Friday, May 11, 2018

איפה האירנים ?

תאריך :  11-5-2018

חנייה בהר בנטל - תצפית הר בנטל - סינגל בנטל - סינגל סובב בנטל - כביש לוע הר אביטל - כביש 98 - צומת זיוון - עין מוקש - כביש 98 - צומת זיוון - שביל עוקף עין זיוון - סינגל שביל הגולן - כביש "מרום גולן-הר אביטל" - ליד מרום גולן - סינגל מרום גולן - צומת פורן - כביש 959 - אל פורן - אל היש אשמליה - כביש 978 - ליד ביר בלוע - קלע - סירת א דיב - ציר הנפט - וודי מע'רה - וודי אבו ג'יל - נחל ספר - ליד שמיר - כביש 918 - כביש 9779 - הבנייס - הירדן - שדה נחמיה - טיילת עמי - כפר בלום

נקודת יציאה : חנייה בראש הר בנטל (ליד "קופי ענן")

נקודת סיום : חניון של קייקי כפר בלום

טיפוס מצטבר : 347 מ'

ירידות מצטברות : 1418 מ'

• בתחילת השבוע דיברו על יום ששי חם מאד ולכן חיפשתי רעיון לטיול באיזור גבוה וקריר עם אפשרויות רחצה
    תכננתי טיול במרכז החלק המזרחי של הגולן , אבל כשהחלו העניינים להתחמם האיזור מבחינה בטחונית וחלק גדול מהאתרים המתוכננים היו ממזרח לכביש 98 , והבנתי שהצבא חוסם חלק מהאתרים ממזרח לכביש שיניתי לטיול אחר שתכננתי לגולן והפעם טיול מרובה ירידות מהר בנטל לכפר בלום
    גם התחזית הצפוייה השתנתה כך שזה התאים
  • מהחנייה (1) רכבנו לתצפית בראש הר בנטל (2)
    שם צפינו על השקט שמסביב ולא ראינו אירנים
    התחברנו לדאבל ליד מבנה שירותים בנקודה 3 שבמהרה הופך לסינגל בנטל
    זהו סינגל משובח ששיפועו הולך ומתגבר שחושף נופים נהדרים של הגולן הצפוני ומבט על החרמון וסוריה
    החלק התחתון של הסינגל , כ 30 מ' לא רכיב ובסוף יש ירידה מעצבנת של מספר מטרים עם מעקה בטיחות אל החפיר שמקיף את התל
    חברנו לחפיר בנקודה 4 וממנו המשכנו בסינגל סובב בנטל הנהדר
    ניתן לרכב בסינגל בתוך הסוללה או על הסוללה או לערבב בין שניהם מדי פעם
    בנקודה 5 ירדנו בסינגל/דאבל עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 6 ומכאן חיבור לכביש המשובש העולה מלוע הר אביטל בנקודה 7
    ירדנו עם הכביש עד חיבור לכביש 98 בנקודה 8
  • רכבנו מכאן דרומה בכביש 98 לצומת זיוון בנקודה 9
    והלאה עם הכביש מזרחה עד הפנייה לעין מוקש בנקודה 10
    רכבנו עם דרך ה 4X4 החסומה לרכב ע"י תלולית עד עין מוקש (11)
    עין מוקש היה מלא כמעט עד סופו - לא זוכר שראיתי אותו כל כך מלא
    כמובן שחינו בבריכה הנהדרת והגדולה
  • חזרנו חזרה בדרך לנקודה 10 על כביש 98 והלאה לצומת זיוון (9) וימינה (צפונה) עד הפנייה לדרך בנקודה 12
    מכאן טיפוס בדרך שעוקפת א עין זיוון מצפון על מרגלות הר אביטל
    בנקודות 13 עוברים שתי גדרות רעועות שניתן לדלג עליהן ורוכבים הלאה בדבל מצויין שיורד מערבה
    במקום המפגש שלו עם שביל הגולן פנינו ימינה לשביל הגולן בנקודה 14
  • פה רכבנו בסינגל שביל הגולן
    הקטע הראשון של כ 300 מ' מצריך מדי פעם ירידה מהאופניים , אם כי הרוב רכיב (חבל שלא מכשירים אותו לרכיבה , סה"כ צריך להזיז אבנים)
    ההמשך מכאן רכיב לחלוטין פרט לשתי חציות של צינור מים שצריך לדלג מעליו
    בנקודה 15 חברנו לכביש המוליך מהר אביטל למרום גולן והלאה צפונה
    רכבנו בכביש עד הפנייה לסינגל מרום גולן בנקודה 16
  • רכבנו את חציו הראשון של הסינגל , נחמד אבל פיתולים מיותרים ליצירת קילומטרג'
    היה עדיף כמו בהרבה מקרים לעשות סינגל ארוך הרבה יותר שיחשוף את נופי הגולן הנהדרים (לדוגמא סינגל בתוואי של אחד המסלולים היורדים מהגולן שעשיתי)
    בנקודה 17 בצומת בסינגל עם דבלים עצרנו
    כאן יש מספר ספסלים ומוצגות תמונות החיילים בני מרום גולן שנפלו במלחמות ישראל
    מכאן ירדנו בדבל/דרך 4X4 עד חיבור לכביש 9881 בנקודה 18
    רכבנו בכביש עד צומת פורן בנקודה 19
  • פנינו שמאלה בכביש ומיד בנקודה 20 פנינו לדרך 4X4 טובה בחלקה הראשון שחוצה את איזור אל פורן
    בצומת הדרכים בנקודה 21 פנינו שמאלה ודהרנו במורד הדרך עד חיבור לכביש 978
    רכבנו צפונה בכביש עד נקודה 23
    פה פנינו שמאלה ורכבנו בדרך ה 4X4 הטובה ליד שרידי המחנה הסורי שהיה בקלע
    כאן לפני הרבה שנים היה תרגיל המנהיגות עליו פיקדתי בבה"ד 1 כחלק מההכשרה להיות קצין חי"ר
    דהרנו עד צומת הדרכים בנקודה 24
  • פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 שיורדת ויורדת אל עמק החולה
    בתוואי הזה עלתה במלחמת ששת הימים חטיבה 8 בקרב קשה בדרכה מגבעת האם שבעמק לקלע
    בנקודה 25 יש "שיני דרקון" לחסימת טנקים שהיה חלק ממגנן הנ"ט הסורי שליד סירת א דיב
    חצינו את שרידי הכפר סירת א דיב וחברנו לציר הנפט בנקודה 26
    ציר הנפט מלווה את צינור הנפט שהוביל נפט מסעודיה לזהרני - TAP Line
  • דהרנו במורד ציר הנפט עד נקודה 27
    פה פנינו לדרך 4X4 טובה שיורדת לכיוון שמיר
    בנקודה 28 ירדנו בדבל דרדרתי לעמק
    בגלל שמגיעים קרוב לכביש אבל אין מעבר רכבנו עם הדבל שהופך דרך 4X4 עד חיבור לכביש 918 בנקודה 29
  • רכבנו בכביש צפונה ובצומת בנקודה 30 פנינו מערבה בכביש 9779
    פנינו בנקודה 31 לדרך טובה עד הבנייס בנקודה 32
    רכבנו בדאבל על הגדה המזרחית של הבנייס
    בנקודה 33 רכבנו דרך פשפש עם השביל ליד בית הקברות של קיבוץ שדה נחמיה
    בהמשך ליד גדר הקיבוץ השביל עובר מימינו (34) וחובר לכביש הגישה לקיבוץ בנקודה 35
    המשכנו ופנינו לשביל הטיילת בנקודה 36
    עוברים מתחת גשר יוסף ורכבנו בטיילת עמי
    אחרי כ 100 מ' עצרנו ליד הירדן ונכנסנו לרחצה אחרונה בטיול בנקודה 37
    חזרנו לטיילת ובגשר הכניסה של הטיילת לכפר בלום (38) פנינו לקייקי כפר בלום ולאוטו בחנייה של אתר הקייקים בנקודה 39