Friday, October 27, 2017

בין איילון לירקון

תאריך :  27-10-2017

חניון רידינג - גשר ווייקופ - נמל תל אביב - טיילת הנמל - רח' טרומפלדור - בית קברות טרומפלדור - גן מאיר - כרם התימנים - ליד מסגד חסן בק - ליד מוזיאון האצ"ל - יפו - נמל יפו - כנסיית סן פטרוס - רח' רזיאל - השעון של יפו - ליד מתחם התחנה - נווה צדק - מרכז סוזן דלל - שוק לוונסקי - התחנה המרכזית החדשה - גשר ההגנה - שכונת התקווה - שוק התקווה - שכונת עזרא - פרק בגין - נחל איילון - ליד חירייה - חצייה מתחת כביש 4 - נחל איילון - ליד מושב חמד - חצייה מתחת כביש 412 - ליד אור יהודה - נחל יהוד - גדר מערבית של שדה התעופה בן גוריון - בית קברות "יהוד-מונסון" - כביש 461 - צומת הטייסים - בני עטרות (ווילהלמה) - גבעת כח - חצייה מתחת כביש 66 וכביש 444 - מוזוליאום מזור - סינגל אלעד - כביש 444 - חצייה מתחת כביש 471 - ליד כפר סירקין - חציית כביש 483 - ליד גן לאומי אפק - בריכת הנופרים - הירקון - טחנת אל מיר - כפר הבפטיסטים - בית הבטון - חצייה מתחת כביש 5 - סינגל הירקון - אבו רבאח - חצייה מתחת כביש 5 - חצייה מתחת כביש 4 - שביל אופניים ליד הירקון - רמת החייל - 10 טחנות - 7 טחנות - גשר הירקון - חניון רידינג

נקודת יציאה : חניון רידינג ליד בית ההלוויות הישן

גובה מצטבר : 354 מ'

קובץ TRK ל GPS

• כבר כמה זמן חשבתי שהגיע הזמן לרכב שוב בסיבוב גדול בגוש דן
    כרגיל החלטתי שהמסלול יהיה שונה ממה שרכבתי בפעמים קודמות כדי להכיר מקומות חדשים ולגוון
    בגלל שרוב חברי הקבוצה צפוניים ואפילו לי שרכבתי די הרבה בת"א וסביבותיה , הרכיבה כאן היא מיוחדת ונותנת הרגשה של משהו אחר - סוג של חו"ל , הטיילת לאורך הים והירקון , השכונות השונות , שדה התעופה ונופים אחרים כמו הסינגל בתוך מנהרות קנים לאורך הירקון
    סה"כ טיול קל למרות האורך בגלל שהוא מישורי כמעט לחלוטין
  • יצאנו מחניון רידינג (1) והתחברנו לטיילת שמצפון לירקון בנקודה 2
    חצינו את הירקון בגשר ווקופ (3)
    מכאן רכיבה בטיילת הנמל דרומה
    בנקודה 4 , בשביל לגוון פנינו לרח' טרומפלדור ורכבנו עד גן מאיר (5)
    המשכנו דרומה לכרם התימנים (6) וברחוב חנניה חזרנו לאיזור טיילת החוף בנקודה 7
  • חברנו לטיילת שלאורך החוף והמשכנו עליה עד ליפו ולנמל יפו (8)
    פה טיפסנו ביפו עד כנסיית סנט פטרוס בנקודה 9
    בנקודה 10 השתעשענו קצת בירידות בסמטאות עם מדרגות והמשכנו בירידה עד רח' רזיאל בנקודה 11 לפני השעון
  • מכאן ברחובות דרום ת"א , ליד מתחם התחנה , נווה צדק , דרך מרכז סוזן דלל (13)
    המשכנו לדרך יפו (14) לשוק לווינסקי (15) והלאה , איגוף התחנה המרכזית החדשה מדרום (16)
    חצינו מעל רח' המסגר ונתיבי איילון בגשר ההגנה בנקודות 17
    נכנסנו לשכונת התקווה והגענו לשולי שוק התקווה שכבר היה שוקק בנקודה 18
    בנקודות 19 פנינו לכביש 461 וחצינו אותו דרומה והמשכנו לשכונת עזרא עד יציאה לפרק בגין בנקודה 20
  • מכאן רכיבה בפרק בגין בשבילי אופניים סלולים ליד מגרשי הספורט ואגם סקי המים היפה עד נקודה 21
    פה פנינו דרומה בדרך 4X4
    בנקודה 22 יש גבעה קטנה שממנה תצפית יפה ב 360 מעלות על האיזור
    ירדנו בירידה הדרדרתית הקצרה מהגבעונת ובנקודה 23 חברנו לשביל האופניים הסלול שלאורך נחל איילון ורכבנו בו מזרחה
    מצפון לחיריה השביל הסלול מתעקל צפונה ואנחנו המשכנו בדרך ה 4X4 שלאורך האיילון עד חצייה מתחת כביש 4 בנקודה 24
    בגלל שרוכבים מעל הערוץ והגדה גבוהה מצפון ודרום לא רואים את  מושב חמד שעברנו לידו ואת אור יהודה
    בנקודה 25 חצינו מתחת כביש 412
  • מכאן רכבנו בדרך ה 4X4 המקבילה לנחל יהוד ממערב ומאחוריו גדר שדה התעופה בן גוריון
    בצומת הדרכים בנקודה 26 פנינו לכיוון בית הקברות יהוד-מונסון ומיד אחריו עצרנו על שרידי גשר ביילי בצל ליד גדר שדה התעופה (27)
    לא רחוק רואים שרידי מטוסי בואינג 707 ו 747 אחד בשטח השדה
    אנחנו עצרנו כאן בצל לארוחת בוקר
  • יצאנו חזרה לנקודה 26 ורכבנו בדרך עד כביש 461 (נקודה 28)
    מכאן רכיבה בשולי הכביש עד צומת הטייסים (29)
    חצינו במעבר החצייה את צומת הטייסים ונכנסנו למושב בני עטרות שבנוי על מה שהיה פעם המושבה הטמפלרית ווילהלמה ומספר בתים מאז שרדו
    יצאנו מבני עטרות בנקודה 30 והמשכנו בדרכי 4X4 עד החצייה של המסילה בנקודה 31
    מניח שבחורף המעבר מוצף
    מצידו השני רכבנו בדרך שנחרשה עד הכביש הפנימי בנקודה 36
    רכבנו צפונה עם הכביש הפנימי עד מוזוליאום מזור בנקודה 37
  • במוזוליאום מזור שהוא מוזוליאום מהתקופה הרומאית , כנראה מהמאה ה 3 לספירה , סיירנו במבנה
    מבנה מרשים , היחיד מסוגו ששרד בשלמותו בארץ
    קצת על המוזוליאום ניתן לקרוא בבלוג שלי :
    אחרי הביקור במוזוליאום המשכנו צפונה בסימון שביל ישראל שהופך סינגל חמוד , חלקו בצמחייה ליד כביש 444 וחלקו ממש בתעלת המים שלידו
    בצומת הכבישים בנקודה 38 חצינו את הכביש והמשכנו בדרך 4X4 טובה עד צומת הדרכים בנקודה 39
    פה פנינו לדרך דרומה מקבילה לכביש 6 שעולה לגשר חקלאי מעל כביש 6 (נקודה 40)
  • חצינו את כביש 6 בגשר שמעליו והמשכנו בדרכי 4X4 בין מטעים עד למסילת הברזל בנקודה 41
    פה רכבנו בדרך ה 4X4 המקבילה למסילה ממזרח
    בנקודה 42 עברנו מתחת לגשר כביש 471 והמשכנו עד חציית מתחת למסילה בנקודה 43
    מכאן בדרך 4X4 ממערב למסילה
    בנקודה 44 פנינו לדרך מערבה עד צומת הדרכים בנקודה 45 והלאה צפונה עד צומת הכניסה לפרק אפק בנקודה 46
  • חצינו את כביש 483 ורכבנו בדרך שמקיפה את שטח הגן הלאומי ממערב כשמימיננו תחנת הרכבת הנטושה של ראש העין
    בנקודה 47 מצפון לגן הלאומי שער לרכב
    אנחנו המשכנו עם הדרך המסומנת גם בסימון שביל ישראל
    בנקודות 48 חצינו את שטח בריכת הנופרים (השטח מגודר וניתן להכנס)
    המשכנו ממערב לבריכת הנופרים עד לגשר המסילה בנקודה 49
    עברנו מתחת לגשר ורכבנו בתוך השטח המגודר של החורשה עם החניון של טחנת אל מיר
    יצאנו מצידה השני דרך השער הראשי של הרט"ג ומיד בצומת הדרכים פנינו ימינה ליד כפר הבפטיסטים (50)
    רכבנו בדרך הסלולה צפונה עד נקודה 51
    מהצד השני עלינו ובמהרה נכנסנו לרצף סינגלים לאורך פיתולי הירקון
    בנקודה 54 עברנו מתחת לכביש 402 והמשכנו בסינגלי הירקון המתפתלים
    בנקודה 55 השביל עובר מתחת לכביש 5 דרומה
    בנקודות 56 לא המשכנו בסימון שביל ישראל והסימון הכחול כי חתכנו את הפיתול ושוב המשכנו אחריו בסינגל
    בנקודה 57 עברנו מתחת לכביש 4 והגענו עם דרך 4X4 עד שביל האופניים הסלול של רמת החייל בנקודה 58
  • מכאן דהרה בשביל האופניים בפרק הירקון בגדה הצפונית של הנחל עד נקודה 2
    פה חצינו את חניון האוטובוסים ולאוטו (1)