Friday, October 13, 2017

פלמינגו , שקנאים ועוד בין עתלית לכרמל

תאריך :  13-10-2017

חורשת לימור - כביש גישה לעתלית ליד מחנה המעצר של המעפילים - חצייה מעל כביש 2 - מטעי בננות מצפון לכביש 721 - ליד כלא 6 - צומת אורן - אתר בית השוטר לזרוביץ' - רכס אצבע - ליד ימין אורד - ליד ניר עציון - כביש לעין חוד - נחל חגלון - סינגל עוקף מזבלה - דרך העלייה למזבלת דליית אל כרמל - נחל מערות - עמק מהר"ל - אתר מערות הכרמל - חציית כביש 4 - גבע כרמל - נחל חבלבל -  מאגר ממערב לגבע כרמל - שייך בורייכ - חצייה מעל כביש 2 - עתלית - בריכות המלח של עתלית - בית הקברות הצלבני של עתלית - חרבת קרתה - חורשת לימור

נקודת יציאה : חורשת לימור (בכניסה לכיוון עתלית מדרום לתחנת הדלק והקניון)

גובה מצטבר : 398 מ'

• זהו סיבוב נחמד  שמשלב חלק מהכרמל ורכיבה מישורית בחוף הכרמל
    בעונה זו זכינו לראות הרבה עופות מעניינים במקווי המים
  • 1-8 יצאנו מחורשת לימור (1) בכביש , חצינו מעל כביש החוף ופנינו בצומת בנקודה 3 לכיוון חיפה ומיד בנקודה 4 דילגנו מעל מעקה הבטיחות ועברנו לדרכים במטעי הבננות
    בנקודה 5 הדרך מסתיימת בשטח הפתוח ומומלץ לעבור בצמחייה כ 3 מ' אל הכבישבנקודה 6 ולהמשיך בכביש לצומת אורן בנקודה 8
    אנחנו המשכנו בדרך במטע הבננות מתחת לרשת , הבעיה שאין יציאה מסודרת ממנו
    ניצלנו פרצה ברשת של המטע בנקודה 7 בכדי לצאת לכביש הגישה לכלא 6 ועליו עד צומת אורן בנקודה 8
  • 8-12 פנינו ימינה בשולי הכביש ובתחנת הדלק פז המצ'וקמקת פנינו שמאלה בנקודה 9 ועלינו בדרך 4X4 עד מתחת לבטונדה שהיתה הבסיס לבית השוטר לזרוביץ' (10)
    את הסיפור העצוב על רצח השוטר לזרוביץ' , אשתו וגיסו , ומה קרה לילדיו ניתן לקרוא כאן :
    אחרי ההסבר שנתתי ירדנו חזרה לתחנת הדלק (9) ומצידה הדרומי (11) המשכנו בדרך 4X4 לכיוון בית קברות ולכרם הזיתים בנקודה 12
  • 12-17 פה עברנו שער בקר (שער תיל שצריך לפתוח ולסגור) וטיפסנו בעלייה התלולה בדרך (חלקנו בהליכה) עד סוף העלייה התלולה ושער בקר נוסף בנקודה 13
    מכאן רכיבה בדרך 4X4 בעלייה מתונה בד"כ על רכס אצבע
    מנקודה 14 הדרך עוברת לצד הגדר של ביה"ס ימין אורד
    בנקודה 15 עלינו על הכביש לעין חוד עד צומת הפנייה לעין חוד בנקודה 17
  • 17-20 פה פנינו בכביש לכיוון עין חוד ומיד בעיקול בנקודה 18 המשכנו ישר עם דרך ה 4X4 בחורש
    זרמנו בדרכי 4X4 עד הצומת בנקודה 19
    פה המשכנו ישר לסינגל עוקף המזבלה
    זהו סינגל דרדרתי לעתים רחב (חלקים הם בעצם סוג של דאבל) שיורד ואזז עולה במתינות עד חיבור לדרך הטובה היורדת מהמזבלה בנקודה 20
    הדרך בסימון שבילים אדום
  • 20-25 ירדנו במהירות בדרך הטובה היורדת בנחל מערות
    בנקודה 21 פנינו ימינה לרחבה לבנה שמשמשת לעתים למאהל של הצבא
    חצינו את הרחבה הגדולה ובנקודה 22 נכנסו לדאבל שיורד בנחל מערות
    בפעמים קודמות שרכבתי כאן רכבנו בדרך האדומה והפעם נכנסתי לדאבל הזה שזיהיתי את רכיבותו בתצ"א
    הוא התגלה כמצויין ועדיף על הדרך מבחינת הנוף והעניין
    בנקודה 23 מדלגים מעל שער (דילוג קל)
    בנקודה 24 חברנו לדרך הוותיקה שעוברת צפון מערבה בנחל מערות
    רכבנו בדרך ה 4X4 שהקטע האחרון שלה קופצי מאבנים , ומגיע לשטח מערות הכרמל שמנוהל ע"י רט"ג (25)
    אין מגבלה להכנס לשטח מכאן
  • 25-32 מכאן רכבנו החוצה משטח האתר ומיד אחרי היציאה מהשער פנינו שמאלה לדרך 4X4 ליד הבננות בנקודה 26
    הדרך עוברת בין הבננות ואז פונה מערבה וממשיכה במקביל לכביש 4 ממזרח לו
    מול צומת הכניסה לגבע כרמל (27) חצינו את הכביש וחצינו את המושב
    יצאנו ממושב גבע כרמל בנקודה 28 והמשכנו דרך מטעי הבננות עד ערוץ נחל חבלבל (29)
    החצייה רטובה והמים לא מריחים טוב
    ניתן כ 20-30 מ' דרומית לערוץ לחצות במקום בו כמעט לא נרטבים כמו שחלקנו עשה
    אחרי החצייה המשכנו בדרך מערבה ועלינו על רכס הכורכר בנקודה 30 ורכבנו צפונה מעל המאגר שבעבר היה מחצבה
    במאגר חנו מספר עופות פלמינגו
    לפני שהגענו התרוממו מכאן עשרות שקנאים
    בנקודה 31 אחרי בית הקברות של קיבוץ עין כרמל פנינו שמאלה לדרך שעולה לרכס הכורכר ועצרנו בנקודה 32 בקבר שייך בורייך
    במקום היתה התיישבות ארמנית אחרי מלחמת העולם ה 1 וטבח הארמנים
    היישוב התפרק והתפוגג סופית בשנות ה 80 של המאה הקודמת
    סיפור המקום כאן : http://www.yoaview.com/Yoaview/SITE/?action=showobject&sn=2_765
  • 32-1 רכבנו מקבר השייך צפונה וחצינו עלהגשר החקלאי מעל כביש החוף בנקודה 33
    המשכנו עד הצומת של הדרך עם הכביש לבסיס חיל הים בנקודה 38
    פה פנינו מערבה ועצרנו בבית הקברות הצלבני בנקודה 39
    מכאן חזרה בכביש לחציית המסילה בנקודה 40
    מיד פנינו שמאלה ונכנסנו לסינגל קצר עם משטחי סלע נחמדים שמטפס לחרבת קרתה  (41) והגענו למבנה התצפית בנקודה 42
    אחרי תצפית ירדנו בשביל לא רכיב עבורי (רכיב רק לרוכבים טכניים חזקים במיוחד)   של כ 20-30 מ' שיור לחורשת לימור
    מהחורשה רכיבה בחורשה עד לאוטו (1)