Friday, September 29, 2017

מגידו

תאריך :  29-9-2017

תחנת דלק פז בצומת הכניסה להיוגב - חציית כביש 66 - תל מגידו - דרך מקבילה לכביש 66 - שרידי מחנה בריטי ליד מגידו - סינגל נחל קיני - נחל קיני - חרבת כפר עותני - מערת ירוקת - גבעה 400 - על קו הרכס מעל נחל קיני ונחל חלמית - נחל חלמית - עין חלמית - נחל תנינים - עין גלעד - עין כפר - סינגל העיט - נחל מדרך - משמר העמק - חציית כביש 66 - דרך מקבילה לכביש 66 מצפון - עין עוזי - תחנת דלק פז בצומת הכניסה להיוגב

נקודת יציאה : תחנת דלק פז בצומת הכניסה להיוגב

גובה מצטבר : 699 מ'

קובץ TRK ל GPS

• חזרנו לרמות מנשה במסלול חמוד העובר ליד תל מגידו וגבעה 400 ובהמשך על קו הרכס שמעל נחל חלמית
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) וחצינו את כביש 66 בנקודה 2
    מהצד השני נכנסנו לדרך 4X4 בשולי היער עליה רכבנו
    בנקודה 3 פנינו דרך מעבר בגדר לסינגל בכיוון תל מגידו
    בנקודה 4 חצינו את הכביש למגידו וטיפסנו בדרך 4X4 לאוכף של תל מגידו ועצרנו בנקודה 5 על האוכף מדרום לתל העתיקות
  • פה דיברתי על מסע תחותמס השלישי בשנת 1482 לפני הספירה למגידו
    המלך המצרי בחר לתקוף את מגידו דרך וואדי ערה בניגוד לעצת יועציו לבחור בתוואי הדרומי (מג'ת לג'נין ותענך) או בתוואי הצפוני (וודי מילח)
    מכאן
    על הקרב : https://www.wikiwand.com/he/קרב_מגידו_(המאה_ה-15_לפנה"ס)
    יורדים מהאוכף של תל מגידו

• מכאן ירדנו בדרך 4X4 עד דרך מקבילה לכביש 66 והלאה עד חיבור לדרך בסימון שבילים אדום לנחל קיני בנקודה 6
    נחל קיני

בנקודות 7 רכבנו בסינגל נחל קיני - סינגל חמוד ליד זרימה של מים
    הבעיה שהצמחייה סוגרת עליו ולכן יצאנו ממנו כשנהיה לא רכיב ועלינו כמה מ' לדרך שמעליו
    המשכנו בדרכי ה 4X4 במקביל לנחל קיני עד צומת הדרכים בנקודה 8
  • כאן מתחילה העלייה
    בדרך לגבעה 400

טיפסנו אל הרכס , תחילה בעלייה סבירה עד שמגיעים לשיפוע אכזרי באיזור נקודה 9
    בנקודה 10 חוברים לדרך הראשית על הרכס המטפסת לכיוון גבעה 400
  • המשכנו על הדרך בעלייה עד נקודה 11 בה פנינו ימינה לדרך המטפסת לכיפה של גבעה 400 (נקודה 12)
    גבעה 400 היא כיפה חשופה עם תצפית של 360 מעלות סביב - הפסגה הגבוהה באיזור
    הראות היתה מעולה - ראה בסרטון , כולל מבט מהרחפן שהטיס עומר הבן של יניב שרכב איתנו
  • מכאן חיפשתי אפשרות של ירידה בסינגל
    רכבנו בר בשטח (לפי תחקיר של התצ"א שעשיתי בבית) וחברנו לסינגל אופנועים שיורד בתלילות בנקודות 13
    כשהגענו לדרך פנינו עליה דרומה עד שחיברה אותנו בנקודה 14 לדרך הראשית
  • מכאן קטע רכיבה יפה על קו הרכס בדרכי 4X4 , תחילה מעל נחל קיני ומקו פרשת המים מעל נחל חלמית
    מנקודה 15 יש ירידה נהדרת בדרך עד נקודה 16 בנחל חלמית , כשהקטע האחרון דרדרתי אבל רכיב לאמיצים
    מנקודה 16 רכבנו בדרכי 4X4 במורד נחל חלמית בכיוון גלעד
    מעל נחל חלמית

בנקודה 17 ממש לפני כביש הגישה לגלעד
    בנחל חלמית

חצינו את הדרך הלבנה שמסומנת בסימון שבילים ירוק בנקודה 17
  • התחלנו לעלות במעלה נחל תנינים בדרך 4X4
    חלפנו על פני עין גלעד שלידו יש בית משאבה ישן (המעיין יבש)
    מבנה תחנת השאיבה בעין גלעד

בנקודה 18 הגענו לעין כפר - מעיין חמוד בתוך מבנה עם מים בעומק כ 20-30 ס"מ
    עין כפר

• אחרי הטבילה טיפסנו במעלה נחל תנינים בדרכי 4X4
    חצינו את קו הרכס והדרך שעליה
    בנקודה 19 רצינו לרכב בסינגל השקדים שכבר לא קיים
    המשכנו בדרך 4X4 ולפני נקודה 20 חברנו לדרך המסומנת בסימון שבילים אדום
    רכבנו עליה ומיד נכנסנו בנקודה 20 לסינגל העיט
    זהו סינגל ברמה טכנית בינונית שיורד לעמק בו עובר נחל מדרך (עמק מנסי בתקופת קרבות משמר העמק)
    זהו סינגל משובח
    בסינגל העיט

הוא מסתיים בנקודה 21
    בעמק אליו הגענו נערך הקרב המכריע בקרבות משמר העמק במלחמת השחרור , בו הוכרע הכוח של קאוקג'י
  • פנינו שמאלה ורכבנו בירידה בדרך 4X4 עד ליד הגדר של קיבוץ משמר העמק
    מנקודה 22 רכבנו בדרכי 4X4 במקביל לגדר והלאה עד ליד כביש 66 בנקודה 24
    פה חצינו גדר נפולה ודילגנו מעל מעקה הבטיחות וחצינו בזהירות את הכביש
    מצידו השני חברנו לדרך 4X4 מקבילה לכביש מצפון
    בנקודה 25 בעבר היה מעבר נוח ועכשיו שמו שם ערמת עפר , כנראה כדי למנוע מכלי רכב לנסוע שם
    מהצד השני הדרך היתה חרושה בחלקה (זה יסתדר בהמשך הזמן)
    בנקודה 26 נמצא עין עוזי , מקום טוב לטבילה
    הפעם וויתרנו על הטבילה שם ופנינו בנקודה 27 ימינה לדרך 4X4 שחיברה אותנו לכביש הגישה להיוגב בנקודה 28 ומיד ימינה לתחנת הדלק (1)