Wednesday, March 07, 2018

אירוס נצרתי

תאריך :  7-3-2018

תחנת רכבת עפולה - שדרות יצחק רבין בעפלה - ליד אנדרטת חטיבת כפיר - שדרות קונטיקט בשכונת גבעת המורה - דרך נוף גבעת המורה - אתר אירוס נצרתי בגבעת המורה - סינגל גבעת המורה - אתר נוסף של אירוס נצרתי בגבעת המורה - סינגל גבעת המורה - חרבת קרה - גבעת בולק - ליד נעורה - כביש 716 - רמת צבי - כביש 717 - דרך נוף רמת צבאים - סינגל נחל יוסף - חורשת יואב - חורשת שלום - מצפה יוס ודוד - עיי מרצץ - פרק תעשיות רמת צבאים - עיי חמדייה - נחל חמדייה - חרבת רודם - חציית כביש 71 - איזור תעשייה בית שאן - תל אצטבה - כנסיית קירי מריה - כביש 71 - תחנת רכבת בית שאן

נקודת יציאה : תחנת רכבת עפולה

נקודת סיום : תחנת רכבת בית שאן

ירידות מצטברות : 946 מ'

• גבעת המורה היא בשיאה שבגלל החום הנוכחי יתחיל לרדת במהירות
    לכן , הובלתי טיול אופניים שהתחיל בתחנת הרכבת בעפולה , עלה לגבעת המורה והסתיים בתחנת הרכבת בבית שאן
  • יצאנו מחניון תחנת הרכבת (1) אל החיבור לכביש שמחבר את כביש 60 ל 65 בנקודה 2
    פה פנינו לצפון מזרח על כביש 65 בנקודה 3
    רכבנו על המדרכה ובנקודה 4 חצינו את הכביש במעבר החצייה והמשכנו על המדרכות ברחובות עפולה עד נקודה 6
    פה עברנו לדרכי 4X4 שמטפסות עד שכונת גבעת המורה בנקודה 7
  • חברנו דרך הרחובות הקטנים לרח' קונטיקט בנקודה 8 המטפס ברציפות בשיפוע די אחיד ותלול לראש גבעת המורה כמעט
    העלייה בשטח הבנוי היא על המדרכה הרחבה
  • בנקודה 9 פנינו לדרך נוף גבעת המורה
    המשכנו עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 11 בה גם חוצה סינגל גבעת המורה
    המשכנו בדרך 4X4 עד נקודה 10 בה הגענו לאתר הראשון של האירוס הנצרתי
    אחרי ביקור של האירוסים חזרנו באותה דרך 4X4 לנקודה 11
  • פה נכנסנו לסינגל גבעת המורה היורד עד צומת הדרכים בנקודה 12
    פה עזבנו לזמן קצר את הסינגל ורכבנו בדרך 4X4 עד האתר השני של האירוס הנצרתי בנקודה 13
    אחרי צילומי האירוס חזרנו באותה דרך לצומת בנקודה 12
  • פה המשכנו בסינגל גבעת המורה שיור ויורד , מתפתל ומתפתל עד חיבור לדרך טובה בנקודה 14
    פנינו עם סימון הסינגל בדרך ימינה וירדנו בצומת בנקודה 15 שמאלה
    דילגנו על קטע קצר של סינגל (לדעתי מיותר כי הוא בצד ודורש עלייה קצרה באמצע הירידה המהירה בדרך) בנקודות 16
    אחרי 16 המשכנו בסינגל גבעת המורה עם נופים יפים סביב עד צומת הדרכים והסינגלים בנקודה 17
  • בתוכנית המקורית רציתי להכנס לדרך מזרחה לכיוון המפגש עם כביש 716 בנקודה 24
    בגלל שעוד לא הגענו כאן לריכוז התורמוסים שהשנה פורח באיזור נקודה 19 , המשכנו עם הסינגל דרך צומת הסינגליםבנקודה 18 והלאה בסינגל לכיוון נעורה
    עצרנו ליד הריכוז הנהדר של תורמוס ההרים בנקודה 19 והמשכנ עד צומת הדרכים בנקודה 20
  • פה עזבנו את הסינגל ורכבנו בדאבלים ובשולי שדות
    בנקודה 21 הגענו לשטח פרטי ולמזלנו יעקב הכיר את הבעלים והוא פתח לנו את שער היציאה
    בהמשכנו בדרכים ודאבלים בשולי שדוטת עד כביש 716 בנקודה 23
    על הכביש פנינו ימינה ורכבנו בשולייים עד הדרך לכיוון רמת צבי בנקודה 24
  • פה רכבנו בדרך הטובה לכיוון רמת צבי
    אל המושב נכנסנו בנקודה 25 ליד שער רכב שניתן לעקפו עם האופניים משני צדדיו
    המשכנו וחצינו את היישוב וחברנו לכביש הגישה למולדת בנקודה 26
    פנינו שמאלה ונכנסנו בנקודה 27 לדרך נוף רמת צבאים שהיא דרך טובה לכל רכב
  • בנקודה 28 עזבנו את דרך הנוף לדרך 4X4 שיורדת ימינה ובנקודה 29 נכנסנו לסינגל נחל יוסף
    זהו סינגל של קק"ל שנראה שעבר תחזוקה ושיפוץ השנה
    זהו סינגל קל טכנית
    רכבנו מהנקודה בה התחברנו אליו מזרחה עד סיומו וחיבור הסינגל לדרך הנוף רמת צבאים בנקודה 30
  • המשכנו בדרך הנוף שמטפסת לנקודת התצפית במצפה יוס ודוד בנקודה 31
    המשכנו עם הדרך הטובה מזרחה שהעלייה האחרונה בה היא לעיי מרצץ
    מכאן ירידה כייפית לכיוון איזור תעשייה רמת צבאים כשמשמאל נחל יששכר ומלפנים עמק הירדן ומעל הרי גלעד שבירדן
    בנקודה 33 מסתיימת דרך הנוף וממשיכה דרך 4X4 מזרחה ובהמשך דרומה מעל חמדיה
    דהרנו בירידה הכייפית עם נוף ירוק ירוק ופורח עד מפגש עם כביש 71 ליד איזור התעשייה של בית שאן בנקודה 35
  • חצינו את כביש 71 ונכנסנו לדרך 4X4 מאובקת בגלל משאיות הבטון שעוברות בחלקה הראשון
    הדרך מקיפה את מפעל הבטון ממזרח וממשיכה דרומה בסימון שבילים כתום
    בנקודה 37 עלינו בעלייה תלולה לאיזור המבנה המתפרק ממתכת שמכסה על שרידי כנסיית קירי מריה הביזנטית
    הכנסייה היפה והמוזנחת שבה פסיפס מרשים שכרגע הוא מכוסה בנקודה 38
    יש שער פתוח למבנה בפינה הדרום מערבית
    אחרי הביקור בכנסייה המשכנו בדבל מג'וייף שחוצה זרימת ביוב מאחד המפעלים וחוזר לאיזור התעשייה בנקודה 39
    מכאן בקביל לכביש 71 לכיכר בכניסה לבית שאן בנקודה 41 ולתחנת הרכבת של בית שאן בנקודה 42