Friday, April 20, 2018

שוויצריה הקטנה

תאריך :  20-4-2018

חניון האגם - כביש 721 - נחל אורן - בית אורן - חוות קט באלו - שביל הג'יפים - ליד חניון הפיתולים - נחל כלח - שוויצריה הקטנה - הסינגל השחור - אתר "המבצר האחרון" - דרך לחי בר - חציית כביש "אוניברסיטה-עוספייה" - סינגל המחצבה - מעל חורשת הארבעים - חציית כביש "אוניברסיטה-עוספייה" - שוויצריה הקטנה - סינגל נוף אורנים - בוסתן הכרמל - חניון יד לבנים - חציית כביש 721 - חניון צומת דמון - חציית כביש "אוניברסיטה-עוספייה" -סינגל נשר עליון - נחל נשר - סינגל היתדות - סינגל היערנים - חניון יער היערנים - דרך נוף הכרמל - בית היערן - רום כרמל - כביש "אוניברסיטה-עוספייה" -סינגל אלון - בקעת אלון - נחל אורן - הר שוקף - סינגל שוקף - חניון האגם

נקודת יציאה : חניון האגם

• רכיבה ב"כרמל הקלאסי" או "שוויצריה הקטנה" מזכירה לי תמיד משובחת
    קודם כל איזור בו טיילתי לאורך עשרות שנים כילד , נער , בחור צעיר וכמבוגר
    חלק קטן מהשבילים פרצתי במסגרת התנדבותית בחברה להגנת הטבע
    בשבילים אחרים יצא לי לנסות לכבות שריפה ב 1989
    באיזור זה הייתי רץ לפעמים ריצות סינגלים בשנות ה 80 וה 90 , הרבה לפני שריצה כזו הפכה לטרנד והרבה לפני שחזרתי לרכיבה על אופניים
    זהו איזור מרובה סינגלים שמשום מה לא מתפרסם כמו אתרי הסינגלים "המפורסמים"
    תפרתי מסלול מרובה סינגלים באיזור
  • יצאנו מחניון האגם (1) ומיד בגשר על נחל אורן (2) שבדיוק נמצא בשיפוץ והרחבה פנינו ימינה בכביש העולה לבית אורן
    בנקודה 3 פנינו שמאלה מהכביש לדרך 4X4 בסימון שבילים כחול המטפסת תחילה בקטע קצר בשיפוע גדול אבל אחרי כ 20-30 מ' השיפוע נהיה מתון וממשיך לרכס של בית אורן ומערבה
    בצומת הדרכים בנקודה 4 פנינו לדרך בכיוון בית אורן אליה נכנסנו בנקודה 5
    חצינו את בית אורן והמשכנו בכביש המוביל ליישוב עד צומת הפנייה לבית אורן ליד חוות הסוסים קט באלו בנקודה 6
  • פה נכנסנו שמאלה ל"שביל הג'יפים" דרך בסימון שבילים אדום
    תחילה דרך טובה לכל רכב עד חניון עם שולחנות קק"ל
    בהמשך דאבל כייפי זרוע אבנים
    בנקודה 7 מעל נחל כלח/גלים הדאבל מתחיל בירידה לנחל כלח עם נוף יפה משמאל ומוק עליו יפרח עוד מספר שבועות השושן הצחור
    מהעיקול של נחל כלח על גשרון שמשתלב בטבע בנקודה 8 מתחילים בטיפוס על הגדה הצפונית של נחל כלח
    הקטע הזה רכיב חלקית , יש קטעים קצרים זורמים ואז קטים סלעיים בהם מוליכים את האופניים
    סוף קטע זה בכניסה לסינגל בנקודה 9
  • פה רכבנו בסינגל שחטצה דרך סלולה וממשיך לדרך הסלולה הבאה בנקודה 10
    פה ניתן להכנס לסינגל מקביל לדרך , אבל הוא בדרך כלל סבוך מחוסר רכיבה ולכן דילגנו עליו ורכבנו בדרך הסלולה קטע קצר וחזרנו להמשך הסינגל בנקודה 11 המסומן מכאן בסימון שבילים שחור
    רכבנו בסינגל עד סופו בנקודה 13 בדרך הסלולה היורדת לחי בר
    הסינגל בדרך כלל זורם פרט לירידה קצרה של כ 10 מ' שמצריכה הליכה לפני חיבורו לאחת הדרכים ושוב ב 20 המטרים האחרונים לפני נקודה 13 בהם יש טיפוס מרגיז ודרדרתי ובלתי רכיב
  • עלינו ימינה בדרך הסלולה עד הצומת עם כביש רכס הכרמל בנקודה 14
    המשכנו בכביש לתחמנת הכיבוי והלאה עד נקודה 15
    פה נכנסנו ימינה לסינגל המחצבה
    זהו סינגל טכני בינוני שרברובו קטעים זורמים ומסתיים בחניון בכניסה לחורשת ה 40 בנקודה 16
    חצינו את החניון ומנקודה 17 יש סינגל קל שיורד עד החיבור לכביש רכס הכרמל בנקודה 18
  • חצינו את הכביש ורכבנו בדרכים הסלולות בשוויצריה הקטנה
    בנקודה 19 נכנסנו לסינגל נוף אורנים
    זהו סינגל טכני קל בעלייה סבירה שמסתיים בדרך הסלולה העליונה בנקודה 20
    מכאן רכבנו בסינגל בעלייה קשה שמצריכה הולכת האופניים בכיוון זה (בירידה יהיה מצויין)
    מנקודה 21 העלייה מתמתנת והרכיבה בו זורמת בעלייה קלה מקבילה לכביש רכס הכרמל
    בנקודה 22 הגענו ליד מבנה בוסתן הכרמל שהיה מסעדה בשנות ה 70
    משם דאבל דרומה שהופך לסינגל קל
    הסינגל חוצה את חניון יד לבנים וממשיך ברמה טכנית קלה עד הכביש לבית אורן בנקודה 23
  • חצינו את הכביש ורכבנו בסינגל לא ברור (כל השטח נוח לרכיבה) עד הכניסה לחניון צומת דמון בנקודה 24
    חצינו את הכביש "אוניברסיטה-עוספייה" ונכנסנו מצידו השני לדבל ומיד לסינגל נשר עליון
    זהו סינגל טכני בינוני שיורד עד דרך ה 4X4 בנחל נשר בנקודה 25
  • פה פנינו ימינה בדרך ובנקודה 26 נכנסנו לרצף הסינגלים הנהדר "היתדות" עד נקודה 27 וההמשך בסינגל "היערנים" שמסתיים בחניון יער היערנים בנקודה 28
    שני הסינגלים ברמה טכנית בינונית
    המשכנו בכבישי החניון עד דרך נוף הכרמל בנקודה 29
  • מכאן רכבנו מזרחה בדרך נוף הכרמל
    בנקודה 30 התחלנו לעלות בדרכי ה 4X4 לבית היערן
    בנקודות 31 סינגל קצר באיזור בית היערן והלאה בדרכי ה 4X4 לכפר רום כרמל בנקודה 32 ולכביש "אוניברסיטה- עוספייה" בנקודה 33
    פה פנינו ימינה על המדרכה במקביל לכביש עד נקודה 34 בה חצינו את הכביש ורכבנו בדרך 4X4 מקבילה לכביש מדרום עד תחילת סינגל אלון בנקודה 35
  • הקטע הראשון של סינגל אלון הוא לא רכיב לרובנו ולכן עקפנו את הקטע בדרכי ה 4X4 בנקודות 35
    בהמש סינגל אלון הוא רכיב ברובו הגדול (כ 95%) ברמה טכנית בינונית
    סופו של סינגל אלו בדרך בבקעת אלון שבנחל אורן בנקודה 36
  • פנינו שמאלה במעלה בקעת אלון עד צומת הדרכים בנקודה 37
    פה נכנסנו לדרך ה 4X4 המטפסת עד הר שוקף
    יש בה כמה קטעים מאד תלולים המצריכים הליכה
    הטיפוס המייגע מסתיים בדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים אדום בנקודה 38 קרוב לפסגת הר שוקף