Friday, May 25, 2018

מדרום ומזרח לכנרת

תאריך :  25-5-2018

ליד בית הקברות של בית זרע -שער כניסה לבית זרע - צומת כניסה לבית זרע - חצייה מתחת כביש 90 - כביש גיש למסדה ושער הגולן - שביל צופה כנרת - דרך המערכת ליד הירמוך - תל דובר - כביש 98 - דרך לגבעת גולני - גבעת אבנר - מאחורי תל קציר - גבעת השולחן - סינגל שריר - עין שווירח - אנדרטת הטייסים הטורקים - כביש סובב כנרת - שביל סובב כנרת - האון - חניון נופש האון - שיני דרקון מדרום להאון - מעגן - שביל אופניים סובב כנרת - צמח - ליד דגניה א' - ירדנית - אתר "רוב רוי" - סינגל הירדן הדרומי - ביתניה תחתית - דגניה ב' - ליד בית קברות של בית זרע

נקודת יציאה : ליד בית הקברות של בית זרע

טיפוס מצטבר : 367 מ'

• במאי 2015 נהרג חברנו לרכיבה עובד אפרת בתאונת דרכים כשנהג במכוניתו
    מאז בכל שנה אנחנו רוכבים במסלול שמסתיים בבית הקברות בבית זרע בו הוא קבור ומצטרפים לאזכרה יחד עם משפחתו
    לכן השנה תכננתי מסלול בהתאם
    עוד על עובד ניתן לקרוא בבלוג שלי
    סה"כ טיול קצר וקל בגלל אילוצי הזמן , 32 ק"מ וקצת פחות מ 400 מ' טיפוס מצטבר
    מצגת לזכרו של עובד
  • יצאנו מבית הקברות של  בית זרע (1) ורכבנו בדרכים הסלולות לשער הכניסה לקיבוץ בית זרע (2) והלאה לצומת הכניסה לכיוון היישוב מכביש 90 בנקודה 3
    רכבנו בשביל האופניים המקביל לכביש ממערב ובנקודה 4 עברנו במעבר מתחת לכביש והמשכנו בשביל אופניים מצפון לכביש הגישה לקיבוץ מסדה ושער הגולן
    בנקודה 5 פנינו שמאלה לדרך סלולה
  • מכאן רכיבה בדרכים שרובן סלולות
    הן סלולות כי בסוף שנות ה 60 ותחילת ה 70 היה פה חשש ממיקוש שמחבלים שחדרו מירדן היו מניחים
    בנקודה 7 הגענו לדרך המערכת
    רכבנו לאורך דרך המערכת עד חיבור לכביש 98 בנקודה 8
  • רכבנו במורד כביש 98 ומיד בנקודה 9 פנינו לדרך סלולה ימינה לכיוון גבעת גולני
    בנקודה 10 ירדנו שמאלה לדרך 4X4 לגבעת אבנר
    איזור זה היה איזור בו נערכו תקריות גבול רבות בתקופת המלחמה העל המים מול הסורים לפני מלחמת ששת הימים
    בנקודה 11 פנינ ימינה לדרך 4X4 שמתחילה בטיפוס
  • טיפסנו בדרך ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 12
    המשכנו בטיפוס בדרך 4X4 הבנוייה בסלע הקרטון לגבעת השולחן
    השיפועים לעתים מאד תלולים
    בנקודה 13 עזבנו את הדרך המסומנת בסימון שבילים ירוק לטובת סינגל שריר
  • סינגל שריר הוא סינגל נהדר שיורד כ 2/5 מהירידה מהגולן
    הוא ברמה טכנית בינונית
    רכבנו בו עד עין שוירח בנקודה 14
    אחרי רחצה בבריכה היפה (שיכלה להיות אף יותר יפה ועמוקה אם רט"ג לא היו מנמיכים אותה בכוונה) המשכנו בסינגל הכייפי שחושף נופים יפים של הכנרת
    בנקודה 15 מסתיים הסינגל בדרך 4X4
    רכבנו צפונה עם הדרך עד אנדרטת הטייסים הטורקים בנקודה 16
    פה התרסקו שני טייסים טורקיים במאי 1914 שניסו לשבור שיא בטיסה במטוס בלריו XI מאיסטנבול לאלכסנדריה והתרסקו כאן
  • מפה דהרנו בירידה בדרך טובה עד כביש סובב כנרת בנקודה 17
    חצינו את הכביש (זהירות !) ורכבנו צפונה בשביל האופניים הסלול עד נקודה 18
    פה רכבנו לכיוון הכנרת בשולי הקיבוץ  עד חיבור לשביל סובב כנרת שפה עובר במערב הקיבוץ בנקודה 19
  • שביל סובב כנרת שיש לו סימון שבילים מיוחד עובר על מה שהיה קו החוף של הכנרת וכרגע נמצא יותר מ 100 מ' מקו החוף הנוכחי
    כאן הוא סינגל ומדי פעם עולה לדרך דרך הקיבוץ וחניון הנופש
    בנקודה 20 , יש ליד ערוץ קטן שיורד מאיזור הר נמרון עד לכנרת , ריכוז של "שיני דרקון"
    "שיני הדרקון" האלה היו כנראה מחסום נגד טנקים שנבנה ע"י הבריטים כחלק מתוכנית המבצר האחרון (מצדה בכרמל ....) ב 1941 עת חששו מפלישה נאצית לארץ
    היה חשש שרומל יתקדם ממצרים לדרום הארץ , או שהגרמנים מהקווקז יתקדמו דרך לבנון וסוריה שהיו שייכות לצרפת של ווישי
    החשש פג עם כיבוש לבנון וסוריה ע"י הבריטים ביוני-יולי 1942
  • המשכנו ברכיבה בשביל ולעתים בדרך שמעליו קרוב לכנרת
    מנקודה 22 רכבנו מזרחה ליד הגדר הצפונית של קיבוץ מעגן ונכנסנו דרך שער אחורי של מעגן ליד כביש 90
    יצאנו מקיבוץ מעגן בנקודה 23
  • המשכנו ברכיבה בשביל האופניים המקביל לכביש סובב כנרת בצידו הצפוני עד צומת הפנייה לדגניה א'
    מכאן אין שביל והמשכנו בשולי הכביש עד הפנייה לירדנית ולקבוצת כנרת בנקודה 24
  • רכבנו לכיוון כנרת ובכניסה למגרש החנייה של ירדנית בנקודה 25 פנינו דרומה והמשכנו בדרך 4X4 מנקודה 26 לכיוון אתר "רוב רוי"
    אחרי אתר הקייקים "רוב רוי" נכנסנו בנקודה 27 לסינגל חמוד שעובר ליד הירדן
    הסינגל מסתיים בנקודה 28 בדרך 4X4 ליד ביתניה עלית
    בצומת הדרכים בנקודה 29 התעקלנו עם הירדן ועצרנו בנקודה 30 לרחצה
    פה הירדן עמוק ואפשר לקפוץ למים ממספר מקומות
  • מכאן רכבנו בדרך ה 4X4 ונכנסנו דרך פשפש בגדר של דגניה ב'
    רכבנו דרך שולי הקיבוץ ליד בריכת השחייה ויצאנו מהקיבוץ בפשפש אחר
    כל הקטע בדגניה ב' בנקודות 31
    מדגניה ב' רכבנו בדרכי 4X4 עד ליד בית הקברות של בית זרע (1)