Friday, December 08, 2017

אל רכסי טבק אום קוניץ וראס מועקף

תאריך :  8-12-2017

בסיס נבי מוסא - כביש בקעת הורקניה - וודי ח'שנה - מררת אבו טבק - חרבת אבו טבק - נחל סככה - כביש בקעת הורקניה - וודי אל עיד רווי - חציית נחל קדרון - נאקב העולה לטבק אום קוניץ - טבק אום קוניץ - נחל קדרון - וודי אל מכרי - ראס מועקף - למרגלות טוז א זלמה - נחל סככה - נחל קומרן - וודי ח'שנה - בסיס נבי מוסא

נקודת יציאה : בסיס נבי מוסא (בסיס אימונים של צה"ל בבקעת הורקניה כ 5 ק"מ מדרום לצומת נבי מוסא)

גובה מצטבר : 638 מ'

• המסלול שרכבנו הפעם תוכנן על ידי כבר לפני שנה בהשראת פרסום מסלול שהוביל מאור דרור בטבק אום קוניץ
    יצאנו אל המסלול כבר באחד מימי החורף הקודם , אבל שיטפון שהיה בנחל קדרון מנע מאתנו את חצייתו ולכן ויתרנו אז על רכס טבק אום קוניץ וקיצרנו את המסלול למסלול הבא :
    הפעם חזרנו אל המסלו במלואו עם תוספות - מסלול נהדר שכלל רכיבה על נאקבים ועל סכינים ונופים מרהיבים של מדבר יהודה וים המלח
  • יצאנו מהחנייה ליד בסיס נבי מוסא (1) בכביש הגישה עד כביש בקעת הורקניה (2)
    רכבנו דרומה בכביש למרק קצר ובנקודה 3 פנינו שמאלה לדרך 4X4 ביובל של וואדי ח'שנה
    בנקודה 4 רכבנו בדרך כלל בר בשטח ולפעמים בשרידי דרכים או קוליסים בשטח לעתים מישורי ולעתים עולה ויורד בקלילות
    בצומת דרכים בנקודה 5 בנחל סככה עלינו בערוץ בנאקב לכיוון הכביש של בקעת הורקניה אותו פגשנו בנקודה 6 ליד מקום חציית נחל סככה מתחת לכביש
  • רכבנו מרחק קצר על הכביש לדרום מערב ובנקודה 7 פנינו לדרך 4X4 ימינה
    רכבנו בדרכים עד כיפה קטנה בנקודה 8
    פה חיכינו לאחד הרוכבים שהיה חסר ובגלל שלא היתה קליטה סלולרית טובה באיזור ירדנו בר בשטח בדהירה כייפית במקביל לערוץ של וודי אל עיד רווי עד לדרך מקבילה לכביש בקעת הורקניה בנקודה 9
    רכבנו בדרך המקבילה לכביש וחברנו לכביש עצמו בנקודה 10
    המשכנו בכביש עד סופו במקום בו הוא הופך דרך משובשת החוצה את נחל קדרון בנקודה 11
  • נחל קדרון היה כמעט יבש עתה והחצייה היתה ברכיבה בלי להרטיב את הנעליים
    מכאן רכיבה בדרך 4X4 במקביל לנחל גורפן עד נקודה 12
    פה התחלנו בטיפוס בנאקב שעולה לאיטו לרכס טבק אום קוניץ
    בנקודה 13 הנאקב חוצה אוכף ומכאן ממשיך הנאקב בטיפוס מאד מתון תוך פיתולים בחציית ערוצונים
    מזכיר במידה מסויימת את דרך הסוכר
    פה ושם רכיבה על פי תהום
    הירידה מסתיימת בערוץ וואדי אום סיירה בנקודה 15
  • פה מתחילים בטיפוס מתון בדרך 4X4 בערוץ וודי אל מכרי
    בנקודה 16 פונים בסינגל בערוץ שחובר בנקודה 18 לדרך 4X4 שמובילה אותנו לאיתה בעלייה לכיוון רס מועקף
    מדי פעם מקצרים סיבוב או חוסכים עלייה לכיפה קטנה ע"י איגופה בסינגל נחמד שבסופו חוזרים שוב לדרך
    בנקודה 19 מגיעים לפסגת ראס מועקף לתצפית נהדרת נוספת על כל הסביבה כולל כמובן ים המלח
  • מהפסגה של ראס מועקף התחלנו ברכיבה בנאקבים על סכינים עם ירידות תלולות מדי פעם
    הרכיבה נהדרת ובנקודה 20 הגענו למרגלות טוז א זלמה עליו טיפסנו (רגלית) מספר פעמים בעבר (מתואר בטיולים קודמים באיזור)
    עלינו טיפה לשלוחה שמדרום מערב לטוז א זלמה ומנקודה 21 דהרנו על הרכס (פה ושם הורדות רגליים או ירידה רגלית של מדרגה מפחידה עד ערוץ נחל סככה בנקודה 22
  • מפה רכבנו בדרכי 4X4 במעלה וודי א ח'שנה והלאה מנקודה 23 בערוץ רחב שלו עד ליד גדרות בסיס נבי מוסא
    הקפנו את הסיס עם כיוון השעון וחברנו לכביש הגישה אליו בנקודה 24 עליה פנינו ימינה עד החנייה (1)