Friday, December 01, 2017

פסטורליה

תאריך :  1-12-2017

תחנת דלק סונול בגבעת עדה - גבעת עדה - שמורת אלוני יצחק - סינגל אלוני יצחק המערבי - חציית נחל ברקן - הגבעה של חרבת בודק - ציר המוביל - נחל ברקן - חצייה מתחת כביש 6 - כפר קרע - כביש "כפר קרע-גבעת ניל"י" - נחל עדה - חרבת גדישים - גבעת ניל"י - נחל ניל"י - עין ניל"י - נחל תנינים - חצייה מתחת כביש 6 חציית כביש 6533 - עין חדור - חציית כביש 6533 - סכר נחל תנינים - חציית כביש 6533 - תל צפי - אביאל  - נחל עדה - גבעת עדה

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בגבעת עדה

משתתפים : 4 ואני כמדריך

גובה מצטבר : 422 מ'

• זהו מסלול בו הדרכתי את בנות קבוצת "נשים על גלגלים" של לורי קופנס סאיזור גבעת עדה ובשוליים המערביים של רמות מנשה
    זהו מסלול שמבוסס ברובו על דרכי 4X4 נוחות וקצת דבלים וסינגל קליל אחד
  • יצאנו מתחנת הדלק בגבעת עדה (1) ואחרי שחצינו את כביש 653 העובר בגבעת עדה עלינו ברחובות גבעת עדה
    בככר בנקודה 3 נכנסנו לדאבל שמוביל עד הכביש לכפר גליקסון בנקודה 4
    פנינו עליו שמאלה ומיד אחרי כ 20 מ' נכנסנו ימינה לסינגל אלוני יצחק המערבי
    זהו סינגל קל שאני ממליץ כסינגל ראשון לרוכבים מתחילים
    בנקודות שש פנינו לסינגל שהוציא אותנו לדרך ה 4X4 שממערב לחורש של שמורת אלוני יצחק
  • מכאן רכיבה בדרך לבנה טובה עד צומת הדרכים בנקודה 8
    פה פנינו מזרחה בדרך 4X4 שהיתה מהודקת ולשמחתי ללא בוץ למרות שירד גשם במשך השבוע
    בנקודה 9 פנינו שמלה והתחלנו בטיפוס נוח לגבעה של חרבת בודק
    העלייה על הגבעה הפסטורלית שצומח עליה יער פרק של אלוני תבור , מסתיימת בנקודה 10
    פה פנינו שמאלה והתחלנו לרדת בירידה תלולה יחסית בדרך 4X4 קירטונית עד ציר המביל בנקודה 11
  • פנינו שמאלה ברכיבה בדרך הטובה בציר המוביל ומיד בנקודה 12 בגדה הדרומית של נחל ברקן פנינו מזרחה לדרך שעוברת מתחת כביש 6 בנקודה 13
    המשכנו בדרך הטובה המקבילה לערוץ לכיוון כפר קרע
    בשלב מסויים הדרך הופכת סלולה והופכת בנקודה 14 לרחוב הקיצוני של הכפר
    רכבנו בשולי הכפר ואחרי שעברנו משמאל מגרש משחקים הגענו לנקודה 15 בה פנינו לדרך 4X4 צפונה שיוצאת מהכפר
    טיפסנו בדרך ה 4X4 שהובילה אותנו לכביש המוביל לגבעת ניל"י בנקודה 16
  • פה אין ברירה וחייבים לרכב בכביש
    רכבנו שמאלה בכביש כ 1.5 ק"מ עד נקודה 17
    פה פנינו ימינה לדרך שעולה צפונה
    עברנו שער לרכב שלידו סימון של שביל גולני (ירוק צהוב ירוק) והמשכנו לראש הגבעה בנקודה 18
    מכאן ממשיכה הדרך בין כרמים לכיוון מושב גבעת ניל"י שלרחובותיו הגענו בנקודה 19
  • רכבנו ברחובות המושב ויצאנו ממנו לשטח של כרמי ענבים בנקודה 20
    ירדנו בדרכי הכרמים , לעתים יש הפרעות בגלל גזם , אבל התוואי ברור
    בנקודה 21 הגענו לשער הולכי רגל על שביל רמות מנשה המסומן בסימון שבילים כתום
    עברנו את השער תוך הנפת האופניים מעליו ומצידו השני המשכנו בדאבל עד עין ניל"י הנחמד בנקודה 22
    פה עצרנו לארוחת בוקר קלה
  • מעין ניל"י עלינו צפונה בדרך 4X4 תלולה לשלוחה שבראשה פגשנו דרך בסימון שבילים שחור בנקודה 23
    ירדנו במהירות שמאלה בדרך השחורה הטובה עד צומת הדרכים ליד כביש 6 בנקודה 24
    פנינו ימינה לדרך המקבילה לכביש 6 ממזרח ומיד בנקודה 25 אחרי שחצינו גשרון על נחל תנינים פנינו שמאלה ועברנו מתחת כביש 6
    המשכנו בדרך שוברת מצפון לערוץ נחל תנינים ומימינה מטעים שונים
    בנקודות 26 הגענו לכביש 6533 שבין עמיקם לגבעת ניל"י
    פנענו שמאלה ומיד ימינה (נקודות 26 והמשכנו ברך שמצפון לערוץ נחל תנינים עד מפגש עם כביש 6533 בנקודה 27
    חצינו את הכביש ורכבנו בדרך ה 4X4 מצפונו עד לסכר על נחל תנינים בנקודה 28
  • פה פנינו שמאלה
    עברנו על הסכר ועלינו ימינה על כביש 6533 ומיד בנקודה 30 אחרי כ 30 מ' פנינו שמאלה לדרך לבנה שמובילה ללולים
    רכבו בדרך מזרחה וחלפנו על פני הלולים
    הדרך עוברת בנוף פסטורלי של מטעים וקצת חורש
    בנקודה 31 בשולי מושב אביאל פנינו לדרך שמאלה שמטפסת בשולי תל צפי שעליו יש אנטנה שלידה יש סינגל נחמד וטכני לכיוון צפון (לא ביקרנו בו הפעם)