Friday, December 22, 2017

רכס הסולם , סינגל חניתה וסינגל מצובה

תאריך :  22-12-2017

חניון אתר ראש הנקרה - מצפור השניים - מעל קיבוץ ראש הנקרה - יער ראש הנקרה - שולי שלומי - ליד שלומית - יער חניתה - חציית כביש 8990 - סינגל חניתה - אתר חומה ומגדל בחניתה התחתונה - עין כובשים - תצפית בדרך נוף ליד חניתה - ליד הגדר של חניתה - ליד נחל נמר - חציית כביש 899 - חציית נחל בצת - בית הקברות של מצובה - סינגל מצובה - שולי הר פורח - נחל בצת - חצייה מתחת כביש 70 - מנחת בצת - כביש 899 - צומת בצת - כביש 4 - חניון לימן - דרך סלולה לאורך הים - שמורת חוף ראש הנקרה - כביש 4 - חניון אתר ראש הנקרה

נקודת יציאה : חניון אתר ראש הנקרה

משתתפים : 16 (עוד 2 , דני וענת הצטרפו אלינו רק לקטע הירידה בסינגל חניתה ולסינגל מצובה)

• היום החלטתי לבדוק את סינגל חניתה במלואו (בפעמים הקודמות רכבנו רק בחלקו המערבי שהיום משמש לעלייה - אז , ירדנו אותו כי השאר לא היה) ואת סינגל מצובה
    למרות שהסינגלים בנויים היטב מבחינת הרוחב , הסיבובים , הברמים , התאכזבתי
    הם הזכירו לי את תסמונת סינגל רום הגלבוע
    סינגל במקום עם פוטנציאל יפה לטיול אבל הסינגל עולה ועולה (אין בעיה אני אשמח לשלם בעלייה תמורת ירידה משובחת) , אבל ברגע שאתה מרגיש שזהו עכשיו הגיע הזמן לרדת ואכן מתחילה ירידה כייפית , פתאום עוד עלייה וחוזר חלילה
    במקום שהסינגל יזרום בקווי גובה ויכוון לירידות אתה עולה ויורד ועולה ויורד ללא תכלית , חבל (אולי הרוויחו עוד קצת קילומטרג' , אבל בלי הנאה
    הוא טוב בעיקר לספורטאים שרוצים להרביץ סינגל ואולי לעשות אותו שוב בלי להנות מהנוף ומהכיף של הירידה הארוכה והכייפית האפשרית

אותה בעייה יש בסינגל מצובה
    בפעמים הקודמות שרכבנו בסינגל חניתה רכבנו במסלולים הבאים :
  • יצאנו מחניון ראש הנקרה (1) ומיד המשכנו בדרך המטפסת על רכס הסולם
    בנקודות 2 בגלל שהדרך עוברת מעל קיבוץ ראש הנקרה יש טיפוס תלול בדרך
    בהמשך שוב רכיבה בדרך עם נוף יפה של הגליל
    בנקודה 3 פנינו לדרך דרדרתית שיורדת מהרכס אל השוליים של השכונה החדשה הנבנית בשלומי
    בנקודה 4 יש פירצה בגדר בה עברנו לדרך הסלולה חלקית
    רכבנו בדרך מזרחה עד נקודה 5
    כאן , כדי לעבור לדרך שמהצד השני כדי להכנס ליער חניתה , צריך או לדלג מעל סוללה שחוסמת כניסת רכב בנקודה 5 או לעבור בפשפש רעוע בנקודה 6
    חלקנו עברו כאן ואחרים שם
  • מכאן רכבנו בדרך 4X4 שמטפסת עד חיבור לדרך סלולה בנקודה 7
    רכבנו עד הכביש העולה לחניתה בנקודה 8
    ירדנו לדרך 4X4 עד נקודה 9 בה פגשנו את סינגל חניתה
  • מכאן מתחילים בטיפוס ארוך בסינגל חניתה
    הטיפוס בנוי בשיפועים סבירים ולא מבזבז מטרג' בירידות
    אחרי טיפוס לאורך כ 3.5 ק"מ מגיעים למצפה יפה על דרך הנוף שמתחת לקיבוץ חניתה (10)
    מכאן ממשיכים בטיפוס מתפתל עד ליד גדר הקיבוץ באיזור נקודה 11
  • פה מרגישים שזהו , הגיע הזמן לירידות
    ואכן הסינגל מתחיל לזרום בירידה נהדרת , אבל ....
    פה מתגלה המחלה , כמו בהרבה סינגלים של קק"ל (סינגל רום הגלבוע למשל) , במקום להמשיך בירידה הכייפית נתקעת עלייה מעצבנת וחונקת ואז שוב ירידה שאתה מפתח תקוות שתימשך ושוב חונקים אותך בעלייה מיותרת
    היה אפשר לעשות ירידה זורמת שלא מפסיקה והייינו מרוויחים סינגל ממשובח
    אבל זה בוזבז
    דוגמאות לסינגלים בנויים נכון הם סינגל כבעת המורה , סינגל אחיהוד , סינגל ביריה
    לקראת סוף הירידה הסינגל מושך מזרחה לכיוון נחל נמר ומתעקל חזרה בנקודה 12
    עוד טיפוס וירידה ובנקודה 13 במפגש עם דרך בסימון שבילים אדום עזבנו את סינגל חניתה וירדנו לכביש 899 אותו חצינו בנקודה 14
  • אחרי חציית הכביש נכנסנו לדרך תוך מעבר לצד שקע בטון על הדרך ושער
    המשכנו בדרך הסלולה דרומה ומיד אחרי שעברנו מימין את בית הקברות של מצובה פנינו בנקודה 15 לסינגל מצובה החדש ההולך ונבנה
    הסינגל הוא סינגל קק"ל חדש וסובל מאותה מחלה של סינגל חניתה
    נפרץ ונבנה בצורה טובה אבל שוב מטפס עליות מיותרות שקוטעות ירידות טובות
    במקום לזרום בקו גובה ולא לטפס הוא עושה טיפוסים שאמנם מרוויחים עוד מרחק אבל קוטעים את הירידות - מעצבן
    הסינגל מתפתל בין השלוחות שסביב קיבוץ מצובה
    דוגמא טובה לבעייתיות היא הטיפוס לכיפה בנקודה 16 שניתן היה לעקפה על קו גובה מימין או משמאל ולחסוך לנו עלייה מיותרת
    בנקודה 17 הסינגל מסתיים כרגע ונותרו עכנראה עוד כמה מאות מ' להשלמתו
    הבובקטים ועובדי קק"ל היו כאן בעבודה
    בנקודה 18 חברנו לדרך אחרי כ 11 ק"מ של סינגל
  • רכבנו צפונה בדרך ומיד בצומת הדרכים בנקודה 19 פנינו לדרך 4X4 בין המטעים
    בנקודה 20 עברנו עם ערוץ נחל בצת מתחת לכביש 70
    עלינו מצידו השני של הכביש שמאלה והמשכנו לדהור בדרך טובה עד צומת הדרכים בנקודה 21
  • פה פנינו צפונה לשטח מה שהיה מנחת בצת (שדה תעופה בריטי לשעבר שבו שרידי דת"קים מהימים ההם)
    בנקודה 22 פנינו שמאלה בדרך על תוואי אחד ממסלולי שדה התעופה
    כרגע מתבצעות כאן עבודות עפר , או שפיכת עפר מאתרי בנייה באיזור
    בנקודה 23 יצאנו לכביש 899
  • רכבנו שמאלה בשולי הכביש (אין דרכים לא מגודרות בצדדים) עד צומת בצת בנקודה 24
    פנינו שמאלה על כביש 4 ורכבנו בשוליו עד נקודה 25
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4 לחניון לימן
    בנקודה 26 הגענו לדרך מקבילה לכביש 4
    רכבנו עליו צפונה ומיד בנקודה 27 פנינו לדרך חולית שהופכת דאבל חמוד ומתפתל בצמחיית חולות
    הוא מסתיים בדרך הסלולה המשובשת המקבילה לים בנקודה 28
  • פה פנינו צפונה בדרך הסלולה לאורך הים
    בנקודה 29 פנינו לדרך הסלולה מערבה ורכבנו בה עד כביש 4 העולה לראש הנקרה
    בנקודה 30 טיפסנו בקטע הסלול בשטלי הכביש שבמהרה עובר מעבר למעקה הבטיחות - כך שלא חשופים למכוניות