Friday, June 01, 2018

דובדבנים 2018

תאריך :  1-6-2018

חנייה של הג'ובה הגדולה - ג'ובת אל כבירה - שמורת יער אודם - חרבת דובדבן - כביש 978 - כביש גישה לאודם - מורדות הר אודם - שביל הגולן - יער הארזים - אנדרטת פלס"ר 7 - חציית כביש 98 - כביש לחרמונית - בוקעתה - מרגלות תל שועיפרי - מרגלות הר וורדה - וואדי אבו סעיד - מרגלות תל אל מנפוחה - מרגלות הר רם - בקעת יעפורי - נחל סער - שולי מג'דל שמס - כביש גישה לנמרוד - נמרוד - נבי איליה - תצפית נבי איליה - כביש 98 - מצפון לברכת רם - מדרום לברכת רם - מסעדה - יער אודם - כביש 98 - חניה של הג'ובה הגדולה

נקודת יציאה : חנייה של הג'ובה הגדולה

טיפוס מצטבר : 728 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• מאז 2007 אני משתדל בכל שנה לערוך טיול דובדבנים בצפון הגולן בעונה זו של סוף מאי או תחילת יוני
    גם הפעם תכננתי מסלול כזה
    כמובן שכל טיול , למרות היותו באותו איזור , הוא במסלול שונה ועובר באתרים חדשים או אחרים מהפעמים הקודמות
  • יצאנו מהחנייה של הג'ובה הגדולה (1) שליד היישוב אודם
    ירדנו בשביל הסלול אל התצפית על הג'ובה הגדולה בנקודה 2
    אחרי הסבר שלי על הווצרות הג'ובה המשכנו בסינגל טכני בינוני ביער אודם עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 3
    טיפסנו בדרך ה 4X4 עד חיבור לכביש 978 בנקודה 4
  • פנינו שמאלה בכביש ומיד בצומת הכבישים בנקודה 5 פנינו ימינה בכביש המטפס ליישוב אודם
    בנקודה 6 עזבנו את הכביש ופנינו שמאלה והתחלנו בטיפוס תלול בדרך 4X4 מצפון ליישוב אודם
    המשכנו סביב אודם בלי לעלות לכיוון הר אודם
    בדרך ה 4X4 בנקודה 7 פנינו ימינה (דרומה) בסימון שביל הגולן וירדנו עד צומת הדרכים בנקודה 8
    פה פנינו שמאלה בדרך ה 4X4 שמטפסת במתינות ובמהרה נכנסת ליער ארזים ומסתיימת בסופו של דבר באנדרטה ללוחמי פלס"ר 7 שנפלו במלחמת יום הכיפורים (נקודה 9)
  • חצינו את כביש 98 ורכבנו בכביש המשובש לכיוון החרמונית
    בצומת בנקודה 10 פנינו שמאלה בדרך לכיוון איזור בתי הספר החדש של בוקעתה בשבאיזור נקודה 11
    פה פנינו שמאלה בכביש לכיוון הכפר
    יפה לראות שעל המדרכה מצוייר סימון לשביל אופניים - כן ירבו
    בנקודה 12 פנינו ימינה לדרך והלאה ברצף דרכים שחלקן סלולות סביב תל א שעיפרי והלאה למרגלות הר וורדה
    חלפנו על פני צומת דרכים סלולות בין מטעי התפוחים/חבושים ודובדבנים והגענו לצומת הדרכים בנקודה 14
  • פה פנינו שמאלה ודהרנו במורד הדרך והלאה צפונה עד חיבור לדרך שעזבנו בנקודה 14 בנקודה 16
    מכאן טיפוס בדרך כשנפתח נוף יפה של החרמון ממולנו
    בנקודה 17 פנינו שמאלה וירדנו בדרך שמגיעה לצומת בנקודה 18 ממנה יש ירידה תלולה לבקעת היעפורי המלאה מטעים נהדרים
    בנקודה 19 פנינו שמאלה במקביל לנחל סער
    פה עוברים קרוב מאד לגדר המערכת בצומת אותה עברנו
    דהרנו עם הדרך עד כביש פנימי בנקודה בנקודה 20
    חצינו את הכביש והמשכנו בדרכים בין המטעים ובתי אריזה עד כביש 98
  • חצינו את כביש 98 בנקודה 21 והתחלנו בטיפוס בכביש פנימי תלול עד חיבור לכביש לנמרוד בנקודה 22
    פה פנינו ימינה וחלפנו במהרה ליד מחשוף גדול של אבן חול
    החרמון בו רכבנו באיזור זה עשוי סלעי משקע ימיים ובגלל התרוממותו חשף כאן אבן חול בדומה למה שאנו רואים במכתשים (נקודה 23)
    רכבנו בכביש עד עמדה מול היישוב נמרוד בנקודה 24
    פה עצרנו להפסקה ותצפית
  • אחרי התצפית הנהדרת על עמק היעפורי וברכת רם ובכלל , תצפית של יותר מ 270 מעלות ירדנו בדרך טובה לכיוון אתר הקדוש הדרוזי נבי איליה שבנקודה 26
    טיפסנו בעלייה קצרה ותלולה עד נקודת תצפית טובה מערבה בנקודה 27
    חזרנו לנקודה 26 והמשכנו בירידה בדרך סלולה ומנקודה 28 בדרך 4X4 עד כביש 98 בנקודה 29
    פנינו ימינה בכביש ומיד עזבנו אותו שמאלה בצומת הכביש בנקודה אל הצומת בנקודה 30
  • פנינו שמאלה במעלה הכביש (ניתן לרכב חלק במדרכה משמאל)