Friday, October 06, 2017

ספירולינה בעמק המעיינות

תאריך :  6-10-2017

חנייה מדרום לגשר הקנטרה - נחל חרוד - תל נהרון - חצייה מתחת לכביש הגישה לבית שאן - למרגלות תל בית שאן - הגשר הקטוע - מעבר מתחת גשר בית שאן בכביש 90 - קניון הבזלת - סינגל נחל חרוד - מעוז חיים - ליד בית הכנסת של מעוז חיים - ליד נווה איתן - חציית נחל איתן  - עין המסיל - נחל אבוקה - בריכת אבוקה - כפר רופין - חברת Abundance בכפר רופין - שביל גאון הירדן - תל מלוח - עין א תין - דרך המערכת בגאון הירדן - עין א צעיר - חציית נחל בזק - תל צף - נחל בזק - טירת צבי - שביל אופניים בין טירת צבי לעין הנצי"ב - עין נזם (חונזיר) - שדה אליהו - רחוב - חרבת פרוה - חציית כביש 90 - נחל מודע - עין מודע - שביל עמק המעיינות - נחל הקיבוצים - כביש 669 - דרך נוף נחל חרוד - חניון גשר הקנטרה

נקודת יציאה : חנייה מדרום לגשר הקנטרה בדרך נוף נחל חרוד

גובה מצטבר : 392 מ'

• הגיע הזמן לחזור למסלול בעמק המעיינות
    בגלל מזג האוויר הנעים הצפוי החלטתי על מסלול עם פחות רחצות לעומת הפעמיים האחרונות שרכבנו באיזור , גם כך היו כ 5 אפשרויות רחצה והתרחצנו ב 3 ברכות מתוכן
    בנוסף ביקרנו ב Startup המעניין של גידול אצת הספירולינה שנמצא בכפר רופין
    צביקי מקבוצנו ארגן לנו מפגש עם היזם של החברה שהציג לנו את המעבדה ואת בריכות הגידול של הספירולינה
  • יצאנו מהחנייה שליד גשר הקנטרה (1) ורכבנו בדרך מהצד הדרומי של ערוץ נחל חרוד
    הדרך היא דרך 4X4 פחות טובה מהדרך שבגדה הצפונית - לא משמעותי לאופניים אלא לרכב
    בנקודה 2 עברנו את הנחל צפונה בגשרון טוב לאופניים והולכי רגל
    בנקודה 3 עברנו בגשר מתחת לכביש הגישה לבית שאן
    הסבר על הגשר הרומי המערבי בבית שאן

מיד בצד ימין (4) עצרנו להסבר שנתתי על הגשר הרומי ששופץ ע"י הטורקים והכתובת של עבדול חמיד ה 2 בצידו המערבי של הגשר
    כמו כן נתתי הדרכה קצרה על תולדות בית שאן
  • המשכנו מכאן בשביל האופניים הסלול שזורם ליד ערוץ נחל חרוד
    עברנו ליד הגשר הקטוע , גשר מהתקופה הרומית/ביזנטית ששימש את הדרך שיצאה מבית שאן צפונה מרחוב "הגיא" שבעיר הרומית/ביזנטית
    ליד הגשר הקטוע בנחל חרוד למרגלות בית שאן

בנקודה 5 מטפסים עם הדרך ומשם יורדים עד המעבר מתחת לגשר שאן בנקודה 6
  • אחרי המעבר רכבנו בשביל הסלול שעובר מעל גשר קניון הבזלת בנקודה 7
    ליד קניון הבזלת

עברנו עם השביל המסומן בסימון שבילים כתום על גשרון קק"ל ירוק ובנקודה 8 ירדנו מהשביל שמאלה לסינגל נחל חרוד
    זהו סינגל חמוד וזורם העובר במקביל לערוץ נחל חרוד
    הסינגל שעוקב בדרך כלל אחר הסימון הכתום מגיע לדרך ה 4X4 בנקודה 9
    מכאן דרך שחוצה את הערוץ ומיד אחריו פנייה ימינה בעלייה תלולה ובהמשך במישור של הע'ור מזרחה לדרך בנקודה 10
    עולים מנחל חרוד

• פה פנינו ימינה בדר טובה , מקבילה לבריכות הדגים עד הכביש בנקודה 12
    פה פנינו בכביש ימינה ומיד אחרי הגדר של מעוז חיים שמאלה בדרך שעוקפת את הקיבוץ ממזרח וחולפת על פני המבנה שבתוכו שרידי בית הכנסת העתיק
    המבנה סגור
    בצומת הדרכים בנקודה 14 ליד עין נמרוד פנינו מערבה והלאה בדרכי שדות טובות עד ליד בית הקברות של נווה איתן והלאה בדרכי 4X4 עד לעין המסיל בנקודה 15
    עין מסיל
  • אחרי הרחצה בעין המסיל חזרנו כמה עשרות מ' חזרה ובנקודה 16 פנינו לדרך לאורך נחל אבוקה
    בבריכת אבוקה לפני נקודה 17 ניתן לשחות , אבל היינו עדיין רטובים ולכן המשכנו ברכיבה
    בצומת בנקודה 17 פנינו לדרך לדרום מזרח
    בנקודה 18 נכנסנו לכפר רופין ורכבנו למפעל גידול אצות הספירולינה Abundance בנקודה 19
    אחרי סיור במעבדה המשכנו לבריכות הגידול של האצות
    הסבר על הספירולינה ליד כפר רופין

• בסיום הסיור בנקודה 19A וזלילת גלידה מספירולינה המשכנו בטיול ברכיבה לשביל שמעל גאון הירדן
    המשכנו בטעות בנקודות 20 בכיוון הירדן וחזרנו ורכבנו דרומה בדרך יפה על המצוק של הע'ור לפני ירידתו לזור (גאון הירדן)
    עצרנו בתצפית בנקודה 21 לארוחת בוקר ותצפית לכיוון ירדן
    תצפית על גאון הירדן
  • המשכנו מכאן דרומה בדרך עד מפגש עם דרך המערכת בנקודה 22
    רכבנו לאורך דרך המערכת עד צומת הדרכים למרגלות תל צף בנקודה 23
    על דרך המערכת בגאון הירדן

פה פנינו ימינה ועלינו מהזור לע'ור
    ליד הבריכות היו הרבה חסידות נודדות
    בנקודה 24 פנינו צפונה בדרך בסימון שבילים ירוק לכיוון טירת צבי עד הדרך לאורך הגדר של הקיבוץ בנקודה 25
  • הקפנו את טירת צבי נגד כיוון השעון ונכנסנו דרך השער האחורי בנקודה 26
    חצינו את הקיבוץ ויצאנו מהשער בנקודה 27 לשביל אופניים ממערב לכביש הגישה לקיבוץ
    בנקודה 28 חצינו את הכביש ורכבנו בדרך 4X4 מערבה
    בנקודה 29 רכבנו בשטח קצ בוצי ימינה ומעבר לסוללה שוסמת את הגישה למכוניות והגענו לבריכה הנהדרת של עין נזם
    עין נזם (חונזיר)
  • אחרי השחייה בבריכה הגדולה המשכנו בדרך מערבה
    בנקודה 31 הגענו לגדר של קיבוץ שדה אליהו והמשכנו סביב הקיבוץ עם כיוון השעון ובנקודה 32 פנינו מערבה במטע דקלים
    בנקודה 33 פנינו ימינה בדרך בתוך המטע , אבל בגלל גדר שלא היתה כאן בשנה שעברה פנינו שמאלה כמה מטרים בנקודה 34 ואז המשכנו עוד צפונה עד קצה המטע עד צומת הדרכים והרחבה בנקודה 35
  • רכבנו צפונה בדרך 4X4 כשמשמאלנו מחצבה ישנה עם בור עמוק
    בנקודות 36 עלינו שמאלה בעלייה מתונה בסינגל חמוד עד לסככת תצפית קטנה
    מכאן בדאבלים שבשלב מסויים עוברים ליד חממות עד הרחוב המזרחי של המושב רחוב בנקודה 37
    רכבנו ברחוב ובנקודה 38 עצרנו להסבר שנתתי על תל רחוב הנראה מצפון מזרח ובבית הכנסת העתיק שלו נמצא טקסט כמעט מלא מברייתא בנושאים חקלאיים בתחום א"י (שנת שמיטה , מעשרות וכדו')
  • המשכנו ברחובות של רחוב ובנקודה 38 יצאנו מהמושב לדרך 4X4 ועלינו על שביל אופניים מקביל לכביש 90 ממזרח
    בגלל שיש גדר ממערב לכביש 90 המשכנו בשביל האופניים עד נקודה 41 בה חצינו את הכביש והמשכנו בדרכי שדות מצידו השני לכיוון מערב
    מנקודה 42 רכבנו בדרך קופצנית מקבילה מצפון לנחל מודע
    בנקודה 43 עלינו על הדרך הטובה מרשפעם לכניסה הדרומית לעין מודע
    בנקודה 44 יש שער לרכב שלא מאפשר לאנשים להגיע ברכב לעין מודע
    המשכנו ועצרנו ליד עין מודע (45) לרחצה
    עיו מודע
  • מעין מודע המשכנו בשביל הסלול שמשמש לאופניים ולקלנועיות להשכרה
    בצומת בנקודה 46 המשכנו צפונה בשביל הסלול עד בריכת נחל הקיבוצים (47) והלאה עד חיבור לכביש 669 בנקודה 48
    המשכנו בדרך 4X4 ליד הכביש עד הכניסה לדרך נוף נחל חרוד על כביש הגישה המערבי לבית שאן בנקודה 50