Friday, November 17, 2017

נשים על גלגלים בעמק חפר

תאריך :  17-11-2017

תחנת דלק משמר השרון - כביש פנימי ליד מעברות - דרך ליד נחל אלכסנדר - חצייה מתחת כביש 4 - נחל אלכסנדר - אגמון חפר - מפגש נחל בחן ונחל אלכסנדר - נחל שכם - חציית ציר המוביל - ליד גן יאשיה - גשר הרכבת והפילבוקס על נחל בחן - כביש מבת חפר לאחיטוב - קאקון - כביש מבת חפר לאחיטוב - ציר המוביל - דרך מקבילה לנחל בחן - נחל אלכסנדר - ליד אגמון חפר - עין החורש - אנדרטת מצור גבעת חיים -  גבעת חיים מאוחד - חוגלה - כביש גישה לחוגלה - אלישיב -מעבר מתחת כביש 4 - חציית כביש 5720 - ליד תל חפר - כביש פנימי ליד מעברות - תחנת דלק משמר השרון

נקודת יציאה : חנייה במתחם תחנת הדלק דור אלון משמר השרון

משתתפים : 5 ואני כמדריך

גובה מצטבר : 56 מ'

• במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם לורי קופנס שמובילה קבוצות נשים רוכבות במסגרת "נשים על גלגלים" התבקשתי להדריך טיול של אחת הקבוצות
    החלטתי על מסלול נחמד בעמק חפר שכלל מספר רב של אתרים מעניינים בנוסף לרכיבה
    המסלול כולו זורם , ללא עליות בעצם וקל טכנית
    נשים רוכבות בעמק חפר בהובלת רז גורן

• יצאנו מתחנת הלק שבמתחם משמר השרון (1) ורכבנו בשולי הכביש הפנימי לכיוון מעברות עד המפגש עם הדרך שעוברת לאורך נחל אלכסנדר בנקודה 2
    רכבנו לאורך הנחל על גדתו הדרומית בסימון שבילים שחור עד הגשר שמעל הנחל בנקודה 5
    פה יש צומת דרכים לכל הכיוונים
    חצינו את הגשר צפונה ורכבנו בדרך על גדתו הצפונית עד צומת הדרכים בנקודה 6
    פה פנינו ימינה אל אגמון חפר (7) תוך חצייה של גשר אירי עם מספר סנטימטר של מים שלא מאלץ הרטבת הרגליים
    הקפנו את האגמון ואחרי מספר תצפיות על העופות שבו (לאכזבתנו לא היו כבר שקנאים) חזרנו לצומת הדרכים בנקודה 6
  • המשכנו בדרך המקבילה לנחל אלכסנדר מצפון וחצינו את נחל בוחן המתחבר לנחל אלכסנדר בנקודה 8
    המשכנו בדרך שכאן היא מצפון מזרח לנחל עד לפני הגשר בנקודה 9
  • פה פנינו שמאלה לדרך מקבילה לפרדסים והלאה למפגש עם ערוץ נחל שכם בנקודה 11
    רכבנו מכאן קטע ארוך בגדה הצפונית של נחל שכם
    בנקודה 12 חצינו את ציר המוביל (שלאורכו עובר המוביל הארצי) , קטע קצר של דאבל ומעבר סוללה ליד שער לרכב בנקודה 13 והלאה בדרך השדות
    בנקודה 14 פנינו ב 90 מעלות ורכבנו בדרך 4X4 לצד פרדסים נטושים ומטע רימונים
  • בנקודה 15 עצרנו ליד שלט גבוה לזכר ד"ר פתחי עבדאלהאדי שהיה מומחה לגידול זיתים ופיתח את נושא טעימת הזיתים
    הוא נפטר במפתיע מארוע לב לפני כשנה ראה :http://www.oliveboard.org.il/מותו-הפתאומי-של-דר-פתחי-עבד-אלהאדי/
    המשכנו מכאן צפונה עם הדרך עד שרידי גשר הרכבת המזרחית והפילבוקס ששמר עליה בתקופת המנדט בנקודה 16
  • אחרי הסבר המשכנו עם הדרך עד הכביש שבין המושבים בנקודה 17
    רכבנו על הכביש עד הפנייה לכניסה האחורית לקאקון בנקודה 18
    פה פנינו ימינה לדרך ה 4X4 ובנקודה 19 נכנסנו לדאבל שעולה לכיוון שרידי מבצר קאקון בנקודה 20
    זוהי בעצם העלייה היחידה בטיול שהיא גם טכנית במידת מה ואורכה כמה עשרות מ'
    במצודה עשינו הפסקת אוכל וכמובן הסבר
  • מהמצודה ירדנו בירידה דרדרתית לרחבה שלמרדלותיה ויצאנו בנקודה 21 לכביש המושבים
    רכבנו בשולי הכביש עד החיבור לציר המוביל בנקודה 22
  • רכבנו דרומה בציר המוביל ומיד אחרי חציית הגשר מעל נחל בחן בנקודה 23 פנינו לצפון מערב בדרך שעוברת תחילה מדרום לערוץ ובהמשך חוצה על גשרון מצפונו וממשיכה עד צומת הדרכים ליד הגשרון במפגש נחל אלכסנדר עם נחל בחן בנקודה 8 בה עברנו מוקדם יותר
    רכבנו לאורך נחל אלכסנדר מערבה עד צומת אגמון חפר בנקודה 6
  • פה פנינו צפונה לדרך טובה לכיוון קיבוץ עין החורש
    זוהי הדרך הרשמית לאתר אגמון חפר
    על האגמון ודרכי הגישה אלי ניתן לקרוא במאמר שפרסמתי : https://razg.blogspot.co.il/2017/10/pelicans-in-emek-hefer.html
    בנקודה 24 יש מחסום לרכב בכניסה האחורית לעין החורש ליד הרפת
    חצינו את הקיבוץ ויצאנו ממנו ליד בית הספר התיכון בנקודה 25
    המשכנו בכביש פנימי בכיוון קיבוץ גבעת חיים מאוחד ובנקודה 26 עצרנו באנדרטה לנופלי מצור גבעת חיים