Monday, June 04, 2018

בית גוברין

תאריך :  4-6-2018

תחנת דלק בצומת בית גוברין - חציית כביש "צומת גוברין-בית ניר" - נחל גוברין - מרגלות תל בורנה - כביש "צומת גוברין-בית ניר" - חרבת אלים - כביש 38 - ליד מערת רסק - כביש 38 - מרגלות גבעות אחליי - כביש גישה לנחושה - מרגלות חרבת לבנית - נחל חכליל - חרבת פטום - סינגל עדולם - חרבת בורגין - מערת העמוד - מערת המספד - דרך הפטרולים - סינגל עדולם - נחל כפר ביש - נחל צנובר - עין צאנן - נחל צנובר - דרך הפטרולים - חרבת ברק - ליד גן לאומי מראשה  - כבישי גישה לגן הלאומי - צומת גוברין - תחנת דלק בצומת בית גוברין

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת בית גוברין

טיפוס מצטבר : 549 מ'

• כבר כמה חודשים לא רכבתי עם עמירם אורן
    החלטנו שהגיע הזמן והחלטנו על טיול בשפלה אותו אתכנן ואוביל
    תכננתי מסלול נוח ורגוע יחסית שיתאים לדרישות של עמירם וכמובן יתאים למזג האוויר ולכן גם יכלול טבילה
  • יצאנו מהחנייה שליד תחנת הדלק שבצומת גוברין בנקודה 1
    חצינו את הכביש לבית ניר ונכנסנו לדרך שעוברת במקביל לנחל גוברין (2) וגם מסומנת בסימון שביל ישראל
    רכבנו בדרכים בנוף פסטורלי של קוביות חציר שנקצרו לאחרונה
    בנקודה 3 פנינו מזרחה לדרך אחרי חציית נחל גוברין למרגלות תל בורנה שבו ביקרתי במסלול רכיבה לפני כחודשיים
    בנקודה 4 הגענו לכביש "צומת גוברין-בית ניר"
  • פנינו דרומה בשולי הכביש ובנקודה 5 פנינו שמאלה לדרך 4X4 בין השדות שמתחברת בנקודה 6 ליד חרבת אלים לדרך נוף בסימון שבילים ירוק
    רכבנו בדרך הנוף הטובה לכל רכב בכיוון כללי דרום עד נקודה 7 בה עזבנו אותה ופנינו לדרום מזרח לדרך 4X4 שחוצה את השלוחה שמצפון לקיבוץ בית גוברין
    רכבנו בדרך עד כביש 38 בנקודה 8
    בגלל שכביש 38 עבר שיפוצים ושינויים , מספר דרכים שהיו באיזור נעלמו
    בלית ברירה רכבנו בשולי הכביש למרחק קצר צפונה ובנקודה 9 נכנסנו שמאלה לדרך 4X4
    בנקודה 10 לפני באר רסק פנינו ימינה לדאבל שהביא אותנו לשער בפשפש להולכי רגל ולכביש 38 (נקודה 11)
    המשכנו בשולי הכביש עד נקודה 12
  • פנינו ימינה ורכבנו בדרך בערוץ למרגלות גבעות אחליי
    מגיעים בסוף העלייה הסבירה לאוכף ויורדים עם הדרך עד חיבור לכביש הגישה ליישוב נחושה בנקודה 13
  • רכבנו במעלה הכביש לכיוון נחושה
    הכביש היה סואן יחסית בבוקר למרות שהוא סה"כ כביש גישה ליישוב
    רכבנו בשוליים עד נקודה 14
    פה פנינו שמאלה וטיפסנו בדרך ה 4X4 לאוכף וירדנו מצידו השני לחיבור לדרך סלולה בנקודה 15
  • פה פנינו ימיה בדרך הסלולה בעמק הרחב של נחל חכליל
    בנקודה 16 הגענו לצומת דרכים סלולות ורכבנו בצפון מזרחית עד החנייה ליד חרבת פטום וטיפסנו הלאה בדרך ה 4X4 שעולה עד צומת הדרכים והסינגלים בנקודה 17
    פה בצומת נפגשים סינגל עדולם וסינגל קנים בפעם השנייה במהלכם
    פנינו דרומה בסינגל עדולם עד איזור המערות בעיר המתים של חרבת בורגין בנקודה 18
  • ביקרנו במערות הקבורה המעניינות שנמצאות כאן והזכרתי אותן בטיול שרכבתי לפני שבוע
    המשכנו מהמערות עם הסינגל ובנקודה 19 ירדנו שמאלה עם תוואי סינגל עדולם עד נקודה 20
    פה עזבנו את הסינגל ורכבנו בשולי השדות הקצורים עד צומת הדרכים בנקודה 21
    מכאן טיפוס בדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 22
  • פה התפצלנו לזמן קצר
    חלק רכבנו בתוואי דרך הפטרולים שהיא דרך לבנה טובה בסימון שבילים אדום
    אני והשאר התחברנו מהדבל בו ההינו לסינגל עדולם בנקודה 23 ורכבנו בקטע יפה וזורם בירידה קלה עד נקודה 24
    פה ירדנו שמאלה בדאבל עד חיבור לדרך המסומנת בסימון שבילים כחול בנחל כפר ביש ועם הדרך עד חיבור עם דרך הפטרולים האדומה ליד כביש 35 בנקודה 25
    פה נפגשנו כולם
    מכאן דהירה למטה
    בנקודה 29 עזבנו את דרך הפטרולים והמשכנו מערבה בדרך ה 4X4 בערוץ
    בנקודה 30 חברנו לדרך לבנה טובה
    מדרום לנו , בוואדי שעולה לדרום מזרח יש לש"ביה (מבנים לאימוני לוחמה בשטח בנוי)
    המשכנו עם הדרך הטובה מערבה
    עלינו עם הדרך לאוכף בנקודה 31
    פה יש תצפית דרומה על שרידי האפסיס של כנסיית סנטה אנה הצלבנית שמול תל מראשה
    ממולנו ראינו את תל מראשה
    דהרנו למטה עד חיבור לאחד מכבישי הגישה לאתר מראשה בנקודה 32
  • מכאן רכבנו בכבישי הגישה לגן הלאומי מראשה עד צומת גוברין בנקודה  33
    חצינו את כביש 35 בזהירות והגענו לאוטו (1)