Wednesday, September 13, 2017

בדיקת בורות ומעיינות בהר איתן

תאריך :  13-9-2017

חניון הסטף - עלייה להר איתן - דרך נוף בראש הר איתן - בור מים בחרבת א לוז - שרידי הכפר חרבת א לוז - דרך נוף הר איתן - בור איתן - דרך נוף הר איתן - סטף - עין סטף - כביש עלייה לחניון הסטף - חניון הסטף

נקודת יציאה : חניון הסטף

גובה מצטבר : 338 מ'

• יצאתי לרכיבת בוקר מהירה בהר איתן
    המטרה שלי היתה לבקר במספר בורות בהר איתן
    המצטרפים אליי רצו להגיע חזרה לאוטו ב 8:00 ולכן הטיול התפתח אחרת והיה מרובה רחצות (2 רחצות בטיול של שעתיים) וקצר בקילומטרג' , רק 9 ק"מ , אבל טיפוס מכובד למרחק כזה , 338 מ'
  • יצאנו מחניון הסטף (1) ומיד בצומת בנקודה 2 פנינו דרומה בדרך הסלולה ומיד בין נקודות 3 רכבנו בדאבל שחיבר אותנו לדרך 4X4 להר איתן
    המשכנו בדרך ה 4X4 שהתחברה בנקודה 5 לדרך הנוף שבאה משרידי מחנה סטף שהיה פה בעבר ושימש את יחידה 101 ב 1953-4 ואח"כ יחידות אחרות בצה"ל (איזור נקודה 4)
  • המשכנו בדרכי הנוף סביב הר איתן עד נקודה 7
    מכאן הדרך הופכת שוב לדרך 4X4 ורכבנו בה עד מתחת נקודה 8
    בור לוזים

פה יש בור מים יפה , מבורות הכפר חרבת א לוז ששכן פה עד 1948 ועמוק בנקודה 8 , מספר מטרים מעל הדרך
    זריחה מעל ירושלים , מבט מבור לוזים
  • המשכנו בדרכי ה 4X4 ובנקודה 9 פנינו לדרך שיורדת בתלילות והיא מדורדרת ליד חורבות הכפר חרבת א לוז
    בנקודה 10 פגשנו את דרך הנוף המקיפה את הר איתן המסומנת בסימון שבילים אדום ופנינו עליה ימינה
    בנקודה 11 בצומת הדרכים ירדנו ימינה (דרומה) בדרך 4X4 ובנקודה 11 עשבנו אותה לטובת סינגל תלול וטכני שהביא אותנו לבור איתן
    בור איתן (12) הוא בור מים שיש שרידי מדרגות אליו וקשור שם חבל העוזר בירידה ובעלייה
    בור איתן

מי הגשמים ממלאים את הבור הגדול כל השנה
    בכניסה חמים עומקם כ 70 ס"מ ובהמשך בפנים בחלק החשוך העומק גדול יותר
  • מהבור עלינו בסינגל (רק בודדים יכולים לרכב אותו בעלייה)
    ומנקודה 11 עלינו בדרך ה 4X4 עד שער הרכב הירוק שחוסם ירידת רכב למטה מדרך הנוף בנקודה 10
    המשכנו מכאן בדרך הנוף מזרחה לכיוון הסטף עד נקודה 11
  • פה החלטנו לרדת לכיוון מעיין הסטף שבשעת בוקר מוקדמת זו היה ריק
    ירדנו בכביש הפנימי ובסינגלים שחוצים ובנקודה 12 בסינגלים ומדרגות עד לבריכת הסטף בנקודה 13
    בריכת הסטף
  • פה אחרי רחצה בבריכה הנהדרת המשכנו בסינגל צפונה ואז במדרגות (לא רכיב כמובן) עד נקודה 14