Friday, July 07, 2017

עין ראובן

תאריך :  7-7-2017

מצד עטרת - כביש 91 - גשר בנות יעקב - בית המכס התחתון - ציר המוסכים - דוריג'את - ג'לבינה - בריכת הקצינים של הג'ילבון - חציית נחל ידביר - הפג'ר הקטן - חציית נחל שוח - חרבת צידה - חציית נחל שוח - חציית וואדי אל ח'פינה - חציית נחל ג'ילבון - עווינת אל ג'נוביה - כביש 91 - יקב קדם - חרבת נערן - קדמת צבי - כביש גישה לקדמת צבי - כביש 9098 - נחל משושים - עין פחורה - כביש 9088 - כביש אחורי למחנה צנובר - ליד מחנה צנובר - עין ראובן - כביש משובש בנחל משושים - כביש 888 - עין אל עלמיין - ליד הירדן - טחנת בון - גשר בנות יעקב - כביש 91 - מצד עטרת

נקודת יציאה :רחבה גדולה בחורשת האקליפטוסים מצפון למצד עטרת (בעיקול החד בירידה לגשר בנות יעקב פונים דרומה ואחרי כמה עשרות מ' שמאלה לחורשה)

• כמו בכל קיץ מגיע הזמן שיש תכנונים לרכיבות ,אבל קשה להכריע האם לבחור בטיול
    בכל טיולי הקיץ שלי יש מעיין או בד"כ מספר מעיינות באמצע הטיול שמקרר את הטמפרטורה ומאפשר להמשיך ברכיבה
    הבעיה שאני מדמיין בראשי את האנשים מקללים בעליות הלחות והלוהטות
    בסופו של דבר צריך להגיע להחלטה על המסלול
    למרות שהמסלול כלל בחלקו הראשון עלייה אכזרית , התשלום שולם בהתחלה , ואילו בהמשך קיבלנו ירידות ומעיינות בשפע
    יופי של טיול קיץ
  • יצאנו מהחורשה (1) לכביש 91 (נקודה 2) בעיקול הגדול שבו וירדנו בשולי הכביש לגשר בנות יעקב (3)
    ציינתי את נקודה 4 , שם נמצא אחד מגשרי בנות יעקב הישן שלא בשימוש וניתן לחנות שם - יש שם מקום למספר מועט של מכוניות)
    חצינו על הגשר והתחלנו בטיפוס בכביש ומיד בנקודה 5 ירדנו שמאלה (צפונה) מהכביש לדרך 4X4 קופצנית
    עברנו ליד מוצב דוריג'את הסורי ובנקודה 6 הגענו מעל בריכת הקצינים של הג'ילבון
    לצערנו הבריכה שהיתה פנינה במשך עשרות שנים ומקום רחצה נהדר , נהרסה ע"י הרט"ג כדי למנוע ממטיילים להתרחץ בה מחשש שהם וטבעו ואז יתבעו .
    דבר מעצבן ולא היחיד בגולן ובארץ
    בריכת הקצינים של הגילבון - נהרסה ע"י הרט"ג כדי שלא יטבעו ויתבעו

• מהבריכה המשכנו בדרך הקופצנית עד נקודה 7 בה התלברנו לדרך טובה שבאה משמאל והמשכנו איתה עד ליד הפג'ר הקטן בנקודה 8
    בדרך לפג'ר הקטן , משמאל דרדרה

פה פנינו לאורך ערוץ קטן של הפג'ר הקטן אל בריכת הפג'ר הקטן (8) בתקווה לשכשך שם
    לצערנו הפרות שרעו באיזור הקדימו אותנו ושכשכו להן בבריכה הקטנה
    פרות משכשכות בפג'ר הקטן

אנחנו חצינו את הערוץ בנקודה 7 ובהמשך חצינו את ערוץ נחל שוח (הפג'ר הגדול) , מעבר שמחייב טבילת רגליים , אין אפשרות לרכב במנהרת הצמחייה והפטל בנקודה 10
    חציית נחל שוח

מכאן מתחילה עלייה בדרך זרועת אבנים שקשה מאד לרכב בה
    בנקודה 11 מתחילה עלייה תלולה עוד יותר , שכולם נאלצו ללכת בה
    העלייה התלולה מסתיימת בערך בנקודה 12
    ליד נחל שוח על הרמה אחרי העלייה

• מכאן רכבנו בדרכי 4X4 , חצינו את הערוץ היבש של נחל שוח שכאן כבר אינו קניון בנקודה 13
    בנקודה 15 חצינו את ערוץ נחל ג'ילבון , גם הוא לא קניון אבל עם מים
    חציית חלקו העליון של נחל  שוח

בנקודה 16 בצומת הדרכים ליד גדר בסיס חומה פנינו לכיוון שרידי הכפר עווינת אל ג'נובייה שהמסגד שלו שרד
    המסגד של עווינת אל ג'נובייה

בנקודה 17 חברנו בדרך המסומנת בסימון שבילים אדום שבאה מחניוני נחל גילבון
    המשכנו עליה עד כביש 91 בנקודה 18
  • רכבנו כמה מ' מזרחה בכביש 91 ופנינו לדרך טובה בנקודה 19
    נכנסנו תחילה ליקב קדם בנקודה 20 כדי למלא מים .
    בבית הקפה ששם שעוד לא היה פתוח לסועדים התעקשו שנמלא את השקיות שלנו עם מים עם קרח - תודה
    המשכנו בדרך ה 4X4 לשרידי הכפר נערן ועצרנו במעיין הנחמד והמוצל בנקודה 21
    עין פחורה

• המשכנו מכאן בדרך עד הכניסה לקדמת צבי (22) ודהרנו מכאן במורד כביש הכניסה ליישוב עד כביש 9098 בנקודה 23
    פה פנינו שמאלה עד נקודה 24 ליד מחנה צבאי בה פנינו לדרך טנקים

• המשכנו מעין פחורה בדרך שחברה לכביש 9088 בנקודה 27
    מכאן המשכנו על הכביש עד הפנייה לכניסה האחרוית למחנה צנובר בנקודה 28
    רכבנו בכביש עד נקודה 29
    הערה : קיבלתי דיווח מצבי פרידמן שרכב שם בתחילת ספטמבר 2018 שיש גידור חדש בין נקודה 29 ל 30 ואי אפשר לעבורהוא מצא אלטרנטיבה המצויינת בירוק במפה המצורפת
    פה בכדי לעקוף את הבסיס מצפון נכנסנו לדרך טנקים שבכניסה אליה יש גדר שצריך לדלג מעליה
    רכבנו בדרך הטנקים עד חיבור לכביש הנכנס לכיוון מחנה צנובר בנקודה 30
    גם כאן צריך לדלג מעל שער
    רכבנו בכביש למחנה שחלקו הדרומי נטוש .
    בנקודה 31 יש שער פתוח של המחנה הנטוש והמשכנו בכביש המשובש עד צומת הדרכים בנקודה 32
    פנינו ימינה לפני מבנה המסגד של הכפר סנבר שהיה פה בתקופה הסורית
    בנקודה 33 בתוך החורשה הגענו לבריכת המעיין הנהדרת - עין ראובן (עין צנובר)
    עין ראובן (צנובר)

זוהי בריכה של כ 20 מ' בעומק בין 50-100 ס"מ - פינת חמד
    עין ראובן

• אחרי שחייה בבריכה חזרנו כמו שבאנו עד נקודה 34 על כביש הגישה לבסיס
    פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 שרואים שנוסעים בה מעט
    היא רכיבה , אבל יש הרבה קוצים
    דהרנו בירידה המתונה למרות הקוצים עד הצומת בנקודה 35 והלאה עד חיבור לדרך הסלולה המשובשת שבנחל משושים בנקודה 36
    בדרך לנחל משושים

• פה ניתן לפנות ימינה ולרכב לעין אמפי הנהדר שבנקודה 37
    בגלל שהיינו כבר ב 2 מעיינות והיינו בדרך למעיין נוסף , וויתרתי הפעם על עין אמפי ופנינו ימינה ועלינו בדרך/כביש המשובש עד חיבור לכביש 888 בנקודה 38
    פנינו דרומה על הכביש בירידה עד צומת הפנייה לעין אל עלמיין ליד הכניסה למחנה ירדן (מהצד המזרחי של הכביש)
    ירדנו בדרך ה 4X4 לעין אל עלמיין ועצרנו לטבילה בבריכת הקצינים הנהדרת בנקודה 40
    המקום שרץ ג'יפים שהקשו על ההתקרבות לבריכה , אבל הבריכה עצמה לא היתה מלאה אנשים
    בריכת הקצינים בעין אל עלמיין

• מהבריכה המשכנו בדרך ה 4X4 שיורדת לכיווון גשר בנות יעקב
    מיד אחרי הבריכה בנקודה 41 יש שער נעול תמיד שצריך לדלג מעליו - לא קשה
    המשכנו בדהרה בדרך עם עוד שער קטן יותר בנקודה 42 ושער נוסף בנקודה 43
    מכאן ירדנו בדאבל דרדרתי עד ליד הירדן (44) והלאה בסינגל/דאבל בין שיחי פטל עד גשר בנות יעקב (3) וחזרה בכביש של גשר בנות יעקב לעיקול (2) ולאוטו (1)