Saturday, July 07, 2018

טיול במרכז הגולן עם "בנות העמק"

תאריך :  7-7-2018

רחבה בירידה מכביש 87 לכיוון תל חושנייה - שביל הגולן - עינות פחם - בריכות פחם - ציר הנפט - עיון אל מנצורה - עין אל חריר - רוג'ום אל הירי - עין אל פרס - ליד יונתן - חציית כביש גישה ליונתן - עין ידידיה - חציית נחל גמלא - חציית נחל חיוויאי - נחל עיט - ציר המפלים - ליד בריכת אניעם (תות) - צומת המפלים - כביש 87 - מחנה קצבייה - עינות עדן (עינות סלוקייה) - אנדרטת חטיבה 7 בצומת קצבייה

נקודת יציאה : רחבה בירידה מכביש 87 לתל חושנייה

נקודת סיום : אנדרטה של חטיבה 7 בצומת קצביה

משתתפים : 12 ואני כמדריך

טיפוס מצטבר : 234 מ'

• ביום השני של טיול "בנות העמק" בגולן לקחתי אותן למסלול במרכז הגולן
    זהו מסלול דומה למסלולים אחרים שהובלתי בעבר :
    ו :
    בתכנון רציתי להגיע גם לבריכת האירוסים שבזוויתן , אבל בגלל החום ומספר פנצ'רים שבזבזו זמן החלטנו לקצר בכביש בסוף
  • יצאנו מהרחבה ליד תל חושנייה וכביש 87 (נקודה 1)
    מיד בנקודה 2 נכנסנו לתוואי שביל הגולן
    זוהי דרך 4X4
    בנקודה 3 עזבנו את שביל הגולן שהוא סינגל לא ממש רכיב כאן ורכבנו בדאבלים עד נקודה 4
    מכאן דרך 4X4 טובה עד עינות פחם בנקודה 5
    פה יש בריכה קטנה לא לשחייה
  • המשכנו בדרך ה 4X4 ובנקודה 6 פנינו להמשך שביל הגולן , הפעם הוא הופך דאבל ובהמשך סינגל
    כשהוא נכנס לשרידי הכפר פרג' הסינגל מדי פעם מצריך הורדת רגל או הליגה של מטר או שניים
    בנקודה 7 הגענו לבית המנורות בו יש משקוף של בנה יהודי גדול (אולי בית כנסת) משולב בבנייה משנית בגג מבנה מאוחר יותר
    בהמשך , לא רחוק מהמשך השביל בכפר ליד נקודה 8 יש גרם מדרגות, כנראה של היכלית עליה היה ארון הקודש
    בנקודה 8 עזבנו את הסינגל וחברנו לדרך 4X4 שחיברה אותנו לדרכים שחלקן סלולות
    בנקודות 9 רכבנו בציר הנפט והלאה בדרכים שחלקן סלולות עד נקודה 11
  • פה פנינו לדרך ימינה שמובילה לרוג'ום אל הירי
    בנקודה 12 פנינו שמאלה לסינגל שמוביל לרוג'ום אל הירי
    פה נתתי הסבר על האתר וחלקנו נכנסו למערת הקברים שבמרכזו (13)
    חזרנו מכאן חזרה לנקודה 12 ודהרנו בדרכי ה 4X4 עד נקודה 14
  • פה בצומת הדרכים פנינו ימינה ומיד בנקןדה 15 שמאלה ועצרנו לרחצה בעין פרס בנקודה 16
    אחרי רחצה ומנוחה בבריכה היפה חזרנו לצומת בנקודה 15 והמשכנו בדרך ה 4X4 צפונה עד חציית כביש הגישה ליונתן בנקודה 17
    מצידו השני המשכנו בדרך ה 4X4 עד עין ידידיה
    לשמחתנו עין ידידיה (18) היה יחסית פנוי ממטיילים ויכולנו להנות מרחצה ומהזולה המוצלת
  • אחרי הפסקה ארוכה יחסית במעיין הנהדר המשכנו בדרכי טנקים צפונה כאשר מיד אחרי המעיין חצינו מסיל מלא מים בנקודה 19
    עם דרכי הטנקים המשכנו עד חיבור לציר המפלים מדרום לערוץ נחל עיט בנקודה 21
    מכאן דהרנו בכביש עד צומת המפלים (22) בלי להכנס לבריכת אניעם
  • בצומת המפלים פנינו שמאלה על כביש 87 ודהרנו בירידה
    בנקודה 23 נכנסנו לעינות סלוקייה (מעיינות עדן)
    הבעיה כאן שבניגוד לעבר בהן יכולנו להכנס עם אופניים ולשכשך רגליים במים - עכשיו אסור
    נראה שרשות הטבע והגנים קיבלו אחריות על המקום ומפעילה את חוקיה הדרקוניים במקום
    אסור להכניס אופניים (אפילו לא בהליכה) , אם ילד יתקל באופניים שיונחו על הדשא אין ביטוח - כך אמר השומר
    למים אסור להכנס ואפילו לא להכניס רגליים - חשש מטביעות ותביעות
    אסור לאכול על הדשא אלא רק בחניון החם מחוץ לאתר
    נטשנו את המקום המעצבן הזה והמשכנו לנקודת הסיום באנדרטת חטיבה 7 בצומת קצבייה בנקודה 25