Friday, July 14, 2017

סיבוב קייצי בהרי ירושלים

תאריך :  14-7-2017

אנדרטת פורצי הדרך לירושלים - נחל אילן - צומת כניסה ליד השמונה - אולפני נווה אילן - ליד קרית יערים (טאלז סטון) - אבו גוש - כביש לנטף - הר רפיד - מעל קטנה - ליד מעלה החמישה - חציית כביש "מעלה החמישה-הר אדר" - יער החמישה - נחל כיסלון - מבשרת ציון - עין מבשר - סינגל נחל חלילים - מערות חלילים - עמק הארזים - כביש "מוצא-מבשרת" - מוצא תחתית - נחל שורק - מוצא עלית - עלייה להר חרת - מבשרת ציון - כביש "מבשרת-סטף" - מחצבת מבשרת - כביש ישן לצובא - עין צובא - צובא - גבעת יערים - סינגל עין רפא הדרומי - עין לימון - נחל כסלון - סינגל עין רפא הצפוני שואבה - מחלף שורש - אנדרטת פורצי הדרך לירושלים

נקודת יציאה : חניון אנדרטת פורצי הדרך לירושלים (כ 200 מ' מזרחה מהאנדרטה)

• מזמן לא הובלתי את קבוצת Northern Riders  בהרי ירושלים
    בגלל שזה קיץ , חייבים להתרחץ במעיין בדרך והצלחתי לשלב במסלול את עין מבשר בו ביקרתי לראשונה
    עין מבשר ישב אצלי בתוכניות כבר זמן רב והתגלה כמעיין משובח , נקי ומוצל
  • יצאנו מהחניון שליד אנדרטת פורצי הדרך לירושלים (1) ורכבנו בדרך הסלולה של החניונים שכאן המקבילה לכביש 1 בכיוון מזרח
    בנקודה 2 פנינו צפונה בדרך 4X4 שירדה וחברה לשביל המסומן בסימון שבילים כחול שעולה בנחל אילן בנקודה 3 לכיוון כביש נווה אילן בנקודה 4
    פה פנינו מזרחה , עברנו ליד אולפני הטלוויזיה ובכיכר ליד תחנת הדלק עם פסל אלוויס פרסלי בנקודה 5
    המשכנו על המדרכה לצד הכביש לאבו גוש עד הכיכר הצומת בנקודה 6
    פה פנינו עם הכביש לכיוון נטף
    עלינו בעלייה ובהמשך על קו גובה עד נקודה 7
  • פה בנקודה 7 פנינו ימינה לדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים שחור
    בנקודה 8 הדרך חוברת לדרך שהולכת מעל נחל כפירה וגם במקביל לגדר הבטחון כאשר מצפון לנו הכפר קטנה
    פנינו בדרך הממשיכה בסימון שחור מזרחה עד לכביש "מעלה החמישה-הר אדר" בנקודה 9
    הקטע האחרון לפני הכביש כ 300 מ' הוא עלייה די תלולה
  • חצינו את הכביש בנקודה 9 - זהירות ,המכוניות הבאות מהר אדר באות במהירות !!!
    ופנינו מספר מטרים על הכביש בכיוון הר אדר ומיד ימינה לדרך 4X4
    דהרנו בדרך ביער מעלה החמישה בסימון שבילים אדום כשנוף יפה של הרי ירושלים נשקף מימין
    בנקודה 11 בצומת הדרכים פנינו ימינה לדרךבסימון שבילים כחול שיורדת לערוץ נחל כיסלון בנקודה 12
    פה ימינה ואחרי כ 100 מ' שמאלה בנקודה 13 , עלייה לכיוון מבשרת

זהו מעיין משובח עם מים נקיים

הנביעה מפוצלת לבריכה בה טבלנו ולמקווה שבנו כאן שנעול
    המקווה שליד עין מבשר

המקום מוצל תמיד - כייף של מקום (ראה תמונות)
  • עלינו מהמעיין לרחוב והמשכנו ברחובות מבשרת
    בקצה רח' הברוש חיפשנו את הכניסה לנחל חלילים שהשתנתה בגלל בנייה
    בעבר היא היתה באיזור שבין 15 ל 15A , אבל עכשיו הכניסה למסלול המסומן בסימון שבילים ירוק היא בנקודה 18
  • הכניסה בדרך 4X4 של כמה מ' מנקודה 18 ובנקודה 19 חברנו לסינגל
    זהו סינגל מצויין שבו מספר רב של דרופים
    דרופ בסינגל נחל חלילים

יש כמה דרופים של עשרות ס"מ , שרובנו ירדנו ובחלקם אני הורדתי רגל
    בצד הנחל נמצאות המערות והצנירים המרשימי של הנחל
    בנקודה 20 בערך יש קטע של 100 מ' שאינו רכיב ואחריו שוב סינגל זורם עם פיתולים - יופי של סינגל
    הסינגל מסתיים בחורשה קטנה ובשביל סובב ירושלים בנקודה 21
  • המשכנו בדרך ה 4X4 בסימון שבילים כחול עד הכביש בין מבשרת למוצא בנקודה 22
    רכבנו בכביש דרומה ומתחת לגשר עליו עובר כביש 1 ולכיכר (נקודות 22)
    המשכנו ברחוב בתוך מוצא תחתית עד הצומת בנקודה 23
  • פה רכבנו בדרך בסימון שבילים כחול המטפסת בתלילות להר חרת ושולי החלק הדרומי של מבשרת ציון
    ההתחלה בשיפוע סביר ועוברת בקצה מוצא עלית
    בעלייה ממוצא עלית למבשרת ציון - מקביל לשבע אחיות

בהמשך ביציא ה ממוצא עלית הדרך דרדרתית ונהיית תלולה
    בנקודה 24 הדרך חוברת לדרך מימין בסימון שבילים שחור ובו רכבנו בערך בקו גובה ובהמשך בעלייה עד כביש "מבשרת ציון-סטף" בנקודה 25
  • רכבנו שמאלה בכביש ובנקודה 26 פנינו ימינה למחצבה הנטושה והלאה לכביש הישן המשובש לכיוון צובה
    בכביש הישן המשובש לכיוון צובא

בנקודה 27 ירדנו שמאלה לכיוון עין צובה
    יש שלט המפנה למעיין
    אנחנו נכנסנו לסינגל נחמד שיורד למעיין בסימון שבילים ירוק
    בנקודה 28 הסינגל מסתיים בדרך ה 4X4 ופנינו עליה מערבה לכמה מ' עד הכניסה למעיין בנקודה 29
    במעיין בנקודה 30 יש בריכה רדודה מאד ועצי שזיפים שכבר לא היה עליהם פרי
    הנקבה של המעיין נעולה וביקור בה הוא בתשלום
    אני זוכר ימים שהביקור בנקבה היה הרפתקני יותר וללא תשלום - היו ימים
  • אחרי ארוחת הבוקר כאן והרטבת החולצה בנביעה חזרנו לדרך בנקודה 29 ורכבנו בה בעלייה מתונה עד הרחוב הראשי בתוך צובה בנקודה 31
    חצינו את הקיבוץ ויצאנו ממנו בנקודה 32 לדרך 4X4 מקבילה לכביש לרמת רזיאל
    בהמשך הדרך עוברת בין מטעים ומסתיימת בכביש הכניסה למושב גבעת יערים בנקודה 33
  • רכבנו ברחובות של גבעת יערים עד נקודה 34
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4 ומיד לסינגל זורם שיורד במהירות ומתחבר לסינגל עין רפא הקק"לי בנקודה 35
    זרמנו עם הסינגל
    בנקודה 36 איבדנו את סינגל עין רפא והמשכנו בדאבל
    למרות שרכבנו בו בסינגל עין רפא מספר רב של פעמים , פספסנו אותו - נראה שצריך לתקן שם את הסימון
    המשכנו בדאבל שיש בו ירידות טובות עד עין לימון בנקודה 37
    עין לימון

פה כמובן חלקנו טבל
  • מעין לימון עלינו חלקנו בתוואי הסינגל המדוייק וחלקנו בעלייה המדורדרת הקצרה עד נקודה 38 וממנה בסינגל עין רפא בחלקו הצפוני
    זרמנו עם הסינגל
    בחלקו הצפוני של סינגל עין רפא

תחילה בעלייה סבירה ובהמשך בירידה ופיתולים עם חשיפה יפה לנוף נחל כיסלון עד נקודה 39
    פה פגשנו דרך 4X4 שעולה במתינות עד מושב שואבה ולרחוב הראשי שלו בנקודה 40
    רכבנו במוב עד הכיכר ליד תחנת הדלק פז בנקודה 41
    המשכנו מהכיכר בכביש לכיוון ת"א במחלף שורש
    חצינו מתחת כביש 1 (נקודה 42) במחלף ומצידו השני בכיכר בנקודה 43 המשכנו צפונה ומיד לדרך הסלולה המקבילה לכביש 1 מצפון