Friday, February 23, 2018

על סכיני ג'בל חרמון ובסינגל חווארי אלמוג

תאריך :  23-2-2018

תחנת דלק סונול בצומת אלמוג - סינגל חווארי אלמוג - חציית ערוץ נחל אוג - במקביל לנחל אוג - בקעת הורקניה - ליד המחנה בבקעת הורקניה - הפסגה הדרומית של ג'בל חרמון - טבק אל קונייטרה - סכיני ג'בל חרמון הצפוניים - חציית נחל אוג - סינגל חווארי אלמוג - מצפור אוג - אלמוג - מישור דובר - וודי ג'ריף ע'זל - עין אבו מחמוד - תחנת דלק סונול בצומת אלמוג

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בצומת אלמוג

• כבר כמה זמן שוכבת אצלי תוכנית לרכב בסינגל חווארי אלמוג החדש יחסית
    לפני כשנתיים רכבתי בחלקו הראשון שכבר נבנה אז
    לא היו לי הרבה ציפיות ממנו , אבל אחרי רכיבה בו נהניתי מאד
    זהו סינגל שבנוי היטב , עם אלמנטים של לונה פרק , ברמים , עליות וירידות קלות , גשרונים
    ניתן לטוס בו בירידה - יופי של סינגל
    בכדי לקבל מסלול טיול של ממש הוספתי גם טיפוס לג'בל חרמון וירידה בסכינים שלו - איזה כיף של מסלול
  • יצאנו מתחנת הדלק בצומת אלמוג (1) ומיד בכביש לכיוון קיבוץ אלמוג (2) נכנסנו לסינגל חווארי אלמוג המשולט בצורה סבירה
    חלק משולט בשלטי מתכת שכתוב עליהם "חווארי אלמוג" וחלק בסימון שבילי אופניים קק"לי בצבע צהוב עם ציור אופניים בפנים
    הסינגל מתחיל בטיפוס ומתפתל
    בהמשך הוא זורם דרומה עד מפגש עם דרך ה 4X4 המגיעה מצומת אלמוג ויורדת לערוץ נחל אוג בנקודה 3
  • ירדנו לנחל בדרך תלולה בסימון שבילים שחור ועלינו בעלייה תלולה מאד שבקטע הראשון היא בשיפוע קשה ולא רכיב , אבל אחרי כמה עשרות מ' יש כאלה שרכבו אותו
    העלייה נמשכת והופכת רכיבה לכולם
    היא מקבילה לערוץ נחל אוג ובחלק האחרון יורדת לערוץ לעתים או בצמוד לו
    העלייה מסתיימת בדרכי ה 4X4 של הצבא בבקעת הורקניה בנקודה 5
  • רכבנו לדרום דרום מערב בדרכי ה 4X4 המישוריות ובנקודה 6 התחלנו בעלייה בדרך 4X4 טובה לג'בל חרמון
    בנקודה 7 פנינו לדרך ימינה וטיפסנו איתה עד הפסגה הדרומית של ג'בל חרמון (8)
  • אחרי מנוחה בפסגה ותצפית על הנוף הנהדר ב 360 מעלות של מדבר יהודה וים המלח המשכנו על שולי הרכס הארוך של ג'בל חרמון עד הפסגה הצפונית (טבק אל קוניטרה) בנקודה 9
    מכאן מתחיל האקשן
    ירידה נהדרת על נאקבים וסכינים עם תהומות מהצדדים
    ירידה בשיפועים מטורפים עד חיבור לדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים שחור בנקודה 10
    מכאן ירדנו בדרך ה 4X4 עד חיבור לדרך בנקודה 11 עליה טיפסנו קודם
    פנינו ימינה בדרך עד ערוץ נחל אוג (4)
    מכאן טיפסנו בעלייה הלולה אך הרכיבה לרובנו עד המפגש עם סינגל חווארי אלמוג בנקודה 3
  • רכבנו בהמשך סינגל חווארי אלמוג שחוזר להיות סינגל בנקודה 12
    בנקודה 13 הסינגל מגיע לשולי קיבוץ אלמוג
    הסינגל עובר כאן בדרך 4X4 לאורך הגדר של אלמוג (מחוץ לגדר היישוב
    בנקודה 14 הסינגל פונה שמאלה לדרך 4X4 ומנקודה 15 מתחיל הקטע הטוב ביותר בסינגל
    זהו קטע מרובה ברמים עם אלמנטים במתכונת לונה פרק לייט
    אפשר להגיע למהירות גבוהה בברמים , בעליות והירידות הקצרות , הגשרונים מעל הערוצים - קטע נהדר
  • בנקודה 16 הגענו לסוללה ולדרך 4X4 עם סימון הסינגל
    מכאן רכיבה בדרך ובנקודה 17 פנינו שמאלה לדרך במטע התמרים עד נקודה 18
    פה שוב הסינגל חוזר להיות סינגל ומתפתל בשטחי חוואר הלשון
    הכיוון הכללי הוא עלייה מתונה מאד
    גם פה יש אלמנטים קלים של לונה פרק אבל פחות כייף כי זה בעלייה
    בנקודה 19 הסינגל עובר על דרך 4X4 טובה ליד חממות וממשיך עד תחנת הדלק של צומת אלמוג בנקודה 1