Friday, February 16, 2018

WOW בין נתניה לגעש

תאריך :  16-2-2018

חנייה של IKEA נתניה - איזור תעשייה פולג/ספיר - בירכת חנון - שכונת קרית השרון - חורשת הסרג'נטים - רח' האר"י וגשר מעל כביש 2 - שדרות בנימין בנתניה - רח' איתמר בן אב"י - טיילת נתניה - חוף הארגמן - גשר השמורות - בריכת דורה - גשר השמורות - שמורת האירוסים בנתניה - חוף פולג - סינגל פולג - מעבר מתחת כביש 2 - נחל פולג - גשר הולכי רגל למכון ווינגייט - מכון ווינגייט - פרק חוף השרון - געש - מגרש גולף געש - מעבר גשר הולכי רגל ליקום - פרק יקום - סינגל יקום - פרצת פולג - גבעת השלום - יקום - סינגל רונית - מסילת הברזל - ביצת פולג - חצייה מעל נחל פולג - ביצות אודים - אודים - חציית כביש 563 -
חנייה של IKEA נתניה

נקודת יציאה : חנייה של IKEA נתניה

משתתפים : 3 ואני כמדריך

• מדי פעם אני מוביל את טיולי קבוצת נשים על גלגלים של לורי קופנס (WOW - Women On Wheels)
    הפעם לקחתי אותן למסלול שמתאים לרכיבה אחרי גשם , כך שבוץ לא יהווה בעיה במסלול והחול שנמצא בהרבה קטעים יהיה מהודק בזכות הגשם שירד כאן לפני 3 ימים
    יצא מסלול משובח ומגוון עם הרבה נופים שונים , שפע פריחה ומספר אתרים הסטוריים אליהם התייחסתי בטיול
  • יצאנו מהחנייה הגדולה של IKEA בנתניה (1) וחצינו את איזור התעשייה פולג עד צומת שלום עליכם ורח' גיבורי ישראל
    המשכנו בחציית איזור התעשייה צפונה
    בנקודה 3 חלפנו על פני חורשת האקליפטוס שהיתה אגם/ביצה בעבר והמשכנו עד ברכת חנון (4) ליד האצטדיון החדש
    ברכת חנון היתה חווה חקלאית עם אמת מים ובריכה מרשימה שהיתה בבעלות ערבי מטול כרם עוד מהמאה ה 19
    מ 1948 המקום מוזנח ולפי הכתוב מקימי האצטדיון של נתניה היו צריכים לשמר את המבנה , אבל כרגיל במקומותינו המבנה ממשיך להיות מוזנח ולהתפורר
    המקום גודר כדי שאנשים לא ייפגעו , אבל שימור .....
  • המשכנו מכאן בחציית הגשר מעל המסילה (5) בשביל האופניים המסומן עליו
    חצינו את שכונת קרית השרון עד ליד חורשת הסרג'נטים (6)
    פה סיפרתי על הפרשה של תליית שני הסרג'נטים הבריטים ע"י האצ"ל ביולי 1947 כתגובה לתליית 3 מאנשיהם אבשלום חביב, יעקב וייס ומאיר נקר
  • המשכנו לכיוון הגשר מעל כביש 2 דרך הגן (7)
    חצינו בגשר (8) מעל המסילה והכביש והמשכנו על המדרכות בעיקר בחציי נתניה עד הטיילת של המצוק בנקודה 9
  • מכאן רכבנו בטיילת היפה עם נופי הים מהמצוק והפיסול הנחמד בצידי הטיילת
    הטיילת מסתיימת בנקודה 10
    חצינו דרך הרחובות ודרכי ה 4X4 עד רח' בן גוריון בנקודה 11
    מכאן במדרכה עד גשר השמורות החדש (נקודה 12)
    חצינו על הגשר לפרק של בריכת דורה (13)
    כאן יש פריחה נהדרת של אירוס הארגמן
    הבריכה נקראת דורה ע"ש דורה אשתו של דן אבן שהיה מפקד חטיבת אלכסנדרוני במלחמת העצמאות וכאן היה מחנה שלהם על מקום הבסיס הבריטי שהיה לפניו
  • חזרנו וחצינו על הגשר היפה לנקודה 12
    המשכנו על המדרכות לשכונת רמת פולג ובנקודה 15 ירדנו בירידה לכיוון חוף פולג
    בנקודה 16 נכנסנו לסינגל פולג
    הקטע הראשון נסללל מחדש כדאבל מכורכר , אבל בהמשך הוא חוזר להיות סינגל
    הוא מסתיים בחצייה מתחת לגשר עליו עובר כביש החוף בנקודה 17
  • רכבנו בדרך ממזרח לכביש ובנקודה 18 חצינו את הגשרון על נחל פולג והמשכנו בדאבל שממערב לערוץ
    בנקודה 19 עלינו בסינגל תלול אבל רכיב עד ליד גשר הולכי הרגל שמוביל למכון ווינגייט (20)
    חצינו על הגשר והלאה את מכון ווינגייט עד הפשפש בצידו הדרום מערבי בנקודה 21
  • חצינו מעל הכביש לתחנת הדלק בכניסה ליקום
    בנקודה 25 פנינו צפונה לכיוון פרק יקום
    בנקודה 26 נכנסנו לסינגל יקום
    סינגל חמוד שעובר בפריחה נהדרת ובשרידי הכפרון הערבי לשעבר ח'רבת זבאבידה שהיה פה עד 1948
    הסינגל מסתיים בדרך בנקודה 27
    המשכנו צפונה בדאבל שנכנס לאיזור המחצבה לשעבר בנקודה 28
    בנקודה 29 פנינו למעבר הצר בפרצת פולג שנפרצה כנראה בתקופה הביזנטית כדי להזרים את מי הביצות לים
  • אחרי המעבר יש קטע רכיבה יפה במנהרת קנים ואז מנקודה 30 בסינגל קצר שבהמשכו טיפסנו לגבעת השלום
    על הגבעה (31) ולמרגלותיה יש פריחה יפה של אירוס הארגמן (ראה תמונות)
  • ירדנו מהגבעה וחברנו לדרך 4X4 בנקודה 32
    מכאן רכיבה בדרכי 4X4 עם נוף יפה של ביצות ממזרח לרכס הכורכר השני עליו נמצא קיבוץ יקום
    אחרי חציית הדרך הבאה מיקום בנקודה 33 , המשכנו דרומה דרך מטעים
    בנקודה 34 נכנסנו לסינגל רונית
    סינגל חמוד עם כמה עלה ורד בסגנון לונה פרק לייט
    יצאנו מהסינגל בנקודה 35 והמשכנו בדרכי 4X4 בין מטעים עד חיבור לדרך המקבילה למסילת הברזל ממערב לה בנקודה 36
  • רכבנו במקביל למסילה
    בנקודה 37 עובר נחל פולג
    בגלל שהוא מלא במים עלינו לכיוון המסילה שבשוליה יש מעבר להולכי רגל המאפשר מעבר לצד המסילה בלי להסתכן כשהרכבת עוברת
    עם זאת צריך להזהר כי המעבר הוא צר וצמוד למסילה
  • אחרי המעבר המשכנו בדרך ה 4X4 עד חיבור לדרך מקבילה לכביש 563 בנקודה 38
    בנקודה 39 פנינו לדרך 4X4 לכיוון אודים
    ליד בית הקברות של אודים בנקודה 40 מתחיל שביל אופניים סלול
    רכבנו בו עד חיבור לרחובות המושב בנקודה 41
    מכאן המשכנו עד הייאה מהמושב לכביש 563 בנקודה 43
  • חצינו את הכביש במעבר החצייה ורכבנו על המדרכה עד פניה לחנייה של IKEA (נקודה 1)