Friday, August 18, 2017

מבנטל לגונן

תאריך :  18-8-2017

חנייה בראש הר בנטל - תצפית הר בנטל - סינגל בנטל - סינגל סובב בנטל - כביש חוצה לוע אביטל - כביש 98 - תצפית קונייטרה - צומת זיוון - עין מוקש - צומת זיוון - סינגל אביטל - כביש מרום גולן - סינגל מרום גולן - שביל הבנים - צומת בנטל - כביש 959 - צומת פורן - חרבת מויסה - ג'ויזא - צומת כניסה לשעל - בסיס רווייה - ציר הנפט - וואדי אל עלייבה - עין מאמון - ליד עין חשק - כביש 959 ליד גונן

נקודת יציאה : חנייה בראש הר בנטל

נקודת סיום : עיקול מערבי (הקרוב ביותר לגונן) על כביש 959

גובה מצטבר : 321 מ'

ירידות מצטברות : 1320 מ'

סרטון (יניב דובובסקי)
  • בשבוע שעבר פורסם באופן רשמי מסלול סינגל מרום גולן החדש של קק"ל
    כדי לבחון אותו החלטתי לתכנן מסלול בצפון רמת הגולן שיעבור בין השאר בסינגל הנ"ל
    המסלול שיצא עובר במבחר סינגלים (אין הרבה) בצפון הגולן ונופים מגוונים ובנוסף מוריד אותנו עם מעט עליות מצטברות (321 מ') , אבל הרבה הרבה ירידות מצטברות (1320 מ')
    יצאנו מראש הר בנטל בטמפ. קרה של כ 15 מעלות וגבוה מעל העננים עם מראה מרשים של הגולן בערפל

מבט דרומה מהר בנטל לכיוון הר אביטל

• יצאנו מחניית הר בנטל (1) ורכבנו לתצפית מזרחה (2)
    זריחה מעל הר בנטל

מהתצפית חזרנו אחורה ובנקודה 3 פנינו לסינגל בנטל המסומן בסימון שביל הגולן
    זהו סינגל כייפי עם שיפוע סביר בתחילה וברמה טכנית קלה
    בסינגל בן טל

בחלקו התחתון השיפוע גדל והופך לדרדרתי וב 30 המטרים האחרונים הופך ללא רכיב (כל אחד לפי רמתו) ובמטרים האחרונים ירידה עם מעקה ברזל (4)
    אחרי הירידה במדרגה עם המעקה יורדים ימינה בסינגל רכיב חלקי בגלל הדרדרת כ 20 מ' ומגיעים לחפיר שסביב הר בנטל בנקודה 5
  • פה רוכבים בסינגל סובב בנטל , תחילה בחפיר ובהמשך עולים על שפת החפיר
    נפתח נוף יפה של צפון ומזרח הגולן
    בסינגל סובב בנטל

יש קטע יפה ליד מחצבת טוף
    עזבנו את הסינגל בנקודה 6
    בעבר במסלולים אחרים המשכנו עם הסינגל עוד מערבה
    צבי במורדות הר בנטל מעל סינגל סובב בנטל

הפעם רצינו להגיע מזרחה לכן פנינו לדרך 4X4 עד הכביש שחוצה את לוע האביטל בנקודה 7 והלאה ירידה בכביש לחיבור לכביש 98 בנקודה 8
  • מפה רכבנו בשולי כביש 98 דרומה למרגלות הר אביטל עד צומת זיוון בנקודה 9
    פנינו מזרחה עם כביש 98 עד נקודה 10 בה פנינו לדר 4X4 חסומה בבטונדות לכניסת רכב והמשכנו עם הדרך לעין מוקש בנקודה 11
    המים בעין מוקש שהוא מעיין נהדר ועמוק היו נעימים בעונה זו ולא קפואים כמו שזכרתי מתחילת הקיץ
    עין מוקש
  • מעין מוקש רכבנו חזרה לכביש (10) והלאה בכביש לצומת זיוון (9) ופנינו צפונה עם הכביש
    בנקודה 12 פנינו מערבה בעלייה קלה בדרך סלולה שעולה מעל עין זיוון
    בנקודה 13 ליד מבנה מסתיימת הדרך הסלולה וממשיכה דרך שמגיעה לגדר
    מדרום למבנה דילגנו מעל הגדר ועלינו על סיגל שיורד מערבה
    בצומת הסינגלים בנקודה 14 פנינו ימינה לסינגל אביטל שמסומן בסימון שביל הגולן
  • רכבנו בסינגל שמתחיל תחילה בעלייה שלעתים לא רכיבה בגלל שרידי טרסות בזלת
    אחרי כ 200 מ' הכל רכיב וזורם בסינגל יפה שחושף נוף יפה מערבה ואת הר אביטל ממזרח
    הסינגל מסתיים בצומת הכבישים בנקודה 15 ממנה מתחילה עליית כביש להר אביטל וכביש שחוצה את לוע הר אביטל
    אנחנו המשכנו מכביש למרום גולן צפונה בכדי להגיע במהירות לתחילת סינגל מרום גולן בנקודה 18
    ניתן לרכב בהמשך סינגל (לעתים דבל ודרך) עד צומת העלייה להר בנטל בנקודה 16
    סינגל אביטל

את הסינגל הזה בו לא רכבתי הפעם אבל רכבתי בעבר סימנתי ב 17
  • בנקודה 18 פנינו לסינגל מרום גולן
    בכניסה יש שלט לסינגל הבנים כי הנתיב של הסינגל עובר ליד פינות זיכרון לנופלי קיבוץ מרום גולן
    כיוון הסינגל המומלץ והמסומן בסימוני שביל אופניים צהובים של קק"ל הוא נגד כיוון השעון
    אורכו של הסינגל 5.5 ק"מ
    בסינגל מרום גולן

בנקודה 19 באחת מפינות הזכרון עם נוף יפה מערבה וספסל עצרנו להפסקת בוקר
    משם המשכנו בסינגל שמטפס לשיא הגובה בנקודה 20 ומשם קטע ירידה נהדר בחורש עד סיום הסינגל בנקודה 18
    הפסקה בפינת זכרון בסינגל מרום גולן
  • המשכנו מכאן בכביש עד צומת בנטל (21) ומערבה בכביש 959
    מיד אחרי צומת פורן פנינו שמאלה מהכביש לדרך 4X4  (נקודה 22)
    ליד צומת וואסט

רכבנו בדרכי 4X4 לכיוון ג'ויזה (איזור נקודה 23 ודרומה) שם יש שרידים של כפר שבעברו היה כנראה ביזנטי ונמצאו בו חריטות של צלבים בין שרידי הבתים
    בנקודה 24 הדרך הגיע לכביש 978 כמה מטרים מדרום לצומת הפנייה למושב שעל
    חצינו את הכביש וחברנו לדרך מקבילה לו ממערב
    רכבנו בדרך שהיא בעצם שריד של כביש 978 הישן
    בנקודה 25 פנינו ימינה לדרך 4X4
  • מכאן מתחילה הירידה המצויינת שלא מסתיימת בעצם עד סוף הטיול
    התחלנו בדהירה בדרכים שהופכות לדרכי טנקים מאובקות
    בדרכי טנקים מאובקות בין שעל לרווייה

בנקודה 26 אחרי הרבה אבק שהעלינו הגענו לציר הנפט ליד בסיס רווייה
    רכבנו כמה מ' צפונה על ציר הנפט ובנקודה 27 פנינו להמשך הירידה בדרכי טנקים שכשהן נכנסנות לערוץ וואדי אל עלייבה נהיות תלולות ודרדרתיות
    וואדי אל עלייבה

זוהי כיף של רכיבה טכנית , מאתגרת לפעמים
    בנקודה 28 בסוף ירידה באיזור של צמחיית מעיינות של תאנים , פטל ועוד עצרנו ועלינו רגלית בשביל בסבך הפטל לבריכה המצויינת בעין מאמון (29)
  • מהמעיין חזרנו לאופניים (28) ועלינו בשביל לצומת הדרכים בנקודה 30
    עין מאמון

מכאן דהרנו בירידה הטכנית עד סיום המסלול במפגש עם כביש העלייה לגולן בנקודה 33
    חלק מהאנשים שלא השתתפו בהקפצה של המכוניות פנו בנקודה 31 שמאלה לדרך 4X4 שהביאה אותם לעין חשק (32)