Friday, January 12, 2018

דישון דרך הר עלמון

תאריך :  12-1-2018

תחנת דלק בצומת מחניים - כביש "צומת מחניים-עמוקה" - נחל מחניים - עין כרמית - סינגל ביריה - כביש "צומת מחניים-עמוקה" - כביש לקבר יונתן בן עוזיאל - כביש ישן ומבוטל לקבר יונתן בן עוזיאל - סינגל ביריה - מעל נחל דלתון - נחל דלתון - כביש 886 - דרך נוף לקדיתא - נחל עמוד - ליד קבר רבי טרפון - קדיתא - הר כותר - מאגר דלתון - כביש "דלתון-גוש חלב" - כרם בן זמרה - כביש 886 - ריחניה - עלמה - דאבל יורד מהר עלמון - נחל דישון - חציית כביש 886 - תחנת שאיבה עין אביב - ליד הבסיס של שטח אש 100 - חצייה מתחת כביש 90 - למרגלות תל חצור - כביש פנימי מאיילת השחר - דרך מקבילה לכביש 90 ממזרח - תחנת דלק בצומת  מחניים
נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת מחניים

• לפחות פעם אחת בשנה ולעתים פעמיים אני לוקח את הקבוצה שלי לנחל דישון
    אני משתדל כל פעם לבנות מסלול קצת אחר
    גם היום תכננתי מסלול כזה שכלל הרבה קטעים חדשים או שונים מעשרות המסלולים שרכבנו שם בעבר
  • יצאנו מתחנת הדלק בצומת מחניים (1) וחצינו במעבר המנהרה מתחת כביש 90 בנקודה 2
    מהצד השני של הכביש חברנו עם דרך 4X4 לכביש העולה לכיוון עמוקה וביריה בנקודה 3
    רכבנו בכביש המשובש העובר ליד איזור התעשייה של חצור
  • בנקודה 4 פנינו שמאלה לדרך 4X4 המטפסת בנחל מחניים בין זיתים
    קצת אחרי עין כרמית הדרכים השתבשו במקצת בגלל חריש מתחת לזיתים
    אלתרנו את הדרך לאורך כמה עשרות מ' והמשכנו בדרכי ה 4X4 עד חיבור לסינגל ביריה בנקודה 5
    החיבור הוא דרך שער שער פשוט בגדר הבקר
  • פנינו ימינה בסינגל ביריה המסומן בסימון שבילי קק"ל צהוב
    בקטע זה הוא דרך 4X4 שבהמשך הופכת שוב לסינגל
    בנקודה 6 חברנו לכביש העולה לעמוקה והמשכנו בכביש ולא בסינגל ביריה
    בנקודה 7 המשכנו עם הכביש ההולך לקבר יונתן בן עוזיאל ובנקודה 8 המשכנו בשרידי הכביש הישן שבוטל בגלל שיש בו קטע שנסחף
    המשכנו עם הדרך הסלולה חלקית עד הצומת שאחרי קבר יונתן בן עוזיאל בנקןדה 9
    הרכיבה בדרך בנחל דלתון יפה עם חורש שמשרה אווירה קסומה
    בנקודה 12 התחברנו לדרך הנוף שכאן היא סלולה בנקודה 12
    טיפסנו עם הדרך הסלולה עוד טיפבה עד חיבור לכביש 886 בנקודה 13
  • פנינו צפונה בכביש ומיד בנקודה 14 פנינו מערבה לדרך נוף סלולה המובילה לקדיתא דרך יער עין זיתים
    דהרנו בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 15 ואז פנינו ימינה לירידה מהירה עד צומת הדרכים הסלולות בנקודה 16
    מכאן טיפוס בדרך הסלולה המטפסת לקדיתא
    על הדאבל יש גשרון בעזרתו עוברים מעל הערוץ שמזרים מים לתוך המאגר
    בנקודה 18 הגענו לכביש שבין דלתון לגוש חלב
    הכביש עובר עכשיו הרחבה ולכן הוא חסום לרכב כרגע
  • פנינו שמאלה בכביש ורכבנו עליו ואחר כך בדרך המקבילה לו מצפון עד לצומת הדרכים בנקודה 19
    פה פנינו בדרך צפונה שהובילה אותנו לכניסה אחורית למושב כרם בן זמרה בנקודה 20
    השער כאן פתוח בבוקר
    פנינו ברחוב במושב ימינה ויצאנו מהמושב לכביש 886 מהכניסה הראשית בנקודה 21
  • מכאן רכבנו בכביש שהופך לירידה מהירה
    קצת אחרי שחלפנו על פני מושב עלמה פנינו בנקודה 22 לדרך 4X4 שהופכת בהמשך לדאבל שיורד עד ערוץ נחל דישון
    זוהי ירידה משובחת , טכנית במקצת שיורדת בשיפועים יפים עד לערוץ הדישון בנקודה 24
    היה לי הרהור לרדת בנקודה 23 בסינגל שנראה בשטח ומופיע במפות ובתצ"אות
    הבעיה שהסינגל הנ"ל הוא בשיפוע מטורף , עם מעט אחיזה , מתאים לדעתי לרוכבי דאונהיל מסוקסים
    אנחנו ירדנו באבל בו רכבנו שהוא כייפי ומאתגר ללא סיכון חריג
  • המשכנו מנקודה 24 בדרך ה 4X4 שבערוץ נחל דישון
    הנחל לא זרם והיו פה ושם שלוליות ששרדו מהגשם מסוף השבוע שעבר
    סה"כ הנעליים נשארו יבשות וכמעט לא נאלצנו לחצות שלוליות
    בנקודה 25 הדרך חוצה את כביש 886
    המשכנו בדהירה במורד הנחל הנהדר עד צומת הדרכים בנקודה 26 ליד הדרך העולה לגבעת חזק
  • מכאן טיפסנו בדרך הטובה מזרחה ובצומת הדרכים בנקודה 27 פנינו דרומה עד ליד הבסיס של שטח אש 100 בנקודה 28
    פנינו שמאלה בדרך 4X4 חתוכה בקוליסים בבוץ היבש עד חיבור לכביש הגישה לבסיס של שטח אש 100 בנקודה 29
    רכבנו בכביש עד חיבור לכביש הפנימי שיוצא מאיילת השחר לתל חצור והלאה לכביש 90 (נקודה 31)
  • עלינו בכביש הפנימי ובנקודה 32 פנינו לשרידי כביש ישן שמאלה שעובר מקביל לכביש 90 ממזרח לו
    רכבנו בכביש שהופך דרך לבנה עד חיבור לשביל ליד תחנת הדלק שבצומת מחניים בנקודה 33 ומשם לאוטו (1)