Friday, September 08, 2017

מטפסים לתבור

תאריך :  8-9-2017

קניון מול התבור בכפר תבור -  דרך מקבילה לכביש 65 - חציית כביש 65 - נחל השבעה - עין זלף - שיבלי - הר תבור - ליד אום אל ע'אנם - אתר החלמוניות של הר תבור - כביש העלייה להר תבור - ראש הר תבור (ליד כנסיית ההשתנות) - כביש העלייה להר תבור - שיבלי - טרמינל שיבלי - יער בית קשת - סינגל בית קשת - נחל השבעה - למרגלות בית קשת - כביש גישה לבית קשת - קלעת אל חאן (חלק מחאן א תוג'אר) - חציית כביש 65 - כפר כמא - כביש 767 - נחל קמה - עין שדמות דבורה (עין החמישה) - שדמות דבורה - כפר תבור - קניון מול התבור בכפר תבור

נקודת יציאה : חנייה של קניון מול התבור בכפר תבור

גובה מצטבר : 851 מ'

• הפעם חזרנו למסלול המטפס לראשו של הר תבור
    כמובן הרעיון למסלול בא מבחירת עין שדמות דבורה (מעיין החמישה) כיעד שאליו נגיע ובו נתרחץ וסביבו בניתי את המסלול
  • יצאנו מכפר תבור , אבל בשונה ממספר רב של טיולים בעבר בהם התחלנו בכפר תבור , החלטתי להתחיל מהחנייה של קניון מול התבור החדש (1)
    רכבנו בכביש הפנימי צפונה ובכיכר בנקודה 2 פנינו מערבה בדרך עפר ואז בדרך צפונה מקבילה לכביש 65
    הבעיה שיש גדר לאורך הדרך ולכן חזרנו קצת אחורה לנקודה 3 ועברנו בפרצה נוחה בגדר וחצינו את הכביש ומיד בנקודה 4 נכנסנו לדרך 4X4
    ירדנו בדרכי השדות הטובות שמנקודה 5 הדרך הופכת סלולה עד ערוץ נחל השבעה בנקודה 6
    העלייה לשיבלי מנחל השבעה

מכאן טיפוס אכזרי בדרך סלולה שחוברת לרחובות הכפר שיבלי ובנקודה 7 חוברת לרחוב הראשי של הכפר
  • מכאן רכיבה ברחובות שיבלי עד יציאה מהשטח הבנוי בנקודה 8
    פה התחלנו בטיפוס בדרכי 4X4 כאשר בנקודות 9 טיפוס בדרך מתפתלת תלולה
    המשכנו בדרכים התלולות אבל רכיבות בד"כ ובקטעים התלולים במיוחד רכיבות רק לרוכבים החזקים ביותר
    עלייה תלולה לתבור בצידו הצפון מזרחי

• מנקודה 10 עדיין ממשיכים השיפועים , אבל מתונים בהרבה וניתן לרכיבה
    הדרך מקיפה את ההר ממזרח ואז בצידו הדרומי
    בנקודה 11 עוברים ליד האיזור בו פורחות החלמוניות בחודש נובמבר
    הדרך חוברת לכביש העולה להר בשליש הגובה בערך בנקודה 12
  • התחלנו בטיפוס הסביר בכביש מרובה הסרפנטינות שחושף נוף נהדר של הרי נצרת , בקעת כסולות ובכלל
    בנקודה 13 בצומת הכבישים כמעט בראש ההר ממשיכים בכביש הימני והלאה דרך מבנה השער (15) עד החנייה לפני כנסיית ההשתנות בנקודה 14
    פה קיבלו החבר'ה הדרכה ממני על הר תבור ובעיקר בדגש הנוצרי הפעם (בדיוק עכשיו אנחנו לומדים נצרות בקורס מורי דרך)
  • אחרי מנוחה התחלנו בדהירה למטה בפיתולי הכביש
    השער של הר תבור

הירידה נגמרה מהר מדי - כמו כל ירידה
    בנקודה 16 בסוף הירידה חוברים לכביש שבין הכפר שיבלי לדבוריה
    המשכנו לשיבלי ובנקודה 17 דילגנו מעל אי התנועה הקטן וירדנו בסימון שביל ישראל ברחובות הכפר שיבלי עד נקודה 18
    מכאן ממשיכים בדרכי 4X4 בד"כ בירידה עד מפגש עם הדרך המסומנת בסימון שבילים אדום בנקודה 19
  • פנינו ימינה עם הדרך ובנקודה 20 חברנו לסינגל בית קשת
    הסינגל מסומן בסימון שבילי אופניים של קק"ל בצבע צהוב
    ירדנו בסינגל שבקטע זה הוא ברובו קל , אבל יש בו פה ושם קטעים קצרים ברמה טכנית בינונית
    הסינגל בקטע זה כולו בחורש
    בסינגל בית קשת

בנקודה 21 מסתיים הסינגל
  • המשכנו בדרך ה 4X4 שמסומנת גם היא בסימון הסינגל ומתחברת בדרך האדומה והטובה בנקודה 22
    רכבנו עם הדרך בכיוון קיבוץ בית קשת
    מנקודה 23 הדרך הופכת סלולה
    בנקודה 24 המשכנו בכביש היציאה מבית קשת לכביש 65 ועזבנו את סימון הסינגל שפונה שמאלה
  • בנקודה 25 עזבנו את הכביש ועלינו בעלייה תלולה ודרדרתית קצרה עד קלעת אל חאן - חלק מחאן א תוג'אר (בעצם המצודה ששלטה עליו) (נקודה 26)
    אחרי ביקור קצר בשרידי המצודה המשכנו בדרך בכרם הזיתים והלאה במקביל לכביש
    חרבת אל חאן

הדרך הסתיימה בנקודה 28 ובעצם לא היינו צריכים להמשיך עד שם אלא לפנות בנקודה 27 ימינה לכיוון כביש 65 ולחצות אותו אל נקודה 30
  • אנחנו חצינו את הכביש בנקודה 28 ונסענו בשוליים עד נקודה 29 בה פנינו לדרך סלולה
    בכפרים ערביים נמצא זבל ולעתים רבות חלקי בע"ח שנשחטו
    פה בכפר כמא הכל נקי וכן הרחובות נקיים
    המסגד של כפר כמא

רכבנו דרך הכפר , ליד המסגד הייחודי בסגנונו לצ'רקסים (33)  עד היציאה מהכפר לכביש 767 בנקודה 34
    בסמטאות כפר כמא
  • רכבנו במדרכה שמעבר לכביש מזרחה והלאה ללא מדרכה עד נקודה 35
    פה נכנסנו לדרך 4X4 שהתפוגגה ובעצם היינו צריכים להמשיך עוד מספר מטרים עד הצומת בנקודה 36 ולהכנס לדרך הסלולה
    בדרך לנחל קמה

בנקודה 37 חברנו מהדרך הקוצנית בה רכבנו , דילגנו מעל מעקה בטון בגובה כ 1 מ' אל הדרך הסלולה
    המשכנו ברכיבה בדרך הטובה שיורדת לנחל קמה
    באיזור 38 קטע קטן מהדרך נחרשה לאחרונה ורכבנו על קוליסים (סביר שבמהרה תהיה פה שוב דרך)
    בנקודה 39 הגענו לעין שדמות דבורה (עין החמישה)
    עין שדמות דבורה (עיןהחמישה)

זהו מעיין נהדר המבוסס על בריכה הבנויה ליד בית משאבות מ 1941 ששימש את ראשוני שדמות דבורה
    מבנה המשאבה בעין שדמות דבורה

המקום שופץ לאחרונה לזכר 5 חיילי קורס מ"כים שנפלו בארוע הפילבוקס במבצע צוק איתן
    האנדרטה לחמישה בעין שדמות דבורה
  • אחרי רחצה במעיין המשכנו בדרך הטובה עד נקודה 40
    פה אפשר לרדת ולעלות עד נקודה 42 , או כמו שאנחנו עשינו בשביל לחסוך את העלייה , פנינו ימינה לשדמות דבורה וחצינו את שולי המושב דרך הרחוב הראשי של המושב בנקודה 41 והלאה לנקודה 42
    מכאן רכיבה בדרכים בנוף יפה של איזור רמת סירין והגליל המזרחי עד הכניסה לכפר תבור בנקודה 44
    מכאן ברחובות המושבה עד כיכר הפנייה לקניון בנקודה 45 והלאה עד החנייה של הקניון בנקודה 1