Friday, March 16, 2018

חופרים ומזמרים

תאריך :  16-3-2018

חנייה של מרכז מסחרי בגבעת חיים איחוד - חציית כביש 581 - גבעת חיים מאוחד - אנדרטת מצור גבעת חיים - נחל אלכסנדר - - אגמון חפר - נחל שכם - ציר המוביל - נחל בחן - ליד גן יאשיה - תחנת כיבוי אש ליד גן יאשיה - קקון - מבצר קקון - כביש "אומץ-בת חפר" - נחל בחן - ליד בחן - עלייה לחרבת סיב - קבר שייך ג'מל א דין - חרבת עשיר - כביש 574 הישן - ליד בחן - יער מגל - מרג'א - איבת'ן - ביר איבת'ן - נחל חביבה - ביר זיתא - חציית כביש 574 - ליד מגל - ג'ת - חצייה מעל כביש 6 - כביש גישה למגל - ליד גבעת חביבה - צומת חביבה - סינגל חביבה - דרך נוף נחל חביבה - מעבר מתחת כביש 9 - נחל חדרה - פינת אלון - תחנת חדרה מזרח - נווה חורש - בית אליעזר - חצייה מתחת כביש 9 גבעת חיים איחוד

נקודת יציאה : חנייה של מרכז מסחרי בגבעת חיים איחוד

גובה מצטבר : 346 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• חיפשתי רעיון למסלול קרוב לבית ליום ששי כי חלק מאנשי הקבוצה שלי היו עסוקים בטיול גיבוש לקראת טיול לחו"ל ולכן לא יכלו לרכב איתי ולא התחשק לי לנסוע רחוק
    החלטתי על איזור שלא רוכבים בו בד"כ , איזור זמר שבשולי השומרון ובשביל שיהיו מספיק קילומטרים הוספתי עוד קילומטרג' בעמק חפר הסמוך
    התקבל טיול יפה ומעניין עם מעט עלייה מצטברת שמשלב מסר נופים ולכן מיוחד
  • יצאנו מהמרכז המסחרי בגבעת חיים איחוד (1) אל שער הקיבוץ ולכיכר בכביש 581 בנקודה 2
    המשכנו לתוך קיבוץ גבעת חיים מאוחד ויצאנו מהשער המזרחי שלו בנקודה 4
    המשכנו עד אנדרטת מצור גבעת חיים (נקודה 5) בו נורו  למוות 8 יהודים ע"י הבריטים בעת כיתור של היישוב לטובת חיפוש נשק ב 1945
  • המשכנו מכאן בדרך סלולה מנקודה 6 כאשר בנקודה 7 עברנו על גשרון לדרך מערבית בכמה מטרים מזו בה נסענו
    המשכנו בדרכים טובות עד ליד גדתו הצפונית של נחל אלכסנדר בנקודה 8
    פה פנינו מזרחה ובנקודה 9 עלינו על גשר הולכי הרגל לאגמון חפר
    עשינו סיבוב בשבילי האגמון וחצינו חזרה לדרך בה באנו בגשר בנקודה 9
  • המשכנו ברכיבה לאורך נחל אלכסנדר
    בנקודה 11 לפני גשרוןשחוצה את הנחל פנינו מזרחה ורכבנו בדרך בשולי מטעים שבשוליהם שדרת ברושים
    המשכנו ופגשנו את ערוץ נחל שכם מדרום נו מימיננו
    חברנו לציר המוביל הארצי בנקודה 12
  • פה פנינו צםונה בתוואי המוביל עד אחרי חציית גשרון על נחל בחן בנקודה 13
    בה פנינו לדרך 4X4 מזרחה
    בנקודה 14 פנינו שמאלה לדרך שדות שבנקודה 15 די מתפוגגת
    רכבנו בדרך לא ברורה ליד הגדר של איזור הקאנטרי קלאב ששם וליד תחנת הכבאות עד חיבור לכביש "אומץ-בת חפר" בנקודה 16
    רכבנו כמה מטרים בכביש צפונה ובנקודה 17 פנינו לגן לאומי קקון
    טיפסנו בדרכי ה 4X4 עד מצודת קקון בנקודה 18
  • אחרי מנוחה והסבר במצודה היפה שיושבת על דרך הים העתיקה ושימשה כמצודה בתקופות שונות ונכבשה ע"י אנשי אלכסנדרוני מידי העירקים במהלך מלחמת השחרור
    המשכנו בדרכי הגן הלאומי ויצאנו מצידו המזרחי חזרה לכביש "אומץ-בת חפר בנקודה 19
    מכאן רכיבה בכביש עד צומת בחן בנקודה 20
    פנינו צפונה בכביש 5714 ואחרי כמה עשרות מ' ירדנו במקום בו הגדר והסברס נמוכים בנקודה 21 ועברנו לדרך ה 4X4 המקבילה לכביש ממזרח
  • פה רכבנו בדרך שמתעקלת מדרום לערוץ נחל בחן ורכבנו בה עד נקודה 22
    פה רכבנו בנקודות 22 בשולי שדה ללר שביל של ממש , אבל רכיב עד חיבור לרחבה וחיבור לדרך סלולה שעולה לקבוצת הבתים בחרבת סיב
    עזבנו את הדרך הסלולה בנקודה 24 והמשכנו דרומה בדרך ובצומת בנקודה 25 פנינו מערבה ואז צפונה עד קבר שייך ג'מל א דין שהיה על פי המסורת קרוב של סלאח א דין
  • אחרי ביקור בקבר השייך חזרנו באותה דרך עד נקודה 27
    פה יקרדנו לסינגל קצר שהביא אותנו לחרבת עשיר - מבנה חווה יפה והרוס עם בוסתן לידו בנקודה 28
  • אחרי מנוחה קצרה כא המשכנו וטיפסנו בדרך 4X4 עד ליד בית מגורים עד חיבור לשרידי כביש ישן בנקודה 29
    מפה דהרנו בכביש צפונה בירידה ומישור עד נקודה 30
  • כאן פנינו ימינה לדרך 4X4 בסימון שבילים אדום שמטפסת בכיוון כללי של הכפר מרג'א
    השביל עובר ביער מגל ופה ושם כרמי זיתים
    בנקודה 31 מסתיימת הדרך
    מכאן הליכה/רכיבה בכרם זיתים לאורך כמה עשרות מ' עד הרחוב במרג'א בנקודה 32
  • פה פנינו ימנה ברחוב בכפר מרג'א ובנקודה 33 פנינו שמאלה לדרך 4X4 עד צומת נקודה 34
    ירדנו בדבל לכרם זיתים צעיר ואז רגלית כ 20-30 מ' בשיפוע וטרסות נמוכות עד לרחבה מתחת בנקודה 34
    מנקודה 34 רכבנו בדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 35 , מספר מטרים לפני הכביש שמחבר בין כפרי המועצה האיזורית זמר
    פנינו ימינה לדרך 4X4 עד הצומת בנקודה 36
    פה ירדנו בירידה כייפית ומתפתלת
    בעבר היה בחלק התחתון סינגל , אבל השנה בגלל עבודות עשו פה דרך 4X4 ונראה שבעתיד הלא רחוק תהיה פה גם בנייה
    הדרך בה ירדנו מסתיימת בנקודה 37
    פה פנינו שמאלה בדרך טובה שבהמשך עם ההתקרבות לכפר אבת'ן הופכת לכביש ולחלק מרחובות הכפר בהם רכבנו עד צומת הדרכים והכביש בנקודה 38
  • פה רכבנו בדרך שדות צפונה ואז המשכנו מערבה וליד כביש 574 צפונה עד חצייתו בצומת דרכים וכביש בנקודה 39 ליד ג'ת
    אחרי חציית הכביש המשכנו בדרכי 4X4 טובות לצפון מערב עד הגשר החקלאי בנקודה 40 שעובר מעל כביש 6
  • המשכנו בדרכי 4X4 ממערב לכביש 6 עד חיבור לכביש המוביל למגל בנקודה 41
    פה רכבנו בכביש מערבה עד צומת הפנייה למגל בנקודה 42
    פנינו צפונה בכביש 581 עד הפנייה לשדה יצחק (43) ומיד בנקודה 44 הגענו לכניסה לסינגל חביבה
  • רכבנו בסינגל חביבה הנחמד וסיימנו אותו בנקודה 45 בדרך הנוף נחל חביבה
    המשכנו וחצינו מתחת כביש 9 בנקודה 46
    מכאן לאורך נחל חדרה על גדתו הדרומית
    בנקודה 47 חצינו את נחל חדרה צפונה ליד פינת אלון , אנדרטה לזכר אלון מגן שמואל שנהרג בתאונת קטפת כותנה אותה ניסה לנקות
  • המשכנו על הגדה הצפונית של נחל חדרה עד גשר הרכבת והפילבוקס של רכבת חדרה מזרח (48)
    חצינו את הערוץ הזורם של נחל חדרה (בלי להרטב) והמשכנו דרך בריכות הדגים מנקודה 49 עד 50
    מכאן בדרך ה 4X4 מערבה עד צומת הדרכים בנקודה 51 שעכשיו עוברת בנייה סביבה
  • מכאן חצינו את רחובות שכונת בית אליעזר של חדרה בכיוון צפון עד הככר בנקודה 53
    מכאן על המדרכה לצומת בנקודה 54 ובכביש דרום מערבה עד המחלף מעל כביש 9
    ירדנו מהכביש לדרך הטובה שמצפון לו (נקודות 55) ומכאן על הדרך עד חצייה מעל כביש 9 בגשר החקלאי בנקודה 56
    המשכנו בדרכי ה 4X4 בין המטעים דרומה ובנקודה 58 פנינו בצומת הדרכים מערבה לכיוון הפשפש בכניסה המזרחית לגבעת חיים איחוד בנקודה 59
    מכאן דרך הקיבוץ לאוטו (1)