Friday, June 08, 2018

בין שער הגיא למגילת האש

תאריך :  8-6-2018

אנדרטת מח"ל -חצייה מתחת כביש 38 - חאן שער הגיא - כביש 38 בחצייה מתחת כביש 1 - נחל אילן - דרך דיפנבייקר - משלט 10 - שלוחת משלטים - משלט 8 - חרבת גרבית , משלט 6 - ליד מחלף שורש - ליד אנדרטה לפורצי הדרך לירושלים - חניון פורצי הדרך - נחל אילן - ליד אולפני נווה אילן - מחלף נווה אילן - ליד אנדרטת אוטובוס 405 - סינגל עין רפא - נחל כיסלון - אוכף ליד גבעת מיש - נחל טייסים - עינות בוקר - כביש "רמת רזיאל-אשתאול" - עין כסלון - כסלון - אנדרטת מגילת האש - סינגל מגילת האש - כביש "רמת רזיאל-אשתאול" - יער יהדות תימן - כביש "רמת רזיאל-אשתאול" - יקב פלם - שביל אופניים מקביל לכביש 38 - אנדרטת מח"ל

נקודת יציאה : אנדרטת מח"ל בשער הגיא

טיפוס מצטבר : 974 מ'

• הגיע הזמן לרכיבה בהרי ירושלים
    ראיתי בשבוע שעבר את מערכת הכבישים המקבילים לכביש 38 ואת שביל האופניים שבנו במקביל לכביש 38 מאשתאול לשער הגיא
    זה נתן לי את הרעיון לתכנן מסלול שינצל אותם וגם כמובן נחזור לקטעי מסלול שמזמן לא רכבנו בהם
    החלטתי שהדגש לטיול בחינת הדרכה יהיה הדרך לירושלים במלחמת השחרור ואוסיף ביקור באנדרטת מגילת האש המרשימה
    כמובן ששני מעיינות יוסיפו צינון לחום הקיץ ויש טיול משובח
  • יצאנו מחניון אנדרטת המח"ל בנקודה 1
    רכבנו מתחת כביש 38 עם הכביש בנקודה 2
    לא הייתי מודע לזה שהכביש הפנימי שממערב לכביש 38 מוביל לפרק שער הגיא (רבין) ולכן חיפשנו באיזור שהיה המשתלה וחנות האופניים מעבר
    כשראינו שהאיזור מגודר חזרנו וחברנו לגביש הפנימי המערבי לכביש 38 בנקודה 3 ורכבנו בו מתחת לכביש 38 בנקודה 4 ונכנסנו לאיזור חאן שער הגיא ופרק יצחק רבין
    מכאן בדאבלים עד נקודה 5 בה ירדנו מספר מטרים לכביש בנקודה 6
    עצרתי בנקודה בה ניתן לראות יפה את כביש 1 ודיברתי על תולדות הדרך יפו-ירושלים
    ביניון בנקודה 9 דיברתי על המלחמה בדרך לירושלים במלחמת השחרור
    בצומת בנקודה 10 לקחנו את הדרך הימנית שהופכת סלולה בקטע של עלייה תלולה קצרה
    ניתן גם להמשיך בדרך שמאלה הממשיכה בסימון אדום ולרכב איתה עד הדרך בין הנקודות 11 ו 12
    אנחנו רכבנו דרך חניון פורצי הדרך לירושלים המקבילה לכביש 1
    בנקודה 11 רצינו להמשיך עם דרך מקבילה לכביש 1 מזרחה אבל יש שם שער חדש וגדר שחוסמים את הדרך
    לכן פנינו שמאלה וירדנו לנחל אילן ועלינו בצומת הדרכים בנקודה 12 ימינה אל הכביש של נווה אילן בנקודה 13 מול אולפני הטלוויזיה
    מכאן בכביש ובמדרכה עד מחלף נווה אילן ומעבר מתחתיו דרומה עד נקודה 5
  • פה ירדנו ברגל כמה עשרות מ' ללא שביל מוגדר וחברנו לדרך 4X4 בנקודה 16
    הדרך עוברת במקביל ומתחת לכביש 1
    בצומת הדרכים בנקודה 17 פנינו ימינה לדרך תלולה שיורדת לנחל כיסלון
    הדרך הזו באה מהאנדרטה לאוטובוס 405 שדורדר בשנת 1989 ע"י מחבל
    על המקרה ב : https://www.wikiwand.com/he/%D7%94%D7%A4%D7%99%D7%92%D7%95%D7%A2_%D7%91%D7%A7%D7%95_405
    בנקודה 18 סינגל עין רפא (לימון) חוצה את הדרך
    פנינ ימינה לסינגל שבקטע זה זורם בערך על קו גובה ואז יורד בפיתולים נחמדים עד לערוץ נחל כיסלון ולצומת הדרכים בנקודה 19
  • פה התחלנו בעלייה שתחילתה דרך 4X4 בתוואי סינגל עין רפא
    הדרך מטפסת בעלייה סבירה עד צומת הדרכים באוכף בנקודה 20
    פה פנינו שמאלה ורכבנו בדרך בערך על קו גובה עד מפגש עם דרך נוף דרומית בנחל כיסלון ויר הקדושים בנקודה 21
  • פנינו ימינה לדרך הנוף הדרומית המסומנת בסימון שבילים כחול
    בנקודה 22 עצרנו ליד השביל שיורד לעינות בוקר
    אחד החבר'ה שמר על האופניים והשאר ירדו בשביל שרכיב רק בתחילתו כ 100 מ' עד הבריכה בנקודה 23
    פה טבלנו במעיין
    חזרנו חזרה למעלה והמשכנו בדרך נוף דרומית עד הצומת ליד כביש "רמת רזיאל-אשתאול" בנקודה 24
  • פנינו ימינה וירדנו מרחק קצר בכביש ובנקודה 25 פנינו שמאלה לדרך 4X4 חסומה במחסום לרכב אבל עבירה לאופניים
    בנקודה 26 עצרנו בעין כיסלון ונכנסנו לטבול
    אחרי הטבילה המשכנו בדרך המתאימה לכל רכב שבסופה מטפסת אל המושב כיסלון בנקודה 27
    המשכנו ברחובות המושב עד חיבור לדרך הנוסעת לאנדרטת מגילת האש בנקודה 28
  • רכבנו עם הדרך עד האנדרטה המרשימה בנקודה 29
    אחרי הדרכה שלי על האנדרטה והמוצג בה , חזרנו לצומת בנקודה 30 ורכבנו בדרך הדרומית שסביב האנדרטה ובנקודה 31 פנינו שמאלה בדאבל בסימון שבילים ירוק
    בנקודה 32 בצומת שבילים פנינו ימינה עם לסינגל שסימונו ירוק
    זהו סינגל ברמה טכנית בינונית שמסתיים בנקודה 33 בדרך 4X4
    ירדנו עם הדרך ימינה והתעקלנו איתה בהמשך דרומה עד מפגש עם הכביש בין רמת רזיאל לאשתאול בנקודה 34
  • רכבנו בשולי הכביש כמה מטרים בין נקודות 34
    פנינו שמאלה לחניון יהדות תימן ורכבנו בדרכי 4X4 שבירידה בהן הופכות למדורדרות מאד - אבל רכיבות לחלוטין
    בנקודה 35 הגענו לאיזור בנייה המגודר בלוחות פח לבן
    רכבנו בדרך שמצפון לגדר הפח עד נקודה 36 בה יש דרך שעולה צפונה וסוטה מהכיוון שרצינו
    לכן המשכנו בהליכה כ 50 מ' ללא שביל של ממש עד חיבור לכביש בנקודה 37
    ירדנו במרוד הכביש הפנימי הזה עד חיבור לכביש "רמת רזיאל-אשתאול" בנקודה 38
    פנינו ימינה וטיפסנו בכביש כמה עשרות מ' עד הפנייה לכיוון יקב פלם בנקודה 39
    מכאן בדרכים שחלקן סלולות עד לדרך שמקבילה לכביש 38 בנקודה 40
  • עלינו 2 מ' מהדרך לכיוון הכביש ועלינו על שביל האופניים החדש והמוגן בגדר הבטיחות של הכביש
    נבנו שבילי אופניים סלולים מקבילים לכביש 38 מעבר למעקה הבטיחות בשני צדדיו
    רכבנו בשביל האופניים עד חניון אנדרטת המח"ל (1)