Friday, June 15, 2018

דרום הגולן

תאריך :  15-6-2018

ליד דרך הכניסה לעין אי"ה - ליד דבוסייה - ליד מאגר יקוצה - סהם א דנון - דרך המערכת מעל הרוקאד - חציית נחל נוב - שמורת אחו חיספיה - סיל חיספין - כביש 98 ליד רמת מגשימים - רמת מגשימים - כביש 808 - בג'וריה - כביש גישה לנטור -שביל סובב נטור -בויות אבו רוג'ום - מעל נחל סמך - בית הכנסת באום אל קנטיר - מעיין הקשתות באום אל קנטיר - שביל סובב נטור - זולה מעל מפגש נחל סמך ונחל אל על - קסר ברדוויל - שביל אופניים של דרום הגולן - בריכת חיספין - חיספין - שביל אופניים דרום הגולן - נוב - שביל אופניים דרום הגולן - עין אל על (עין נוב) - שביל אופניים דרום הגולן - חניון נחל אל על - כביש גישה לאל על - כביש 98 - צומת כניסה למיצר - ליד מיצר - עין אי"ה - ליד דרך הכניסה לעין אי"ה

נקודת יציאה : ליד דרך הכניסה לעין אי"ה

טיפוס מצטבר : 494 מ'

• זהו סיבוב משובח בדרום רמת הגולן
    חלקים רבים מהטיול מישוריים ויש הרבה חלקים סלולים או סלולים חלקית ולכן הטיול מהיר יחסית
    כמובן המסלול כולל מספר מעיינות משובחים ואתר עתיקות מרשים - אום אל קנטיר
  • יצאנו מהצומת בה נכנסת דרך העפר לעין אי"ה בנקודה 1
    טיפסנו בכביש העולה לכיוון מיצר ובצומת בנקודה 3 פנינו בדרך ימינה
    הדרך עוברת על שולי הרמה
    בנקודה 4 נכנסנו לדרכי שדות שהובילו אותנו עד לפגישה עם כביש המערכת בנקודה 5
  • מכאן רכבנו ליד כביש המערכת שעובר ליד הגדר עד צומת הדרכים בנקודה 6
    המשכנו מכאן בדרך סלולה והלאה בדרכי מטעים ושדות ושוב דרכים סלולות עד נקודה 9 בה פגשנו את כביש 98 ליד היישוב רמת מגשימים
  • רכבנו ימינה בכביש ומיד בנקודה 10 נכנסנו בשער צדדי לקיבוץ לאיזור הרפתות
    המשכנו בדרך הסלולה חלקית ויצאנו מרמת מגשימים בנקודה 11 והלאה עד חיבור לכביש 808 בנקודה 12
    המשכנו עם הכביש ובין נקודות 13 רכבנו על שרידי כביש ישן מצפון לכביש 808 ואז שוב בכביש עד צומת הפנייה לנטור ליד בג'וריה בנקודה 14
  • רכבנו בכביש הגישה לנטור עד נקודה 15
    פה פנינו לדרך 4X4 שמסומנת בסימון שבילי אופניים צהוב ונקראת סובב נטור
    הדרך עוברת פה ושם ליד דולמנים ומלווה את נחל סמך שמתחתיה
    בנקודה 16 הגענו לאתר אום אל קנטיר ונכנסו אליו דרך פשפש בגדר
    ירדנו לאתר בית הכנסת התלמודי המשוחזר לתפארת (17)
    פה נתתי הסבר על בית הכנסת
  • המשכנו תחילה למעיין עם הקשתות המרשימות
    לאחרונה נבנו פה עוד בריכות וטבלנו באחדות מהן (18)
    סביר שבעתיד לא יהיה ניתן לשחות בבריכות כי האתר יהיה אתר סגור ומסודר
    עלינו חזרה עד לפשפש בגדר בנקודה 19
  • מכאן בדרך 4X4 שמסומנת בסימון שבילים כחול , גם היא חלק משביל סובב נטור
    בנקודה 0
    2 הגענו לזולה עם נדנדה בנקודת תצפית מצויינת על המצוק שבמפגש נחל סמך ואל על
    פה ראינו מספר נשרים מנסים לתפוס טרמיקות (ראה תמונות)
  • המשכנו מהזולה וחלפנו על פני מערום האבנים העצום קסר ברדוויל והמשכנו עם דרך ה 4X4 של סובב נטור עד נקודה 21 בה הדרך הופכת לדרך לבנה טובה
    בנקודה זו יש ירידה מסומנת בסימון שבילים כחול שיורדת לערוץ נחל אל על לכיוון המפל השחור (לא רכיב כמובן)
    בנקודה 22 פגשנו את שביל האופניים הסלול שמגיע מכיוון נטור
    פנינו בו ימינה ורכבנ איתו עד הפשפש לכניסה לחיספין בנקודה 23
  • חצינו את חיספין במקביל לגדר המערבית ויצאנו מהפשפש בנקודה 24 להמשך שביל האופניים הסלול של יישובי דרום הגולן
    בנקודה 25 נכנסנו לנוב דרך פשפש ואחרי רכיבה ביישוב יצאנו ממנו בפשפש בנקודה 26
    בנקטדה 27 בפנייה בזווית 90 מעלות בשביל פנינו ימינה ועברנו שער הולכי רגל ואחריו סינגל קצר של כ 100 מ' שבסופו לא ניתן לרכב
    השארנו שם את האופניים וירדנו רגלית עוד כמה עשרות מטרים עד לעין אל על (עין נוב) הנהדר בו התרחצנו (ראה תמונות) (נקודה 28)
  • עלינו חזרה עד שביל האופניים הסלול בנקודה 27
    המשכנו עם השביל מעל נחל אל על ליד אבני איתן והלאה עד לחניון בכניסה לנחל אל על בנקודה 29
    פנינו בכביש הגישה לאלי עד עד צומת אל על בנקודה 30
    פנינו ימינה בכביש 98 עד נקודה 31
  • פה נכנסנו לדרכי מטעים ושדות עד חיבור לכביש 98 בנקודה 32 לא רחוק מצומת אפיק
    רכבנו עם הכביש מרחק קצר עד צומת הפנייה למיצר בנקודה 34
    מכאן תכננתי להמשיך לעין פיק שבנקודה 33 , אבל החלטתי לוותר ולהמשיך למיין הבא עין אי"ה
    רכבנו בכביש הגישה למיצר ובצומת הכניסה ליישוב בנקודה 35 המשכנו ופנינו עם הכביש בנקודה 3 עד הצומת בנקודה 2
    מכאן ירידה מהירה בה הגעתי ל 60 קמ"ש עד הדרך הנכנסת לכיון עין אי"ה (1)