Wednesday, December 20, 2017

מדרום מערב לקרית גת

תאריך :  20-12-2017

תחנת דלק על כביש 40 מצפון לצומת פלוגות - חצייה מתחת לכביש 40 בנחל לכיש - סינגל פלוגות - דרך בורמה המצרית - דרך מקבילה לכביש 40 - חצייה מתחת מסילת הברזל - גבעת דבשי - חרבת עגלה - ליד איתן - יער איתן - נחל שקמה - למרגלות תל חסי - נחל ברייר - חצייה מתחת למסילה - דרך בורמה המצרית - סינגל פלוגות - דרך מקבילה לכביש 35 - צומת פלוגות - תחנת דלק על כביש 40 מצפון לצומת פלוגות

נקודת יציאה : תחנת דלק על כביש 40 מצפון לצומת פלוגות

משתתפים : לבד

גובה מצטבר : 456 מ'

קובץ TRK ל GPS

• יצאתי לסיבוב יפה באיזור שמדרום ומערב לקרית גת
    הרעיון היה לרכב בסינגל פלוגות ולהדרים ליערות נטעים ומרחבים פתוחים באיזור בדומה למסלול דומה שעשיתי באיזור בשנה שעברה , אבל עם הבדלים כדי להכיר עוד אתרים כמו יער איתן למשל
  • יצאתי מתחנת הדלק שמצפון לצומת פלוגות (1) ורכבתי בשולי הכביש עד צומת פלוגות (2)
    חציתי את הצומת והמשכתי בדרך ה 4X4 שממזרח לכביש 40 עד לחצייה של נחל לכיש מתחת לכביש 40 בנקודה 3
    חציתי בערוץ מתחת לחלק המזרחי של כביש 40 , אבל בקטע המערבי של הכביש יש פיגומים שמאלצים הנפת האופניים והשחלתם מבעד לפיגומים - לא נורא (נקודה 4)
    עליתי ימינה לתחילת סינגל פלוגות בנקודה 5
  • בנקודה 6 יש שרידי גשר עותמני שחצה את נחל לכיש והוא בשיפוץ עכשיו
    כשחיפשתי את המשך הסינגל פניתי ימינה לאחד מ 3 אופציות שכאן וזה החזיר אותי לנקודה 5 - בעצם רכבתי את הקטע האחרון של סינגל פלוגות
    רכבתי שוב בסינגל והפעם בנקודה 6 נכנסתי לקטע המערבי של הסינגל - כלומר רכיבה בכיוון הפוך מהמומלץ
    החלטתי שזה לא חשוב והמשכתי בחלקו המערבי , סך הכל זהו סינגל די שטוח שניתן לרכיבה בשני הכיוונים
    בנקודה 7 הסינגל חוצה את הדרך הלבנה הנקראת דרך בורמה המצרית
    המשכתי בסינגל עד נקודה 8
  • פה עזבתי את הסינגל וחברתי לדרך 4X4 שהולכת דרומה במקביל לכביש 40
    בנקודה 9 פניתי ימינה לדרך לבנה לאורך המסילה ובנקודה 10 חציתי במעבר הרכב שמתחת למסילה לכיוון שמדרום למסילה
    רכבתי מערבה בדרך ה 4X4 שמדרום למסילה עד הפרדס בנקודה 11
  • פה פניתי דרומה בדרך 4X4 שמטפסת לרכס והלאה בדרכי 4X4 עד ליד יער קק"לי בנקודה  12 ליד חרבת עגלה
    פה המשכתי בירידה יפה בדרכי 4X4 מהוד'ות בד"כ עד יובל של נחל שקמה בנקודה 13 בה פניתי מזרחה בדרכי 4X4 בין פרדסים ומטעים
    בנקודה 14 ליד היישוב איתן פניתי לדאבל שיורד בתוך יער איתן
    האדמה בו היא לס מהודק - מזכיר את בארי
    מדי פעם חוצים את הדאבל סינגלי אופנועים שיכולים להיות יפים גם לאופניים
    צריך לבורא לכאן ולבחון אותם - נראה פוטנציאל מצויין לאיזור סינגלים בסגנון לונה פרק
    סיימתי את הירידה ביער בדרך המסומנת בסימון שבילים אדום בנקודה 15
  • פה פניתי מערבה בדרכי 4X4 לאורך ערוץ נחל שקמה
    בנקודה 17 ליד תל חסי פניתי לדרך צפונה
    לא טיפסתי לפסגת התל בו ביקרתי בטיולים קודמים באיזור
    בנקודה 18 פניתי לדרך מערבה בסימון שבילים שחור
    לצידי הדרך יש חורבות קטנות
    בנקודה 19 עצרתי ליד חורבה שלידה קבר שייך בדווי (כנראה משנת 1946)
    בנקודה 20 המשכתי בדרך שדות שמקיפה את שולי השדות
    כדי לצאת מהדרך המתפתלת הזאת חציתי בר בשטח בנקודות 20 לדרך ה 4X4 המסומנת ירוק בנקודה 22
  • מכאן צפונה בדרך 4X4 שמטפסת במתינות עד ליד המסילה בנקודה 23
    פניתי מזרחה לאורך המסילה מדרום לה ובנקודה 24 חציתי צפונה מתחת למסילה במעבר מסודר , אבל כנראה שאחרי גשמים יהיה בוצי ובעייתי
    רכבתי מזרחה בדרך ה 4X4 שמצפון למסילה עד צומת הדרכים בנקודה 25
    פה פניתי צפונה וטיפסי בעלייה מתונה בדרך השדות
    בנקודות 26 רכבתי בדרך 4X4 מערבה ושוב בהמשך דרך שדות צפונה עד נקודה 27
  • פה בצומת פניתי מזרחה בדרך 4X4 בסימון אדום שהיא על בסיס דרך בורמה המצרית
    רכבתי בדרך ובשלב מסויים רכבתי קצת בסינגל פלוגות בחלקו המזרחי עד נקודה 6 ליד הגשר המשופץ
    מכאן צפונה בדרכי 4X4 עד נקודה 28
    רכבתי בדרך המקבילה לכביש 35 עד נקודה 29 בה הדרך מסתיימת וחוברת לשולי כביש 35
    מכאן אחרי כמה עשרות מ' הגעתי לצומת פלוגות (2)
    חציתי את הכביש ורכבתי בשולי הכביש עד תחנת הדלק (1)