 30, 2017

חניתה וכזיב

תאריך :  30-6-2017

חניון שלומי - כביש 8990 - דרך נוף יער חניתה - סינגל חניתה של קק"ל - אתר חומה ומגדל של חניתה - ליד חניון שלומי - סינגל מקביל לכביש 899 - חציית כביש 899 - חציית נחל בצת - הר פורח - ליד חרבת זבדי - ליד עבדון - חרבת עקודים - סינגל החווה - פרק גורן - מצפה המונפורט - חניון החרוב - חניון הזיתים - עין טמיר - עין ברתות - עין מצוד - למרגלות המונפורט - עין חרדלית - כביש לעבדון - כביש 90 - צומת כניסה למצובה - צומת חניתה - שלומי - כביש 8990 - חניון שלומי

נקודת יציאה : חניון שלומי (פונים לכיוון חניתה ומיד אחרי כמה עשרות מ' בכביש 8990 פונים ימינה לחניון ביער)

• היום הובלתי את קבוצת Northern Riders במסלול שכלל את הסינגל ההולך ונבנה ביער חניתה ואת נחל כזיב
    כבר מזמן אני חושב על רכיבה בסינגל חניתה הההולך ונבנה ע"י הקק"ל ביער חניתה
    הבעיה שזה קיץ וצריך לחבר את הרכיבה שם למסלול שיכלול רחצה וזה קצת מסובך כי אתר הרחצה היחיד המוכר לי כאן הוא נחל כזיב שהירידות אליו מצפון מסובכות ומצריכות הליכה או שאפשר לעשות רכיבת מישור עם רחצה במחצבה בגעתון

סה"כ יצא מסלול נחמד שהחלק הקשה ביותר בו היתה העלייה (הלא כל כך קשה מבחינת שיפוע) בלחות המגעילה במיוחד של הבוקר
  • יצאנו מחניון שלומי (1) וחברנו לכביש העולה לחניתה (2) והתחלנו בטיפוס בכביש הריק כמעט בשעת בוקר מוקדמת
    ניתן למצוא דרכי יער שעולות למעלה , אבל רציתי עלייה קלה כמה שיותר ולהגיע כמה שיותר מהר לסינגל
    בנקודה 3 עזבנו את כביש 8990 העוןלה לחניתה ופנינו ימינה לדרך טובה ביער
    בנקודה 4 ראינו סינגל שבא מלמעלה וסינגל מתחתנו שנראה קק"לי , אבל יש שם מעקה ושיחים שלא איפשר לחבור אליו למטה
    לכן המשכנו עוד מזרחה ובנקודה 5 פנינו לדרך 4X4 תלולה ודרדרתית ובנקודה 6 נכנסנו לסינגל חניתה של קק"ל
    כנמה מטר יותר גבוה יש סינגל ישן יותר טכני שלא נכנסנו אליו
  • מנקודה 6 זרמנו בסינגל המצויין שיש בו הרבה ברמים ופיתולים
    בנקודה 7 הסינגל חובר לדרך ויש התלבטות לגבי ההמשך
    בסינגל חניתה של קק"ל

רכבנו בדרך ועלינו עליונת ימינה ושוב המשך לסינגל בנקודה 8
    המשכנו בדהירה עד ליד חניון חומה ומגדל בנקודה 9
    פה נתתי הסבר על העלייה לקרקע של חניתה
    הנה סרטון על הנושא משנת 1938
    המשכנו בדהירה בסינגל היורד עד נקודה 10 בה עזבנו את הסינגל שמסתיים בחניון שלומי שליד
    פה פנינו לדאבל שיורד בתלילות ובהמשך הופך לסינגל בו רכבנו במקביל לכביש הצפון עד נקודה 11
    הסינגל מסתיים כאן וממשיך כדרך 4X4 אותה עזבנו בנקודה 12
    פנינו ימינה וחברנו לכביש 899 בנקודה 13
  • פה חצינו את הכביש ועברנו ליד שער של מטעים
    הדרך מכאן עוברת מעל ערוץ נחל בצת ומנקודה 14 הופכת סלולה
    מיד בנקודה 15 מול בית הקברות של מצובה פנינו שמאלה לדרך 4X4 ואיתה התחלנו בטיפוס ארוך
    מטפסים להר פורח

בור מים בחרבת עקודים

אלו הם יישובים ביזנטיים שנבלעו בחורש הגליל ולא יושבו במשך שנים רבות
    יש כאן בורות מים , בתים ועוד

• בצומת בנקודה 20 ליד השרידים פנינו צפונה לסינגל קל שמתפתל בצמחיית גריגה עד נקודה 21
    פה התחברנו לדרך 4X4 שהובילה אותנו עד לדרך הסלולה בנקודה 22
    מכאן טיפוס בדרך סלולה עד חיבור לכביש כניסה לפרק גורן בנקודה 23
    פנינו ימינה עד חניון מצפה המונפורט בנקודה 24
  • פה יש ברז מים שניצלנו לטיפת פנים ולמילוי מים למי שצריך
    מתחילת המסלול עד לכאן שתיתי 2 ליטר (זה מצביע על החום שהיה)
    מכאן רכבנו בכביש של פרק גורן עד חניון הזיתים בנקודה 25 , כאשר מימיננו נשקף הנוף הנהדר של נחל כזיב ותצפיות יפות על מבצר המונפורט המרשים
  • פה אין ברירה וצריך לרדת בירידה רגלית מאתגרת במיוחד עם האופניים
  • ה 1/3 הראשון של הירידה לא רכיב לחלוטין ומצריך זהירות בהורדת האופניים בסלעים ובמצוקים
    סימון השביל כחול
    ב 2/3 האחרונים של הירידה יש קטעים בהם השביל רכיב אבל כל כמה עשרות מ' צריך או להוריד רגל או להוליך את האופניים במספר סלעים
    השביל כ 50% מהמרחק רכיב (אבל בגלל ההפסקות ברכיבה , לא מורגשת הרכיבה)
    הירידה מסתיימת ליד הבריכה בנחל , מזרחית לעין טמיר בנקודה 27

• אחרי טבילה והתקררות המשכנו בדאבל המסומן בסימון שבילים ירוק לבריכה היפה בה אנחנו טובלים בד"כ בנקודה 28
    ליד עין טמיר

מכאן דהרנו בדאבל לאורך נחל כזיב עד המחסום לרכב בנקודה 29 לפני עין חרדלית
    בנקודה 30 בצומת הדרכים המשכנו ישר בגדה הצפונית של הערוץ עד מפגש עם הכביש לעבדון בנקודה 31
  • מכאן הרכיבה בכביש
    תחילה בכביש הגישה לעבדון בכיוון מערב עד החיבור לכביש 70 בנקודה 32
    זהו כביש עם מעט מאד תנועה
    פנינו צפונה בכביש 90 כאשר השוליים שלו מאד רחבות בקטע זה (הלוואי בכל כביש)
    רכבנו בשולי הכביש עד הככר בצומת חניתה בנקודה 33 והלאה לכיוון שלומי עד צומת העלייה לחניתה בנקודה 34