Wednesday, October 04, 2017

מגדל העמק

תאריך :  4-10-2017

בית קברות מגדל העמק - חציית כביש 7756 - מגדל העמק - פרק רבין - שביל סובב מגדל העמק - איזור תעשייה רמת גבריאל - חציית כביש 7756 - סינגל יפיע - יפיע - במקביל לכביש 75 - ליד כנסיית מר יאקוב - עין מקב - נצרת - הר צמרת - הר בהרן - עילוט - נחל כפר החורש - סינגל כפר החורש של קק"ל - ליד מפעל לימוזין - רכס כפר החורש - סינגל הקמטן - סינגל הפרה המשוגעת - מהלול - נחל כפר החורש - סינגל כפר החורש - נחל כפר החורש - מחנה תנועות הנוער - סינגל תמרת - נחל כפר החורש - חציית כביש 75 - בית קברות של מגדל העמק

נקודת יציאה : בית קברות מגדל העמק (בכניסה המערבית למגדל העמק)

גובה מצטבר : 792 מ'

• מזמן לא רכבנו באיזור כפר החורש ונעשו בן שינויים ותוספות רבים
    נבנה סינגל קק"ל כפר החורש שבו עוד לא רכבתי , התפתחו סינגל הפרה המשוגעת והנלווים שלו שבחלקם רכבתי כשעוד לא היו מפותחים ומפורסמים כמו היום
    בנוסף מגדל העמק התרחבה בבנייה
    החלטתי שהגיע הזמן לבדוק
  • יצאנו מבית הקברות של מגדל העמק (1) , חצינו את כביש 7756 שהיה הכביש הישן מחיפה לנצרת
    מיד בכיכר בנקודה 2 פנינו צפונה לרחוב בתקווה שבהמשכו נחבור לשביל סובב מגדל העמק של קק"ל
    התברר שכל החלק בנקודות 3 בנוי וחסום ואין דרך יותר אלא איזור בנייה ובתים
    לכן המשכנו ברחובות של מגדל העמק עד נקודה 4
  • בנקודה 4 פנינו לדרך 4X4 תלולה שעולה לפרק רבין , חורשה עם מגרש משחקים ומספר שבילים סלולים
    חצינו בדרך וחברנו לדרך ה 4X4 בנקודה 5 שהיא כבר חלק משביל סובב מגדל העמק ומסומן בסימון צהוב של שביל אופניים של קק"ל
    הדרך הובילה לנקודה 6 בה חצינו כביש באיזור התעשייה של מגדל העמק והמשכנו בדרך 4X4 מצידה השני
    בנקודה 7 הדרך שהיא חלק משביל סובב מגדל העמק מגיעה לכביש 7756
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך ובהמשך המשכנו בדרך שעזבה את סובב מגדל העמק
    במהרה הדרך הופכת לסינגל חמוד שמתפתל בין זיתים עם נוף יפה של עמק יזרעאל , גבעת המורה , התבור והגלבוע וכן הכפר יפיע ונצרת
    הסינגל מסתיים בכביש 75 בנקודה 8 בשולי הכפר יפיע
  • בין נקודות 8 ו 9 רכבנו ביפיע בכביש שרות מקביל לכביש 75
    בכיכר בנקודה 8 פנינו שמאלה וטיפסנו ברחוב תלול ביפיע לאיזור הישן יותר בו יש מספר כנסיות
    המשכנו ברחובות לצפון צפון מזרח עד קצה השטח הבנוי של הכפר בנקודה 10
    מכאן בדרך 4X4 בחורשת אורנים שהיתה יכולה להיות יפה ונעימה לולא הלכלוך הזרוק בה וריח ביוב בקטע שלה
    ליד עין מקב , מעיין שהיה יכול להיות נחמד גם הוא שהיום בעיקר יבש וגם בעבר כשהיו יותר מים היה בעיקר ג'יפה , פנינו בנקודה 11 לדרך שמטפסת לכביש שמעל , אליו מגיעים בנקודה 12
    מכאן עלייה במדרכה בכביש עד הכיכר בנקודה 13
    עלינו בנקודות 13 ברחוב תלול ביותר שהוביל אותנו לרחוב על קו הרכס של הרי נצרת
  • אחרי החזרת הנשימה והדופק המשכנו שמאלה ברחוב שעל קו הכס בטיפוס קל ואחר בירידה עד סוף הכביש ואז בדרך 4X4 מנקודה 14 על קו הרכס כאשר מצפון בקעת טוען ומדרום רכס הרי נצרת ועמק יזרעאל
    בנקדה 15 הגענו לשולי הכפר עילוט
    פנינו שמאלה לדרך 4X4 מדורדרת ומחורצת שיורדת לדרך ה 4X4 שבערוץ נחל כפר החורש בנקודה 16
  • מכאן עלינו בעלייה מתונה במעלה הדרך שבערוץ נחל כפר החורש
    בנקודות 17 רכבנו בסינגלים לא תמיד מסודרים עד חבירה לתוואי המדוייק של סינגל כפר החורש של קק"ל
    המשכנו בסינגל המטפס בצורה נוחה ובנוייה היטב אל הרכס של כפר החורש
    בנקודה 18 חצה הסינגל את כביש הגישה למפעל לימוזין והמשיך עד האחבה הקטנה והשלט בנקודה 19 על קו הרכס
    פה בעצם מתחיל הקטע המשובח של הירידות בסינגל קק"ל כפר החורש/סינגל הפרה המשוגעת על נגזרותיו השונות
  • התחלנו בדהרה בדרך ואחרי מספר מטרים (20) נכנסנו לסינגל
    הכנסייה השנייה (המערבית) היא כנסייה יוונית קטולית
    ממהלול המשכנו בירידה עד לדרך הסלולה בקטע זה בנחל כפר החורש בנקודה 22
  • פנינו במעלה הדרך הסלולה שמימינה נמצאת גדר הבסיס
    מיד אחרי הבסיס בנקודה 23 פנינו ימיההעם סימון שביל האופניים הצוב של קק"ל לסינגל כפר החורש המטפס מדרום לערוץ
    בנקודה 24 עזבנו את הסינגל וירדנו בירידה תלולה ודרדרתית לדרך שבערוץ בצומת הדרכים בנקודה 25
    מכאן עלייה בדרך סלולה לכיוון מחנה תנועות הנוער שעל הרכס
    טיפסנו ונכנסנו לשטח המחנה מהשער הפתוח בנקודה 26
    בחופש הגדול כשיש כאן מחנות לא תמיד ניתן לעבור דרך המחנה וצריך לעקפו (לא בעיה קשה)
    חצינו את המחנה ובנקודה 27 יצאנו מצידו השני
    המשכנו בדרך ה 4X4 העולה על הרכס עד צומת הדרכים בנקודה 27
  • פה בצומת הדרכים בסימון שבילים כחול וירוק , פנינו שמאלה והתחלנו לרדת בסינגל המסומן בסימון שבילי אופניים צהוב של קק"ל
    זוהי ירידה טובה ברמה טכנית בינונית ,והיא חלק מסינגל תמרת של קק"ל
    למרות שהמגמה היא ירידה , יש 2-3 עליות קצרות מפתיעות לרעה - אבל כמו שאמרתי הן קצרות מאד
    בנקודות 29 יש קטע עולה בדרךך 4X4 , השאר סינגל
    הירידה מסתיימת בנקודה 30
    ליד הדרך שבנחל כפר החורש
    אנחנו המשכנו בסינגל המסומן ועלינו כמה מ' ואז זרמנו איתו עד מפגש עם הדרך בנקודה 31
    פנינו שמאלה לדרך 4X4 שיוצאת לכביש 75 בנקודה 32 ליד סככה וחצר מגודרים לטרקטורים וכלים חקלאיים