Wednesday, April 04, 2018

בין כפר יונה למענית

תאריך :  4-4-2018

כפר יונה - שכונת שרונה החדשה בכפר יונה - כביש 57 - צומת ינוב - צומת בורגתה - נחל אלכסנדר - בית ספר יסודי קדם ליד בארותיים - ציר המוביל - נחל שכם - ליד גן יאשיה - תוואי המסילה המזרחית - שרידי גשר ופילבוקס על נחל בחן - כביש "בת חפר-גן יאשיה" - מקביל לכביש 581 - ליד תחנת הדלק הצפונית של כביש 6 - חצייה מתחת כביש 6 - ליד מגל - כביש 574 - ליד ג'ת - דרך ממזרח לכביש 6 - נחל חדרה - חצייה מתחת כביש 9 - דרך מקבילה לכביש 6 - חצייה מתחת כביש 6 - בקה אל ע'רבייה - כביש 574 - צומת מצר - סינגל השרשרת - סינגל הלולים - נחל נרבתא - "המסעדות" - צומת שער מנשה - כביש 6403 - נחל עירון - תלמי אלעזר - נחל חדרה - נחל יצחק - תל זרור - תוואי המסילה המזרחית - חצייה מתחת כביש 9 - נחל חדרה - נחל חביבה - סינגל חביבה - כביש גישה לשדה יצחק - תוואי המסילה המזרחית - ליד אחיטוב - כביש 581 - כביש "צומת אחיטוב-גן יאשיה" - ציר המוביל - נחל אלכסנדר - ליד מאגר משמר השרון - חניאל - כפר יונה

נקודת יציאה : בית בכפר יונה

משתתפים : לבד

• מזמן לא רכבתי בטיול ארוך
    החלטתי לנצל את מזג האוויר הנעים ולצאת לרכיבה ארוכה יחסית מהבית למענית וחזרה וגם לנסות לחקור כמה דרכים
    בגלל המחסור בגשמים הדרכים והתעלות יבשות או נמוכות וקל לעבור אותן כמו בקיץ
  • יצאתי מהבית בכפר יונה (1) ורכבתי מזרחה לשכונה החדשה שרונה (2) ההולכת ונבנית
    בנקודה 3 בקצה השטח הנבנה המשכתי בדרך עד ליד כביש 57 (נקודה 4)
    עליתי על הכביש ורכבתי מרחק קצר בשוליים עד צומת הכניסה לינוב בנקודה 5
  • פה חציתי את הכביש במעבר החצייה ורכבתי בדרך המקבילה לכביש מצפון עד כביש הגישה לבורגתה בנקודה 6
    מצידו השני המשכתי בדרך לנחל אלכסנדר
    רכבתי לאורך נחל אלכסנדר עד לגשר הכביש הפנימי הבא מבורגתא וחוצה את הנחל בנקודה 7
  • בנקודה 8 פניתי שמאלה לציר המוביל
    חציתי את נחל שכם (10 ס"מ מים) ומיד אחריו פניתי לדרך 4X4 לאורכו (9) מצפון עד שרידי סוללת המסילה המזרחית בנקודה 10
    מכאן המשכתי בדרך 4X4 שמימינה שרידי סוללת המסילה
    בנקודה 11 חציתי את ערוץ נחל בחן שמימינו שרידי גשר הרכבת והפילבוקס הבריטי ששמר עליו
    בנקודה 12 הגעתי לכביש "בת חפר-גן יאשיה"
  • חציתי אותו וכמה מ' ממזרח נכנסתי להמשך הדרך המקבילה לשרידי המסילה
    פה פניתי ימינה מדרום לנחל חדרה ובנקודה 26 חציצי על גשרון מעל נחל חדרה
    רכבתי מערבה בגדה הצפונית ועברתי מתחת כביש 6 בנקודה 27
    המשכתי עם הדרך המקבילה לכביש 9 שמטפסת ואז יורדת עד המעבר מתחת כביש 9 בנקודה 28
  • פניתי ימינה וטיפסתי בדרך המקבילה לכביש 9 מצפון ואז מתעקלת וממשיכה במקביל לכביש 6
    בצומת בנקודה 29 המשכתי צפונה , אבל בנקודה 30 יש מבוי סתום במטע והדרך המקבילה לכביש 6 נפסקת
    חזרתי לנקודה 29 ופניתי על הכביש הפנימי שעובר מתחת כביש 6 ובצומת הדרכים בנקודה 31 המשכתי בדרך ההולכת בשולי בקה אל ע'רבייה
    בנקודה 32 התחברתי לכביש 574
    רכבתי בכביש (זהירות , שוליים לא מי יודע מה , אבל אין ברירה) ומיד בצומת מצר בנקודה 33 פניתי לכיוון מצר ומיד אחרי תחנת הדלק נכנסתי לדרך שתחילתה שרידי סלילה מכביש ישן בנקודה 34
  • פה רכבתי בדרך המקבילה לכביש 6 ממערב ועולה בסוף לגבעה של מענית הקלאסית
    בנקודה 35 נכנסתי לסינגל השרשרת מהמשובחים של מענית
    המשכתי בהמשכו סינגל הלולים עד צומת הדרכים והסינגלים בנקודה 36
  • המשכתי בדרך צפונה אל הדרך המקבילה לנחל נרבתא מדרום בנקודה 37
    בנקודה 38 פניתי לכיוון ה"מסעדות"
    בנקודה 39 חציתי את כביש 574 בצומת נרבתא
    המשכתי בשולי הכביש
    פניתי שמאלה לדרך הצמודה לגדר המוסד הרפואי שער מנשה בנקודה 40
    בנקודה 41 יש מבוי סתום בגדר גבוהה ותוואי נחל נרבתא שכאן הוא מבוטן
    חזרתי לכביש בנקודה 40 והמשכתי לאורך כביש 6403
    בנקודה 42 פניתי לדרך 4X4 והתחברתי בנקודה 44 לכביש למתקן טיהור שפכים
    עדיף היה להמשיך עוד טיפה בכביש 6403 עד נקודה 43 ואז לפנות לכביש למט"ש
  • המשכתי עם הכביש ובנקודה 45 ממש לפני סופו במאגר פניתי ימינה בדרך 4X4 שחברה לדרך טובה בנקודה 46
    הדרך מובילה לתלמי אלעזר
    בנקודה 47 נכנסתי לשכונה החדשה של תלמי אלעזר ורכבתי ברחוב עד נקודה 48
    כאן פניתי שמאלה לדרך עד הדרך המסומנת בסימון שבילים כחול בנקודה 49
  • רכבתי בדרך למזרח דרום מזרח עד הגשרון בנקודה 50
    חציתי על הגשרון והמשכתי בדרכי שדות עד נקודה 51
    כאן חציתי תעלה במעבר רדוד שלא הצריך הרטבת רגליים והמשכתי בדרכי שדות עד חיבור לדרך ליד תל זור בנקודה 52
    מכאן התחברות לדרך המקבילה למסילה המזרחית בנקודה 53
  • רכבתי לאורך תוואי המסילה המזרחית ואז הדרך הטובה יותר מתעקלת מזרחה עד מעבר מתחת לכביש 9 בנקודה 54
    המשכתי בדרך מזרחה בנקודה 55
    בנקודה 56 הדרך חסומה בגדר בקר ויש כעדר פרות שרועה שם)
    המשכתי בדרך עד נחל חדרה בנקודה 57
    פה ניסיתי לבדוק אם יש דרך מקבילה לכביש 581 ולכן חציתי בגשרון את נחל חדרה והמשכתי בדרך מצפון לו עד נקודה 58 שם אי אפשר להמשיך צפונה כי אין דרך אלא רק כביש 581
    חזרתי חרה לנקודה 57 ורכבתי בדרך נוף נחל חביבה
    בנקודה 59 פניתי מהדרך לסינגל חביבה ורכבתי בו עד סופו בנקודה 60 בכביש הגישה לשדה יצחק
  • פה פניתי לשדה יצחק בכביש הגישה למושב
    בעיקול הכביש בנקודה 61 נכנסתי לדרכי 4X4 עד חיבור לתוואי המסילה המזרחית בנקודה 62
    רכבתי בתוואי המסילה עד ליד כביש 581 בנקודה 63
    רכבתי בדרך מקבילה לכביש עד שהיא מתפוגגת בנקודה 64
    מכאן קטע קצר בשולי הכביש עד צומת אחיטוב בנקודה 65
  • פניתי לכביש לכיוון גבעת יאשיהו שהוא גם על תוואי המוביל הארצי
    רכבתי בשולי הכביש עד חיבור לדרך של ציר המוביל בנקודה 66
    המשכתי בציר המוביל עד צומת הדרכים בנקודה 67
    מכאן בדרכי שדות עד הגשרון מעל נחל אלכסנדר בנקודה 68
  • רכבתי לאורך נחל אלכסנדר דרומה ובצומת הדרכים בנקודה 69 ליד מאגר משמר השרון פניתי לדרך טובה מערבה
    בנקודה 70 פניתי לדרך קצת חולית בין מטעים ושדות דשא מלאכותי עד צומת הכניסה לניאל בנקודה 71
    חציתי את חניאל ברחוב הראשי והמשכי בו עד צומת הכניסה לחניאל מכביש 57 בנקודה 72
  • מכאן במדרכות ובטיילות עמקבילות לכביש 57 עד נקטדה 73
    מכאן בסמטאות וחובות כפר יונה עד הבית (1)