Friday, March 02, 2018

אל קרן עין גב

תאריך :  2-3-2018

רחבת חנייה ליד מסעדת מרינדו ליד עין גב - כביש סובב כנרת - שביל סובב כנרת - חניון סוסיתא - חוף שיזף - חוף גופרה - מתחת נוקייב - חוף חלוקים - חוף לבנון - חוף קורסי - מלון סטאיי - חוף צאלון - חוף דוגית - כניסה לכינר - כביש סובב כנרת - כביש העלייה לרמות - נחל כנף - כפר נופש רמון - כביש עלייה לרמות - מעל נחל סמך - חציית נחל סמך - כביש "כורסי-בני יהודה" - חניון מי גהה - שביל צופה כנרת - ביר א שגום - סינגל היורד לקרן עין גב - קרן עין גב - סינגל עוקף קרן עין גב מצפון - בית קברות עין גב - רחבת חנייה ליד מסעדת מרינדו ליד עין גב

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד מסעדת מרינדו ליד עין גב

• התלבטתי השבוע איפה לרכב
    סך הכל , הכל יפה עכשיו ,הפריחה בשיאה בצפון והמרכז הכל ירוק וגם במדבר יש הרבה הרבה ירוק
    בסופו של דבר דמיינתי את איזור דרום הגולן בו בדרך כלל אנחנו לא רוכבים בעונה זו
    החלטתי על מסלול שיכלול את הירידה המשובחת והטכנית בקרן עין גב
    יצא מסלול יפה , מגוון ודורשי מבחינת , טיפוס , טכניקה ועבודה
  • יצאנו מהחנייה של מרינדו (1) לכביש סובב כנרת (2) ורכבנו קטע קצר בשולי הכביש צפונה ומיד בנקודה 3 פנינו לדרך וגם שביל מסומן בסימון שביל סובב כנרת לחניון סוסיתא
    הרכיבה בשביל סובב כנרת עובר בדרך הראשית בחניונים
    בנקודות 4 השביל הופך סינגל יפה בין קנים
    בנקודה 5 עברנו מתחת לשרידי מוצב נוקייב
    מוצב נוקייב - מוצב שנכבש פעמיים ע"י כוחות צה"ל בפעולות תגמול - פעולת כנרת (עלי זית) ב 1955 ע"י הצנחנים ופעולת נוקייב (מבצע סנונית) ב 1962 ע"י גולני
    מכאן רואים יפה את הקיר האימתני שהיה צריך לטפס בכדי לכובשו
  • המשכנו בשביל שכאן הוא דאבל ובנקודות 6 באיזור חוף כורסי הוא שוב סינגל וכנ"ל בנקודות 8
    בנקודה 9 יש גשרון רעוע ומאולתר שחוצה את נחל סמך שזרם
    חצינו את איזור הבנייה בדרך עפר טובה ובצד השני עקפנו את השער מימין בנקודה 13
  • יצאנו בכביש הגישה לכינר עד כביש סובב כנרת בנקודה 14
    חצינו את הכביש ורכבנו בכביש העולה לכיוון רמות
    אחרי רכיבה קצרה בשולי הכביש פנינו שמאלה בנקודה 16 לדרך 4X4 שבקטע מסויים הופכת "קיר" תלול מאד
    בנקודה 16 הגענו לחלק האחורי של כפר הנופש רמות
  • מכפר הנופש המשכנו בטיפוס אל הכביש העולה לרמות (17) והלאה בכביש בכיוון בית הספר האיזורי
    בנקודה 18 לפני ביה"ס המשכנו בדרכי 4X4 שמטפסים ומקיפים את רמות ממזרח
    בנקודה 19 עברנו את צומת הדרכים שממנה ניתן לעלות לשלוחת לווייה שמעל
    אנחנו המשכנו עד הנקודה בה נחשף לנו נחל סמך (20)
    מכאן יש דרך שיורדת בכללי לערוץ נחל סמך
    למרות שזאת ירידה יש בה כמה עליות סבירות
    בסופו של דבר הירידה בדרך ה 4X4 הכייפית שחושפת נופים ירוקים בוהקים , מגיעה לערוץ נחל סמך הזורם בנקודה 21
  • אחרי חציית הנחל התחלנו בטיפוס בדרך ה 4X4 עד כביש "כורסי-בני יהודה" בנקודה 22
    למרות שבתחילת השבוע (יום שלישי) ירדו פה כ 20 מ"מ היו רק שלוליות שניתן היה לעוקפן או לחצות את רובן בלי בעיה
  • המשכנו בטיפוס בכביש ועצרנו לעצירה קטנה בשולחנות הקק"ל ליד אתר מקורות (חניון מי גהה)
    המשכנו בטיפוס עד הפנייה לשביל צופה כנרת בנקודה 23
  • פה רכבנו בדרך ה 4X4 שחושפת נופים יפים , תחילה של נחל סמך ובהמשך של הכנרת וכל הסובב אותה
    בצומת הדרכים בנקודה 24 פנינו ימינה לדרך המסומנת בסימון שבילים כחול היורדת לביר אל שגום - היא בני יהודה הישנה (25)
    בביר א שגום הוקמה בשנת 1891 התיישבות של בני צפת ב 1920 ננטש המקום עם הרצח של חלק מבני המשפחה האחרונה שהיתה כאן
  • המשכנו ברכיבה בסינגל מכאן אל הירידה התלולה לכיוון קרן עיו גב בנקודה 26
    קטע הסינגל נחמד ועובר בנוף יפה של קרן עין גב והכנרת
    בנקודה 26 מתחילה ירידה תלולה ודרדרתית
    החלק הראשון של הסינגל מאד מדורדר , אבל אחרי כמה עשרות מ' הירידה תלולה אבל כייפית ופחות מדורדרת
    היא יורדת עד האוכף של קרן עין גב ועולה עד הפיצול לסינגל העוקף את הקרן מצפון בנקודה 27
  • פה השארנו את האופניים וטיפסנו רגלית אל הקרן (28)
    התצפית מראש קרן עין גב מרשימה
    בעבר ירדנו בשביל המסומן מהקרן שהוא לא רכיב לחלוטין ואפילו ברגל הוא מאד מאתגר
    לכן כבר כמה פעמים אני יורד בסינגל שמקיף את הקרן מצפון
    כל האפשרויות מתוארות בדף בבלוג שלי : https://razg.blogspot.co.il/2015/05/the-horn-of-ein-gev.html
    ירדנו חזרה לפיצול לסינגל העוקף (27)
  • מכאן רכבנו בסינגל המקיף את הקרן ואז יורד בתלילות עם קטע דרדרתי קצר בצד המערבי של הקרן ושוב שני קטעים מדורדרים של כמה מטרים בהמשך