Friday, May 04, 2018

צפונה

תאריך :  4-5-2018

חניון לאה ויצחק רבין ביער ברעם - חציית כביש 899 - הר שפרה - ליד כביש 8967 - ליד השער האחורי של ברעם - נחל ברעם - דרך לחוות מתיתיהו - ליד יראון - יקב הגליל - כביש 8967 -  ליד אביבים - כביש 899 - צומת עלייה למלכייה - ליד תל קדש - עתיקות קדש - שרידי המקדש בקדש - בקעת קדש - כביש 8977 - דישון - עין דישון - נחל דישון - חציית כביש 886 - תחנת שאיבה עין אביב - שדה אליעזר - צומת יסוד המעלה - תחנת דלק מזרחית לצומת יסוד המעלה

נקודת יציאה : חניון לאה ויצחק רבין ביער ברעם

נקודת סיום : תחנת דלק בצומת יסוד המעלה

משתתפים : 5 (ירון חתך בנחל דישון במעלה הנחל חזרה לנקודת ההתחלה)

טיפוס מצטבר : 656 מ'

ירידות מצטברות : 1192 מ'

• התחזית המוזרה לששי של יום חם מאד עם סיכוי לגשם הביא אותי לחפש רעיון למסלול שיהיה באיזור "קריר" יחסית וגם שבוץ מפתיע לא יפריע
    החלטתי על טיול באיזור הגליל העליון הגבוה כשרוב המסלול בגסהים של 600-800 מ' מעל פני הים והרבה דרכים סלולות ואז נחל שאין בעיה לרכב בו בגשם
    גשם לא היה , אבל החום באיזור היה נסבל בזכות הגובה בעיקר
    התחלהו את הרכיבה בטנפרטורה של פחות מ 20 מעלות
  • יצאנו מחניון לאה ויצחק רבין (1) ופנינו בכביש שמאלה ומיד ימינה בנקודה 2 לדרך לבנה שעולה לכיוון הר שפרה
    רכבנו במעלה הדרך שחלקה סלול עד צומת הדרכים בנקודה 3
    פנינו שמאלה לדרך שמובילה למגדל התצפית בהר שפרה (4)
    מראש המגדל תצפית נהדרת של 360 מעלות על כל האיזור
  • מכאן חזרנו באותה דרך ךצומת בנקודה 3 והלאה בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 5
    כאן מספר מטרים לפני המפגש עם כביש הצפון הישן 8967 פנינו לכביש פנימי המקביל לכביש הצפון הישן
    בנקודה 6 חלפנו על כניסה אחורית לברעם
    רכבנו בכביש עד נקודה 11 בה שער אחורי של יראון
    והלאה בכבישים הפנימיים עד חיבור לכביש הצפון הישן בנקודה 12
  • פה פנינו ימינה ורכבנו בשולי הכביש שבו מעט תנועה
    אחרי העיקולים , מעל , מעבר לגבול נמצאת מרון א ראס בה יש דגם של הר הבית שנראה למרחוק
    נקודת עצירה טובה יש בנקודה 13
    חלפנו על פני מושב אביבים מימיננו והתחברנו לכביש הצפון בצומת בנקודה 14
  • מכאן דהירה בכביש הצפון שלו שוליים רחבים בד"כ
    תחילה טיפוס סביר אבל בהמשך ירידה שבקלות מגיעים בה למהירויות של מעל 60 קמ"ש
    בנקודה 15 חלפנו על פני הכניסה למלכיה
    הפעם לא עלינו לאיזור אתר ההנצחה לקרבות מלכייה במלחמת השחרור בהם ביקרנו בטיול כאן בשנה שעברה
    אחרי צומת עלייה אחורית למלכיה מתחילים פיתולים בכביש בירידה לקדש
    בפיתולים אין כמעט שוליים לכביש אבל יש מעט מאד מכוניות בכביש
    בנקודה 16 פנינו שמאלה לעתיקות קדש (יש שלט חום תל קדש)
  • רכבנו מנקודה 16 בשביל מונגש לאיזור בו היו שרידי מוזוליאום לפני סוף המאה ה 19 (צוייר ע"י קיצ'נר) , אבל כבר בשנת 1900 הוא היה הרוס לגמרי כמו היום , כי הכפריים השתמשו באבניו בבניין הכפר קדיס שהיה כאן
    המשכנו לריכוז הסרקופגים המרשים והלאה לשרידי המקדש הרומי המרשים (17) שנבנה כנראה לכבוד האל בעל שמין - כאן כחלק מעיר המתים שהיתה כאן
  • אחרי הסבר שלי על המקום חזרנו לחיבור לכביש בנקודה 16
    פנינו שמאלה ורכבנו בכביש ומיד בנקודה 18 פנינו לדרך דרומה
    בנקודה 19 חברנו בצומת לכביש 8977 בו פנינו ימינה ומיד בנקודה 20 פנינו לכביש פנימי שמוביל למושב דישון
    נכנסנו למושב דישון בשער בנקודה 21
  • פה רכבנו בתוך גדר המושב בכביש ההקפי עד לשער (השער היה פתוח , בד"כ יש פה פשפש פתוח בלבד) בנקודה 22
    מכאן ירידה בדרך ה 4X4 היורדת לנחל דישון
    בנקודה 23 עצרנו בעין דישון
    זהו מעיין נהדר השופע כל השנה
    הפעם המים בו היו גבוהים יותר מהרגיל ולא יכולנו לעמוד בתוכו
    נכנסים אליו תוך ירידה לבור עם סולם ואז עוברים בפתח למבנה המעיין המקורה והמרשים (ראה תמונות)
  • מהמעיין המשכנו בדהה בירידה הטכנית עד ערוץ נחל דישון בנקודה 24
    מכאן רכיבה בדרך ה 4X4 של נחל דישון
    כרגיל הדהירה בנחל כייפית ומאתגרת
    בנקודה 25 חצינו את כביש 886 והמשכנו בדהירה בנחל
    בנקודה 26 בצומת הדרכים בנחל טיפסנו בדרך שיש בה קטע סלול והמשכנו בדרך עד הצומת בנקודה 27
  • פה פנינו שמאלה לדרך טובה שיורדת לערוץ נחל דישון ונכנסת למושב שדה אליעזר אחרי חציית הנחל בנקודה 28
    מכאן דרך המושב עד צומת יסוד המעלה בנקודה 29
    חצינו את הדרך ברמזור והמשכנו אל האוטו שחנה בחנייה הגדולה ליד תחנת הדלק ממזרח לכביש 90