Friday, September 01, 2017

מיער ברעם ליסוד המעלה

תאריך :  1-9-2017

חניון רבין ביער ברעם -  חציית כביש 899 - הר שפרה - מגדל תצפית הר שפרה - חציית נחל מרעה - קיבוץ ברעם - דרך מקבילה לכביש הצפון הישן - דרך לחוות מתיתיהו - נחל יראון - כביש 899 - ליד יראון - עין יראון - רמת יראון - ליד יראון - כביש 899 - נחל אביב - כביש הצפון הישן ליד גבול לבנון - ליד משטרת אביבים - ליד מושב אביבים - הר אביבים - מלכיה - אנדרטה לקרבות מלכיה - כביש 8977- כביש לדישון - דישון - עין דישון - נחל דישון - חציית כביש 886 - למרגלות הר אליעזר - שדה אליעזר - צומת יסוד המעלה

נקודת יציאה : חניון רבין ביער ברעם

נקודת סיום : חנייה ליד תחנת דלק , מלון ומרכז מסחרי ממזרח לצומת יסוד המעלה

גובה מצטבר : 686 מ'

ירידה מצטברת : 1233 מ'

קובץ TRK ל GPS

• זהו , מרגישים שסוף הקיץ מתקרב , אבל עדיין מאד חם ומגרדים את תחתית החבית בכדי למצוא רעיונות למסלולים שיתאימו לקיץ ויכללו גם מעיינות לטבילה
    זה דחף אותי למסלול בגבול הצפון באיזור גבוה יחסית ולכן נעים יותר וביקרנו בו מעט מאד בעבר
  • יצאנו מחניון רבין (1) שביער ברעם
    יצאנו לכביש 899 ופנינו שמאלה ומיד ימינה בנקודה 2 לדרך טובה שמטפסת לכיוון הר שפרה בשיפוע שהופך תלול
    בנקודה 3 כששיפוע התמתן פנינו שמאלה לדרך למגדל התצפית של הר שפרה (4)
    מבט ממגדל התצפית בהר שפרה

יש כאן חניון עם שולחנות קק"ל
    טיפסנו לקומה השנייה של המגדל (אל השלישית שבראש המגדל אי אפשר להגיע כי צריך לעבור דרך המשרדים של קק"ל הנעולים)
    יש תצפית יפה ב 360 מעלות על הגליל ולכיוון לבנון
    מבט ממגדל התצפית בהר שפרה לכיוון ברעם ולבנון
  • חזרנו בדרך לנקודה 3 והתחלנו לרדת בדרך שהופכת לדרך 4X4 ויורדת צפונה
    קצת לפני נקודה 5 ראינו משמאלנו פילבוקס שבנו הבריטים כחלק מביצור גבול הצפון בזמן המאורעות 1936-1939
    פילבוקס מתקופת המנדט לא רחוק מברעם

מכאן מטפס הכביש לכיוון יראון
    בנקודה 9 פנינו לדרך 4X4
    צריך לדלג על שער מעצבן ולהמשיך בדרך
    ניתן במקום לרכב כאן ולעבור בהמשך מעל פשפש נעול בנקודה 11 , לטפס על שער גבוה בנקודה 10 ולרכב בדרך הטובה מזרחה ואז אין פשפש שצריך לטפס עליו ליד עין יראון
    אנחנו כאמור טיפסנו מעל השער בנקודה 9 ודהרנו בדרך עד הפשפש בנקודה 11 שהיה נעול והצריך עוד טיפוס מעצבן
    דהירה לעין יראון

מכאן לעין יראון בנקודה 12
    זהו מעיין שנמצא בתוך מבנה
    עין יראון

הכניסה מפתח בתקרה וצריך להכנס אד אחד כי המים קרובים לתקרה וצריך לצאת בכוח ידיים - מי שלא יכול שלא ייכנס
    ראו תמונות וסרטון
  • מעין יראון יצאנו צפונה בדרך 4X4 תלולה וקצה בין גפנים ומעי קיווי וחברנו לדרך טובה בנקודה 13
    רכבנו בדרך מערבה עד שהיא מתחברת לכביש הצפון ליד הכניסה ליראון בנקודה 14
    דהרנו במורד הכביש עד ערוץ נחל אביב מבו פנינו שמאלה לדרך 4X4 בנקודה 15
    הדרך מטפסת במתינות במעלה נחל אביב
    בנקודה 16 פנינו לדרך תלולה ודרדרתית צפונה עד חיבור לכביש הצפון הישן בנקודה 17
  • רכבנו בכביש שהוא דליל לגמרי מתנועה
    משמאל עוברים קרוב לגדר הגבול והכפר מרון א ראס נראה ממעל
    מרון א ראס - מבט מליד אביבים

עצרנו בנקודה 18 לתצפית לעבר הגבול בו יש מוצב או"מ ומעל בראש ההר הכפר מרון א ראס ומוצב חיזבאללה ובו דגם של מסגד כיפת הסלע (ראה תמונות)
    דגם כיפת הסלע במרון א ראס

המשכנו בכביש הצפון הישן עד חיבור לכביש הצפון החדש (כביש 899) בנקודה 19
    מפה דהרנו בכביש הריק במהירות שהגיע לעתים ל 71 קמ"ש עד הפנייה למלכייה בנקודה 20
    טיפסנו בכביש הגישה למלכיה וקצת אחרי שער הקיבוץ בנקודה 21 פנינו בככר ימינה ונכנסנו לאיזור האנדרטה בנקודה 22
    המשכנו בשביל ביער עד תצפית בנקודה 23

בנקודה 25 פנינו ימינה לדרך סלולה בין מטעי אגסים למושב דישון
    בנקודה 26 נכנסנו למושב דישון
    לפני השער של דישון יש בית קברות ובו ברז מים
    המשכנו בתוך המושב בדרך הבטוחון שסביבו מצפון ומערב עד הפשפש ממנו יוצאים בנקודה 27
    יצאנו לדרך ה 4X4 שיורדת לנחל דישון
    עצרנו ליד עין דישון בנקודה 28
    עין דישון
  • עין דישון כרגיל כייפי , אחד המעיינות הטובים בארץ , נקי , עמוק והרפתקני - חווייה אמיתית
    המשכנו בדרך ה 4X4 הכייפית היורדת עד ערוץ נחל דישון בנקודה 29
    יורדים לדישון

חצינו את הערוץ היבש כמובן בקיץ והשנה גם בחורף הוא היה יבש

מכאן בדרך ה 4X4 לאורך הנחל
    מדי פעם חוצים את הערוץ הזרוע חלוקים גדולים ומאתגרים
    בנקודה 30 חצינו את כביש 886 והמשכנו מצידו השני בדרך סלולה עד לגשרון מעל הערוץ בנקודה 31
  • מכאן שוב בדרך 4X4 שיורדת בדרך דרדרתית והלאה חציית הערוץ הזרוע חלוקים
    בנקודה 32 בצומת הדרכים ממנה ניתן להעפיל לחוות הסוסים שבהר אליעזר
    טיפסנו בדרך והלאה מזרחה עד צומת הדרכים בנקודה 33
    פה פנינו שמאלה לדרך בחורשת האקליפטוסים בכיוון מושב שדה אליעזר
    הדרך ממשיכה בין מטעים וחוצה את ערוץ נחל דישון בנקודה 34 ונכנסת למושב
    חצינו את המושב ובצומת המרומזרת בכביש 90 בנקודה 35 חצינו מזרחה לתחנת הדלק ולמגרש החנייה בו חנו חלק מהמכוניות בנקודה 36